  • 11. Data: 2010-11-24 11:58:35
    Temat: Re: Spacerzoom do Pentaxa K-x
    Od: "Paweł" <g...@o...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    news:Titus_Atomicus-D1EDF6.12455124112010@news.onet.
    pl...
> [...]
    [...]
    > TA

    Szczerze mówiąc to dla mnie rozróżnienie tych kategorii jest trochę mgliste
    i przeglądając różne fora również widzę, że dla opisu kategorii spacerzoom i
    teleobiektyw używa się szerokiego wachlarza obiektywów (np.
    http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=6305) dlatego jeśli można poprosić
    o propozycje dla tych dwóch kategorii z osobna ale obowiązuje limit wydatków
    na poziomie 1500 zł to byłbym wdzięczny a jeśli muszę wybrać to niech będzie
    obiektyw tele. Proszę nie patrzeć na moje propozycje z 1 postu - jeśli znają
    Państwo jakiś naprawdę godny polecenia obiektyw, który spełnia podane
    wymagania.

    Pozdrawiam Paweł

  • 12. Data: 2010-11-24 12:25:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-11-24 12:58, Paweł pisze:

> [...]
    > i przeglądając różne fora również widzę, że dla opisu kategorii spacerzoom i
    > teleobiektyw używa się szerokiego wachlarza obiektywów

    ścisłych definicji pewnie nie ma, ale jak dla mnie spacerzoom to obiektyw
    uniwersalny,
    pokrywający 90% typowych amatorskich zastosowań, czyli pokrywający od "w miarę
    szeroko"
    do "w miarę wąsko", a przy tym niezbyt wielki i dość poręczny.
    Zaś teleobiektyw to przede wszyskim "wąsko", często duży, zoom zwykle o małej
    krotności
    albo nawet w ogóle nie zoom.

  • 13. Data: 2010-11-24 12:26:33
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Szczerze mówiąc to dla mnie rozróżnienie tych kategorii jest
    > trochę mgliste

    "Spacerzoom" to uniwersalny obiektyw z szerokim zakresem
    ogniskowych. Ot takie szklo do zabrania ze soba na spacer,
    jako jedyne w kieszeni.

    Ciezko podciagnac pod taka kategorie obiektyw zaczynajacy
    sie od 80 czy 100mm (w ekwiwalencie dla malego obrazka)

    > i przeglądając różne fora również widzę, że dla opisu kategorii
    > spacerzoom i teleobiektyw używa się szerokiego wachlarza
    > obiektywów (np. http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=6305)

    Przyjrzyj sie uwaznie - wszystkie, o ktorych wspomina pytajacy,
    zaczynaja sie od 18mm.

    > dlatego jeśli można poprosić o propozycje dla tych dwóch
    > kategorii z osobna ale obowiązuje limit wydatków
    > na poziomie 1500 zł to byłbym wdzięczny

    Nowy z gwarancja?

    W kategorii teleobiektywow wymieniony juz przez Ciebie
    Pentax DA 55-300 mm f/4.0-5.8 ED

    W kategorii uniwersalnego obiektywu spacerowego
    polecany przez Titus'a Tamron 18-250 3.5-6.3 Di-II
    ewentualnie (taniej) Sigma 18-200 lub 18-125.

    Na pewno NIE tamron 18-200. ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 14. Data: 2010-11-24 12:42:10
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 12:58:35 +0100, Paweł napisał(a):

    > na poziomie 1500 zł to byłbym wdzięczny a jeśli muszę wybrać to niech będzie
    > obiektyw tele.

    Ja tradycyjnie polecam Sigmę 70-300mm APO. Miałem i za taką kasę świetne
    szkło. Tańszy od Pentaxa 55-300mm i na 200mm przy skali 1:3 można się
    pobawić w jakieś motylki itp, ostrzy wtedy od 95cm.

    --
    Krasnal...

  • 15. Data: 2010-11-24 14:19:31
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 24.11.2010 13:42, Krasnal wrote:

    > Ja tradycyjnie polecam Sigmę 70-300mm APO. Miałem i za taką kasę świetne
    > szkło. Tańszy od Pentaxa 55-300mm i na 200mm przy skali 1:3 można się
    > pobawić w jakieś motylki itp, ostrzy wtedy od 95cm.

    70-300 to nie jest pod żadnym pozorem spazerzoom. 105mm na szerokim
    końcu to jest zdecydowane tele. W APS-C spazerzoom powinien się zaczynać
    od ok. 16 - 18mm.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 16. Data: 2010-11-24 14:24:12
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 15:19:31 +0100, b...@n...pl napisał(a):

    > 70-300 to nie jest pod żadnym pozorem spazerzoom. 105mm na szerokim
    > końcu to jest zdecydowane tele. W APS-C spazerzoom powinien się zaczynać
    > od ok. 16 - 18mm.

    A przeczytałeś na jakie zdanie mu odpowiadałem? Drugim razem zapytał o
    obiektyw tele: "jeśli muszę wybrać to niech będzie
    obiektyw tele". Inni polecali spacerzoomy a ja poleciłem obiektyw tele ;).

    --
    Krasnal...

  • 17. Data: 2010-11-24 16:21:24
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-24 12:58, Pawe? pisze:

> [...]
    > i przegl?daj?c ró?ne fora równie? widze, ?e dla opisu kategorii spacerzoom i
    > teleobiektyw u?ywa sie szerokiego wachlarza obiektywów (np.
    > http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=6305) dlatego je?li mo?na poprosiae
    > o propozycje dla tych dwóch kategorii z osobna ale obowi?zuje limit wydatków
    > na poziomie 1500 z? to by?bym wdzieczny a je?li musze wybraae to niech bedzie
    > obiektyw tele. Prosze nie patrzeae na moje propozycje z 1 postu - je?li znaj?
    > Panstwo jaki? naprawde godny polecenia obiektyw, który spe?nia podane

    Przy takim limicie ceny sugerowałbym jedno z dwóch rozwiązań.

    1. Jeśli większe znaczenie ma jakość - Pentax DA55-300 + do krótkich
    ogniskowych kit DA18-55 w wersji WR, II lub DAL (optycznie wszystkie 3
    są nieco lepsze od wersji I, różnią się od siebie wykonaniem
    mechanicznym). Masz sansę kupić oba te obiektywy za nawet mniej niż 1500zł.
    2. Jeśli większe znaczenie ma wygoda - to Tamron 18-250f3.5-6.3 lub jego
    klon Pentax DA18-250f3.5-6.3 (ten Pentax to też konstrukcja Tamrona -
    nie jest do końca jasne, czy Pentax go produkował na licencji czy tylko
    zamawiał u Tamrona ze swoimi napisami).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 18. Data: 2010-12-02 23:09:54
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    No a co sądzicie o Tamronie AF 18-200 mm F/3.5-6.3?

  • 19. Data: 2010-12-03 06:29:49
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-03 00:09, Rabbit McCroolick pisze:

    > No a co s?dzicie o Tamronie AF 18-200 mm F/3.5-6.3?

    W ręku nie miałem, ale w/g testów w sieci niezbyt ciekawy. Podobno
    znacznie lepszy (mimo szerszego zakresu ogniskowych) jest Tamron 18-250.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2010-12-03 11:21:34
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > No a co sądzicie o Tamronie AF 18-200 mm F/3.5-6.3?

    Mnie osobiscie dostepne testy i sample skutecznie zniechecily.
    Podawalem linka juz ze trzy raze, ale co tam - niech strace:

    Porownanie Sigmy 18-125 i 18-200 do Tamrona 18-200
    http://dc.watch.impress.co.jp/cda/review/2005/04/07/
    1335.html

    Komentarz do rzeczonego (po angielsku):
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=102
    9&message=13016648

    I uwaga z gatunku IMVHO:
    nic, czego wykres wlasciwosci optycznych wyglada w ten sposob:
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/170/cat/23
    nie ma prawa byc "dobrym obiektywem" ;)

    pozdrawiam,