  • 1. Data: 2010-11-23 20:36:36
    Temat: Lampa blyskowa z trybem A
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Poszukiwany model lampy blyskowej, raczej pro, second hand, automatyka A
    o dosc niskich ustawieniach.
    Znane mi programy A to na poziomie przyslony 2.8 / ISO 100 lub mocniej.
    A ja bym szukal przynajmniej o dwie dzialki slabiej.

    Cos w Metzu SCA ? Mile widziana, ale niekoniecznie rodzina Nikona.

  • 2. Data: 2010-11-24 18:00:02
    Temat: Re: Lampa blyskowa z trybem A
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-23 21:36:36 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> said:

> [...]
    > A ja bym szukal przynajmniej o dwie dzialki slabiej.
    >
    > Cos w Metzu SCA ? Mile widziana, ale niekoniecznie rodzina Nikona.

    A może jaśniej, bo nici z tego co piszesz nie wynika.
    --
    200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

  • 3. Data: 2010-11-25 07:15:52
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A może jaśniej, bo nici z tego co piszesz nie wynika.

    Hm... "czepiaszsie" :)

    Zgaduje, ze chodzi o lampe z automatyka wlasna wyskalowana
    na f 1.4 przy ISO 100, f 2 przy ISO 50 lub f 2.8 przy ISO 25.
    I nie... nie widzialem takiej.

    Za to moj Metz 32 CT7 ma f 2 przy ISO 100 oraz IMHO
    niedoswietla przynajmniej o pol dzialki. Lapie sie? ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 4. Data: 2010-11-25 10:49:48
    Od: mrek <k...@w...pl>

    W dniu 2010-11-23 21:36, Jacek Czerwinski pisze:
> [...]
    > A ja bym szukal przynajmniej o dwie dzialki slabiej.
    >
    > Cos w Metzu SCA ? Mile widziana, ale niekoniecznie rodzina Nikona.

    Moze to będzie cos dla Ciebie http://www.euarchives.org/metz/
    Sprzedaję swój profesjonalny młotek Metz
    Jak niskie ma parametry sprawdze pozniej.

  • 5. Data: 2010-11-25 16:04:35
    Od: mrek <k...@w...pl>

> [...]
    > A ja bym szukal przynajmniej o dwie dzialki slabiej.
    >
    > Cos w Metzu SCA ? Mile widziana, ale niekoniecznie rodzina Nikona.

    METZ 70-MZ5 w trybie manual, blysk ograniczony do 1/256 daje na Sekonicu
    ustawionym ISO 100 pomiar F2.0
    po nalozeniu nasadki rozpraszajacej dla obiektywow 17 mm jest juz 1.4
    mierzone z odleglosci 1 m
    Pomoglem?

    Marek

  • 6. Data: 2010-11-25 17:56:56
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-11-25 08:15, Vituniu pisze:

    > Hm... "czepiaszsie" :)
    >
    > Zgaduje, ze chodzi o lampe z automatyka wlasna wyskalowana
    > na f 1.4 przy ISO 100, f 2 przy ISO 50 lub f 2.8 przy ISO 25.

    Dokladnie tak.
    > I nie... nie widzialem takiej.
    Tez w podobnym miejscu poszukiwan jestem :(

    > Za to moj Metz 32 CT7 ma f 2 przy ISO 100 oraz IMHO
    > niedoswietla przynajmniej o pol dzialki. Lapie sie? ;)
    To chyba SCA? Zawsze to cos ....

  • 7. Data: 2010-11-25 19:16:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-25 18:56:56 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> said:

    > Dokladnie tak.
    > Tez w podobnym miejscu poszukiwan jestem :(

    No to kiepsko szukacie.
    Metz 54 MZ-3 spokojnie da się tak ustawić
    Najniższa czułość ISO 6.
    Największa przesłona 1.

    Najwyższa czułość ISO 6400
    Najniższa przesłona 8

    Dla ISO 100 jest zakres 1-45

  • 8. Data: 2010-11-25 20:39:10
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-11-25 20:16, JA pisze:

    > No to kiepsko szukacie.
    > Metz 54 MZ-3 spokojnie da się tak ustawić
    > Najniższa czułość ISO 6.
    > Największa przesłona 1.

    Dzieki za wskazanie.
    Lampa SCA, sprostuj jesli bladze, ma manual z dowolna stopka (?), a
    pomiar tez, czy ze specjalna z czujnikiem (?)

  • 9. Data: 2010-11-25 20:48:19
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-25 21:39:10 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> said:

    > Lampa SCA, sprostuj jesli bladze, ma manual z dowolna stopka (?), a
    > pomiar tez, czy ze specjalna z czujnikiem (?)

    Ostatni prawdziwy Metz. Całkiem systemowy i zależne jest to tylko od stopki.
    Tyby.
    M, A, TTL, xTTL (znaczy x zależny od korpusu), strobo, dwa palniki
    (tylko w M i A), odchylana i obracana głowica, auto i manual zoom.
    SCA system 3000. A żeby było śmieszniej, to czy z danym np. dslr-erem
    będzie działać to zależy od wersji oprogramowania w stopce. Ale przy
    zwykłym X kontakcie i trybach A M, nie ma to znaczenia.