  • 1. Data: 2010-11-22 18:55:03
    Temat: err 01 w EF 18-55 USM
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Obiektyw, po skręceniu na szeroki koniec (18), nie robi zdjęć, tylko
    pojawia się komunikat "Err 01 - błąd transferu sygnału, wyczyść styki".
    Po skręceniu do 24 już działa i nawet robi fajne zdjęcia.
    Czyściłem styki, ale nie pomogło.
    Chyba to się nie da naprawić, trochę szkoda, żal mi tego obiektywu, bo
    to USM.

  • 2. Data: 2010-11-22 19:36:03
    Temat: Re: err 01 w EF 18-55 USM
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czyściłem styki, ale nie pomogło.
    > Chyba to się nie da naprawić, trochę szkoda, żal mi tego obiektywu, bo to

    Pewnie taśma się przetarła/złamała. Naprawiać raczej nie warto. Nowy kit nie
    ma pseudo-USM, ale ma fajniejszy obrazek i stabilizację.

  • 3. Data: 2010-11-22 19:53:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 19:55:03 +0100, J-L-F napisał(a):

> [...]
    > Czyściłem styki, ale nie pomogło.
    > Chyba to się nie da naprawić, trochę szkoda, żal mi tego obiektywu, bo

    Może czas się przekonać, że zdjęcia robi fotograf, a nie obiektyw?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 4. Data: 2010-11-22 21:51:18
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Może czas się przekonać, że zdjęcia robi fotograf, a nie obiektyw?

    To możesz opowiadać harcerzom przy ognisku.

  • 5. Data: 2010-11-22 21:56:36
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-11-22 20:36, kurdybanek pisze:
    > Użytkownik "J-L-F"<j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie taśma się przetarła/złamała. Naprawiać raczej nie warto. Nowy kit nie
    > ma pseudo-USM, ale ma fajniejszy obrazek i stabilizację.

    Gdzieś czytałem, że te kity z USM były dobre, lepsze od nie USM.
    Co do kitów z IS to nie wiem, oglądałem zdjęcia i nie byłem zachwycony,
    nic tam nadzwyczajnego nie widziałem.

  • 6. Data: 2010-11-22 22:06:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-22 20:53:28 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> said:

    > Może czas się przekonać, że zdjęcia robi fotograf, a nie obiektyw?

    Adaś, ja Cię bardzo przepraszam, ale co to ma wspólnego z uszkodzeniem
    obiektywu?
    Mam rozumieć, że ma nie używać 18 mm i zaczynać od 24?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-11-22 22:43:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 22:51:18 +0100, J-L-F napisał(a):

    > To możesz opowiadać harcerzom przy ognisku.

    Mogę. Wiesz, oni nawet słuchają.

  • 8. Data: 2010-11-22 22:44:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 23:06:31 +0100, JA napisał(a):

    > Adaś, ja Cię bardzo przepraszam, ale co to ma wspólnego z uszkodzeniem
    > obiektywu?
    > Mam rozumieć, że ma nie używać 18 mm i zaczynać od 24?

    Inicjator napisał "Obiektyw, po skręceniu na szeroki koniec (18), nie robi
    zdjęć".

    Jestem tym bardzo zaciekawiony, bo mym zdaniem, to body po zainstalowaniu
    obiektywu może nie zrobić zdjęcia, ale sam obiektyw?

  • 9. Data: 2010-11-22 22:57:56
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-22 23:44:15 +0100, Adam Płaszczyca

    No dobra niech Ci będzie.
    :)

  • 10. Data: 2010-11-23 12:45:50
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Gdzieś czytałem, że te kity z USM były dobre, lepsze od nie USM.
    > Co do kitów z IS to nie wiem, oglądałem zdjęcia i nie byłem zachwycony,
    > nic tam nadzwyczajnego nie widziałem.

    Nie były. Obecny (z IS) jest znacznie lepszy.