  • 1. Data: 2010-11-22 19:28:58
    Temat: Aperture vs. Lightroom
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Czy znacie jakies sensowne testy/porownania jednego i drugiego?
    Znaczy sie, w obecnych wersjach, czyli 3.
    W obydwoch programach dolozono bardzo rozbudowana edycje RAW.

    Wolalby kupic Aperture, bo polowe tanszy, ale jak to jest z tymi
    programami w praktyce?
    Na razie zciagnalem sobie odbydwa dema.
    I na razie widze ze w Aperture b. podoba mi sie funkcja 'detect edges'.
    Czy w Lightroom tego nie ma?
    Za to w Lightroom sa te profile do korekcji obiektywow.
    Czy w Aperture tego nie ma?
    Poza tym obywda te programy oferuja w zasadzie b. podobne funkcje (do
    roznic w interfejsie mozna sie przyzwyczaic).
    A moze ktos jeszcze dorzucilby jakies uwagi?
    Aha, maszyna nie jest mocna - MBP@2,2GHz Core2Duo, 4GB RAM, 10.6.
    Lightroom chodzi chyba nico szybciej, ale przeboleje jakos.
    TA

  • 2. Data: 2010-11-22 19:39:03
    Temat: Re: Aperture vs. Lightroom
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-11-22 20:28, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Czy znacie jakies sensowne testy/porownania jednego i drugiego?

    http://www.twin-pixels.com/raw-processors-review-ape
    rture-bibble-capture-one-dxo-lightroom/

  • 3. Data: 2010-11-23 11:02:52
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >http://www.twin-pixels.com/raw-processors-review-ap
    erture-bibble-capture-one-dxo-lightroom/

    Drobny błąd w teście:
    Bibble 5 obsługuje DNG.

    JD

  • 4. Data: 2010-11-23 13:37:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-11-23 12:02, JD pisze:

    > Drobny błąd w teście:
    > Bibble 5 obsługuje DNG.

    Ale tylko prosto z aparatu, nie przyjmuje z konwertera. Dlatego w teście
    nie ma uwzględnionej obsługi.

  • 5. Data: 2010-11-23 19:23:18
    Od: JD <J...@g...com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Ale tylko prosto z aparatu, nie przyjmuje z konwertera. Dlatego w teście
    > nie ma uwzględnionej obsługi.

    Jest czerwony kwadrat oznaczony jako "wcale lub bardzo ograniczone"
    Polemizowałbym czy akceptacja DNG z tylko aparatu, to duże ograniczenie.
    Raczej nieliczni potrzebują DNG z konwertera, ale jeśli konkurencja
    akceptuje wszystkie DNG,
    to faktycznie Bibble jest tu gorsze, ale żeby aż tak niska ocena tej cechy?
    Moim zdaniem nawet w tej czterokolorowej skali za nisko.

    JD

  • 6. Data: 2010-11-23 19:35:10
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-11-23 20:23, JD pisze:

> [...]
    > to faktycznie Bibble jest tu gorsze, ale żeby aż tak niska ocena tej cechy?
    > Moim zdaniem nawet w tej czterokolorowej skali za nisko.

    W założeniach wszystkich testów na tej stronie (to chyba trzeci już)
    zawsze mowa była o pełnej obsłudze DNG. Obsługa wyłącznie DNG prosto z
    aparatu nie kwalifikuje się jako pełna. Można się oczywiście zgadzać z
    tym lub nie, ale autor konsekwentnie stosuje swoje założenia.

  • 7. Data: 2010-11-23 19:58:37
    Od: JD <J...@g...com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    > aparatu nie kwalifikuje się jako pełna. Można się oczywiście zgadzać z
    > tym lub nie, ale autor konsekwentnie stosuje swoje założenia.

    W porządku, ale stopniowanie oceny tej cechy
    oceniam jako nieadekwatne.

    JD

  • 8. Data: 2010-11-23 23:03:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 20:58:37 +0100, JD napisał(a):

    > W porządku, ale stopniowanie oceny tej cechy
    > oceniam jako nieadekwatne.

    Wybaczmy to autorowi, bo sam test mimo wszystko jeden z lepszych :)

    "You're not the same as you were before. You were much
    more..."muchier". You've lost your "muchness"."

  • 9. Data: 2010-11-24 12:21:14
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał w wiadomości grup
    et...

    > W porządku, ale stopniowanie oceny tej cechy
    > oceniam jako nieadekwatne.

    Wybaczmy to autorowi, bo sam test mimo wszystko jeden z lepszych :)

    Ja mogę i Tobie wybaczyć ;)

    Ale co mi po dobrym teście,
    jeśli po przeczytaniu punktu nr 2 skreśliłbym Bibble na starcie,
    jako program zupełnie bezużyteczny, bo z Samsunga dostaję rawy tylko DNG.
    Zupełnie przypadkiem znam program i wiem, że gość pisze nieprawdę.

    JD

  • 10. Data: 2010-11-24 13:48:46
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 13:21:14 +0100, JD napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Wybaczmy to autorowi, bo sam test mimo wszystko jeden z lepszych :)
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    > Ja mogę i Tobie wybaczyć ;)
    >
    > Ale co mi po dobrym teście,
    > jeśli po przeczytaniu punktu nr 2 skreśliłbym Bibble na starcie,

    No wiesz, pojedynczy test to chyba za mało, żeby skreślać program,
    zwłaszcza jeśli aparat znajduje się na liście obsługiwanych na stronie
    producenta programu.

    > jako program zupełnie bezużyteczny, bo z Samsunga dostaję rawy tylko DNG.
    > Zupełnie przypadkiem znam program i wiem, że gość pisze nieprawdę.

    Luke, przekonasz się, że wiele prawd w które wierzysz bardzo zależy od
    punktu widzenia ;)

    Twój aparat jest jednym z nielicznych produkujących DNG prosto z puszki :)
    A raz jeszcze przypominam, że autor za obsługę DNG uznał obsługę wszystkich
    DNG, również tych z konwerterów. A z tymi Bibble rady sobie nie daje i w
    sumie nie wiadomo dlaczego.