  • 1. Data: 2010-02-26 10:20:13
    Temat: Softbox na lampę systemową ?
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Pomyślałem, by spróbwoać trochę sił w fotografii studyjnej.
    Do dyspozycji mam 2 lamy 580EX II i 430EX. Jeśli 580
    wyzwalałbym po kabelku, a nią 430 - miałbym 2 lampy do dyspozycji.

    Ale jak/jaki softbox (ze statywem) da się zamocować na takiej lampie ?
    Szczerze mówiąc nigdy nie widziałem z bliska mocowania softboxu -
    jest on mocowany do lampy czy do statywu. Bo jeśli do lampy to nie
    ma chyba nie ma możliwości nic większego bo lampa nie wytrzyma.

    Co z ofert Funsport spełniło by moje wymagania co do mocowania?

  • 2. Data: 2010-02-26 10:35:51
    Temat: Re: Softbox na lampę systemową ?
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...homeip.net>

    RadekD wrote:

    > Ale jak/jaki softbox (ze statywem) da się zamocować na takiej lampie ?

    Zobacz to, jeden uchwyt i pasujące do niego różne elementy rozpraszające:

    http://www.fotoellite.pl/index.php?cat_id=106&page=0
    &view=3&sort=default

    --
    The Mis'

  • 3. Data: 2010-02-26 11:36:42
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-26 11:20, RadekD pisze:
> [...]
    > ma chyba nie ma możliwości nic większego bo lampa nie wytrzyma.
    >
    > Co z ofert Funsport spełniło by moje wymagania co do mocowania?

    Najpierw uchwyt do mocowania lampy na statywie z możliwością użycia
    parasolki:
    http://www.funsports.pl/p,pl,187,uchwyt+przegubowy+3
    117.html
    Potem można parasolkosoftbox
    http://www.funsports.pl/p,pl,47,parasolko-softbox+pr
    zepuszczajacy+100cm.html
    lub standardowe parasolki.
    Tradycyjne softboxy czy strumienice w ofercie Funsport są mocowane za
    pomocą systemu Bowens prosto do lampy.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 4. Data: 2010-02-26 15:59:53
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Jest jeszcze taki parasolkosoftbox, w którym płaszczyzna świecąca jest
    płaska.

    Zaletą takich wynalazków jest szybkość użycia.

  • 5. Data: 2010-02-26 16:25:40
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-26 16:59, Marcin [3M] pisze:

    > Jest jeszcze taki parasolkosoftbox, w którym płaszczyzna świecąca jest
    > płaska.

    To jeszcze lepiej, światło będzie bardziej ukierunkowane.

    > Zaletą takich wynalazków jest szybkość użycia.

    Mobilność i przede wszystkim gabaryty. Bardzo żałuje że nie poszedłem w
    tym kierunku i władowałem się w wielkie lampy studyjne. Jedna lampa
    studyjna jest wielkości średnio/małej torby fotograficznej gdzie wejdzie
    kilka małych lamp systemowych. Idealne rozwiązanie do domu, nie
    wspominając o profesjonalistach którzy mogą mięć bardzo fajny zestaw
    światła błyskowego praktycznie w każdych warunkach.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 6. Data: 2010-02-26 16:36:31
    Od: FD <f...@o...pl>

    cichybartko pisze:

> [...]
    > wspominając o profesjonalistach którzy mogą mięć bardzo fajny zestaw
    > światła błyskowego praktycznie w każdych warunkach.

    no ale zestaw z lamp systemowych byl by zdecydowanie drozszy i slabszy...

  • 7. Data: 2010-02-26 16:45:46
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-26 17:36, FD pisze:

    > no ale zestaw z lamp systemowych byl by zdecydowanie drozszy i slabszy...

    To jest bezsprzeczny fakt. Naprawdę kosztuje to teraz grosze a zabawa
    przednia. Nie ukrywam że bardzo często ta zabawa dostarcza także sporo
    frustracji ;), uświadamia po prostu jak człowiek mało wie.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 8. Data: 2010-02-27 10:02:39
    Od: FD <f...@o...pl>

    cichybartko pisze:

    > To jest bezsprzeczny fakt. Naprawdę kosztuje to teraz grosze a zabawa
    > przednia. Nie ukrywam że bardzo często ta zabawa dostarcza także sporo
    > frustracji ;), uświadamia po prostu jak człowiek mało wie.

    no tak - ale dzieki temu ma sie jak podszkolic a nie byc - nomen omen -
    w carnej d... wiedzy

  • 9. Data: 2010-02-27 18:43:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    RadekD pisze:
> [...]
    > jest on mocowany do lampy czy do statywu. Bo jeśli do lampy to nie
    > ma chyba nie ma możliwości nic większego bo lampa nie wytrzyma.

    Radziłbym wejść raczej w parasolki srebrne, ewentualnie mocno
    transparentne, bo taka lampa to raz - mocą nie grzeszy, dwa - świeci już
    dość kierunkowo w przeciwieństwie do palników klasycznych lamp
    studyjnych i ciężko zawrócić światło, którego nie ma, trzy - nie ma
    pilota i światło się ''zgaduje'', a przy parasolach najłatwiej zgadywać.
    Ale 90% scen parasolami się zrobi więc nie ma co płakać. Poza tym
    parasole są najtańsze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2010-02-27 22:41:56
    Od: zbyszekk <z...@p...fm>

    RadekD pisze:
> [...]
    > ma chyba nie ma możliwości nic większego bo lampa nie wytrzyma.
    >
    > Co z ofert Funsport spełniło by moje wymagania co do mocowania?

    Rzuć okiem na :
    http://www.fotoellite.pl/index.php?products=product&
    prod_id=36

    Mam takie ustrojstwo i jestem dość zadowolony. Nie siejesz swiatlem
    po bokach ale w "otwartym" plenerze ma to marginalne znaczenie.
    Polecam na poczatek parasolke - koszt niewielki a jak zyskasz
    doswiadczenie to juz bedziesz wiedzial czego szukac.

    Zerknij tez na :
    http://lightingmods.blogspot.com/2007/06/diy-black-s
    traws-snoot-grid-part-1.html
    http://www.strobist.blogspot.com/2006/10/free-and-so
    -easy-diy-grid-spots-for.html

    MOzna na poczatek samemu cos zmajstrowac.

    pzdr,

    Zbyszekk