  • 1. Data: 2010-02-25 12:41:42
    Temat: NIKON D5000
    Od: "Radoskór" <r...@w...pl>

    Witam,
    potrzebuję obiektywu do Nikona D5000.
    Ma on służyć do robienia zdjęć małych przedmiotów z bliska (kilka
    centymetrów). Cena około 1000 złotych.

    Dzięki z góry za pomoc
    Radzio

  • 2. Data: 2010-02-25 12:46:23
    Temat: Re: NIKON D5000
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Radoskór pisze:
    > Witam,
    > potrzebuję obiektywu do Nikona D5000.
    > Ma on służyć do robienia zdjęć małych przedmiotów z bliska (kilka
    > centymetrów).

    To się nazywa makro. Czytałeś coś? Bo nawet jesli kupisz, żebyś sie nie
    zakopał.

    Do D5000 w tym budżecie nastaw się na tryby manualne. Umiesz?

    > Dzięki z góry za pomoc
    > Radzio

    nie ma za co.

  • 3. Data: 2010-02-25 15:19:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Do D5000 w tym budżecie nastaw się na tryby manualne. Umiesz?

    chyba kazdy ma tryby manulane wrodzone :-)

    a w makro to i tak wiekszosc zdjec robi sie manualnie.

  • 4. Data: 2010-02-25 20:29:51
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    XX YY pisze:

    > chyba kazdy ma tryby manulane wrodzone :-)

    Wyczytałes to w tym poście?

    > a w makro to i tak wiekszosc zdjec robi sie manualnie.

    D5000 z manualami nawet pomiaru nie ma.

    Bez mocnych kwalifikacji skończy się "z kompakta było lepiej"

  • 5. Data: 2010-02-26 09:47:37
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Bez mocnych kwalifikacji skończy się "z kompakta było lepiej"

    Przesadzasz z tymi mocnymi :-)
    IMVHO z kompletnego laika w tym temacie uzytkownika mozna zrobic przez
    godzine pokazujac co i jak.

  • 6. Data: 2010-02-26 09:58:21
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    cztery pisze:

    > Przesadzasz z tymi mocnymi :-)
    > IMVHO z kompletnego laika w tym temacie uzytkownika mozna zrobic przez
    > godzine pokazujac co i jak.
    Przy dobrej woli tak.

    Znam róznych laików. (Najbardziej złoszczą/smieszą ci co pierwszy post
    mają z profesjnalnymi słówkami, tylko za słówkami pustka. Tu akurat nie
    ten przypadek). Z czytaniem czegokolwiek jest 'w dzisiejszych czasach'
    wielki problem. jak ktos miał 4kPLN na lustro, nawet ma 2tys zł na
    'kupienie dobrego obiektywu który będzie jaśniejsze zdjęcia robił'
    (autentyczne) ale nie ma 50 na ksiązkę, ani nawet coś z netu nie czytał.
    Mówię w sensie ogólnym, nie konkretnym.

    jest i taki laik, co NIE chce niczego czytać ani NIE się uczyć ale te
    swoje 'Purchle Wysokowydajne promocja, 2 plus 3-cia gratis' chce za
    darmo sfotografować. Akurat ja czuję temat 'produktowy' wilk się we mnie
    budzi, przepraszam.

    Ale wiesz co, kompakt do makro wcale nie musi być złym pomysłem (jak
    ktos już troszkę wie, to wie dlaczego).
    ;)

  • 7. Data: 2010-02-26 10:41:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Feb., 21:29, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Wyczytałes to w tym poście?

    nie.
    pamietam z lekcji przyrody.
    pani mowila nam jak jest zbudowany czlowiek
    wszystko funkcjonuje manualnie , czyli ma tryby manualne.
    w odroznieniu od robota , ktory bedzie mial tryby mechaniczne.

  • 8. Data: 2010-02-26 10:50:18
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    XX YY pisze:

    > nie.
    > pamietam z lekcji przyrody.
    > pani mowila nam jak jest zbudowany czlowiek

    A nam pani (zwl po klasowkach) mowila, ze niektorym to rece z du..
    powyrastaly.

  • 9. Data: 2010-02-26 10:57:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A nam pani (zwl po klasowkach) mowila, ze niektorym to rece z du..
    > powyrastaly.

    mysmy mieli nauczycieli na poziomie.

  • 10. Data: 2010-02-26 11:02:50
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    XX YY pisze:

    > mysmy mieli nauczycieli na poziomie.

    Nas wyzywa?a od "geniuszy matematyczno fizycznych" ;)

    W kaz.dym razie z manualami ani z czytaniem od tamtych czasow (Zenit E po
    lekcjach) nie mam problemow. Oj przyda?a by sie taka g?adka matówka do
    makro, ehhhhh.