  • 21. Data: 2009-01-17 23:43:09
    Temat: Re: Ślub w Lublinie 20.06.2009 - kto sfotografuje ?
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    > Tak się wszyscy nabijacie, wychodzicie z założenia że z 1-2 ślubów
    > miesięcznie trzeba się utrzymać?
    > Kto z Was robi kompletne śluby za więcej niż 2k nie licząc albumów i
    > odbitek, tak za same zdjęcia?

    W PL czy w Lublinie ?
    Fotografem nie jestem ale ostatnio korzystałem z "waszych" usług i cena 2k
    za ślub była jedną z najniższych jakie mi proponowano,
    fakt za dobre zdjęcia się niestety płaci.

    > Takich którzy biorą 3k i więcej za ślub nie ma wielu.

    Zdziwił byś się, ba oni mają już zajęte terminy do końca 2010r. a wcale nie
    jest ich mało.

    Ale z drugiej strony licząc, dojazd, przygotowania, ślub, wesele, sesja to
    jest co najmniej 20godz pracy, pewnie 1500zdjęć, potem trzeba to obrobić itp
    i w sumie wyjdzie że taki fotograf poswięca na to 30/40 godz swojej pracy i
    to w weekend...
    Tu się IMHO nie da jak w erze wszystko, szybko i tanio....

    Pomijam że jeszcze trzeba mieć niezłą kasę by zakupić odp. sprzęt do
    robienia i obróbki zdjęć.

    Przemek - maytki(małpa)o2.pl
    www.kluchojady.prv.pl

  • 22. Data: 2009-01-18 00:43:22
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    MW pisze:
    [...]
    > A Ja prowadze swój mały biznesik niefotograficzny i jak narazie sprawdza się
    > maksyma że biznes to uczciwa i żetelna współpraca.

    Jestem przekonany, że bardziej sprawdzała by Ci się rzetelna
    współpraca... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 23. Data: 2009-01-18 01:37:32
    Od: Vinter Nord <v...@n...com>

    basti78 wrote:

    > Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał
    >

    > no to teraz wypada dać ogłoszenie
    >
    > wynajme galerie na kilka dni za 200 ;)))))))))))))))))))))
    >
    > i wtedy pińć stówek w kieszeni na czysto zostaje ;)))))))))))))))))))))
    >
    > robote mozna brac wtedy z dowolnymi referencjami..................
    > ;)))))))))))))))))
    >

    > jestem tylko ciekawy jaka bajka jest ułożona za spieprzony ślub w
    > razie.............. trudno o powtórkę............ tym bardziej s tom
    > samom kobitom ;)))))))))))))))))

    Bajki to opowiadają amatorzy, zawodowcy płacą kary wynikające z
    podpisanej umowy z młodymi. Niemałe.
    Robienie zdjęć ślubnych to nie zabawa dla amatorów z przyczyn między
    innymi podanych przez Ciebie. Nie mówię nawet o opanowaniu warsztatu czy
    tak zwanym "oku" u fotografa.
    Nie każdy kto kupi sobie lustrzankę i obiektyw, pstryknie kilka fotek ze
    spaceru staje się automatycznie fotografem.
    Bez urazy, ale jeśli ja bym nie mógł wykonać zlecenia to na bank nie
    myślałbym o dalszym zarobieniu na ślubie ale oddał zały zarobek
    podwykonawcy, a w tym wypadku nie jest to pewnie 700 zł. Za całą kwotę
    mam większą pewnośc, że zgłosi się do mnie nie amator a profesjonalista.
    A to zmniejsza ryzyko utraty twarzy, a pewnie i kasy. Z tym, że kasę
    można łatwo odrobić, stratę wyrobionej marki cholernie ciężko.
    I ostatnie - znów bez urazy - nie szukałbym takiego podwykonawcy tutaj,
    na usenecie.
    ;)

  • 24. Data: 2009-01-18 03:43:23
    Od: "Zibi" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości:

    > Ja - łamię hasło w płatniku, co zabiera mi około 30 sekund - stawka 12 000
    > zł/h plus koszty dojazdu :)

    http://platnik.fork.pl/ ^_^

    -- Zibi(...pińcetzłotych, piękny kawalerze...)

  • 25. Data: 2009-01-18 12:25:54
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Kryhu wrote:
    > Tutaj oferta jest prosta stawka pi razy oko 100pln/h, oddajesz RAWy i
    > więcej się nie przejmujesz.
    > Kto z Was zarabia więcej niż 100pln/h?

    100 minus podatek, minus VAT, minus ZUS, minus amortyzacja sprzętu

    no... zostanie jakieś 10 zł /h ;)
    super okazja ;)

    i teraz zastanówmy się - pójdę na ślub za 3000 zl z obróbką materiału czy na
    ślub za 1500 zł bez obróbki
    no pomyśl chwilę... tak realnie....

    poza tym - nie pozwalam nikomu grzebać w MOICH rawach...
    ale to ja...

    --
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-01-18 12:27:50
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Roger from Cracow wrote:

    > i tak dokladnie jest. Kiedys pogadalem sobie z wlascicielem
    > pewnego pensjonatu sporawego zreszta, poiliczylem ilosc
    > lokali + wziolem pod uwage ze przynajmniej 1/3 nie podatkuje
    > a szcuje dosc delikatnie i wyszla w dwa miesiace suma ktora
    > spokojnie daje srodki na caly rok :) i to niezly rok.

    podstawowym błędem takich wyliczeń jest nie uwzględenieni 5.000.000 kredytu
    do spłacenia za budowę tego pensjonatu na 30 lat...
    luzz....

    --
    pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-01-18 13:14:30
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał
    > podstawowym błędem takich wyliczeń jest nie uwzględenieni 5.000.000
    > kredytu do spłacenia za budowę tego pensjonatu na 30 lat...
    > luzz....

    własnie................

    do kolegi który szybko policzył, że za 2-3 mce zyje sie rok - dolicz do tego
    kilkaset tysiecy, albo kilka-kilkanascie baniek na postawienie pensjonatu -
    w zależności od lokalizacji, standardu, wielkości

    potem odlicz deszczowe lata nad morzem
    odlicz ciepłe, bezśnieżne zimy w górach
    odlicz rok, jak 2009, bez długich weekendów
    i życzę powodzenia..........

    dużo wkładasz, chcesz też dużo wyjąć - trudno żeby inwestując kilka milionów
    zadowalać się zarobkiem 1000pln miesięcznie,,,,,,a, że Ty tak to liczysz, to
    zbyt upraszczasz

    WSZĘDZIE DOBRZE GDZIE NAS NIE MA - jest takie fajne powiedzenie.......
    każdemu z zewnątrz inne zawody wyglądają na pryszczate i idealne............
    zapraszam do spróbowania

    --

    Sebastian

  • 28. Data: 2009-01-18 14:35:43
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    Hej

    > podstawowym błędem takich wyliczeń jest nie uwzględenieni 5.000.000
    > kredytu do spłacenia za budowę tego pensjonatu na 30 lat...
    > luzz....

    Dobra, dobra, sprawdź jakie tam są dopłaty unijne, jak się ruszy głową
    to cały pensjonat potrafi UE sfinansować.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 29. Data: 2009-01-18 14:38:16
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    Hej

> [...]
    >
    > no... zostanie jakieś 10 zł /h ;)
    > super okazja ;)
    >

    > i teraz zastanówmy się - pójdę na ślub za 3000 zl z obróbką materiału

    Myślę realnie o kimś kto nie ma danego dnia nic innego do roboty :)
    Jeśli w związku z tym rezygnuje z innej fuchy to faktycznie nie ma sensu.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 30. Data: 2009-01-18 15:30:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-18 15:35:43 +0100, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > Dobra, dobra, sprawdź jakie tam są dopłaty unijne, jak się ruszy głową
    > to cały pensjonat potrafi UE sfinansować.

    No ja pierdu.
    Nic tylko stawiać.
    Dopłaty są, ale tam gdzie jest bezrobocie strukturalne, tam gdzie
    inwestycja przyniesie przynajmniej kilka-dziesiąt miejsc pracy.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam