  • 11. Data: 2009-01-17 20:05:23
    Temat: Re: Ślub w Lublinie 20.06.2009 - kto sfotografuje ?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-17 20:42:49 +0100, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > Tutaj oferta jest prosta stawka pi razy oko 100pln/h, oddajesz RAWy i
    > więcej się nie przejmujesz.
    > Kto z Was zarabia więcej niż 100pln/h?
    A co to za przelicznik?
    Na etacie ku chwale prezesa i udziałowców na Florydzie, była by to
    fajna stawka (prawie tyle co robotnik w UK), ale etat to 40h tygodniowo.
    > Trzeba wziąć się do roboty i nie liczyć na to że z tygodnia pracy
    > utrzymasz się przez cały miesiąc.
    Czyli fotograf ślubny powinen:
    a) mieć normalny punkt usługowy i normalnie pracować w tygodniu - ale
    praca w sobotę-niedzielę, w nocy itd to nadgodziny.
    b) Pracować na etacie ku chwale prezesa i udziałowców na Florydzie,
    bynajmniej nie za 100zł/h, a w sobotę i niedzielę dorabiać sobie do
    pensji.
    W obydwu przypadkach jakiś dzień dwa odpoczynku by się przydał, choćby
    po to żeby się z synem pobawić, albo kochankę zabrać do knajpy.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-01-17 20:10:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kryhu pisze:
    > Kto z Was zarabia więcej niż 100pln/h?

    Ja - łamię hasło w płatniku, co zabiera mi około 30 sekund - stawka 12
    000 zł/h plus koszty dojazdu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-01-17 20:40:18
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    JA pisze:

    Hej

    > A co to za przelicznik?

    Konkretna propozycja od rozpoczynającego ten wątek

> [...]
    > praca w sobotę-niedzielę, w nocy itd to nadgodziny.
    > b) Pracować na etacie ku chwale prezesa i udziałowców na Florydzie,

    Czy ktoś powiedział że fotograf w naszym kraju to łatwy kawałek chleba?
    Trzeba ruszyć głową i poszukać innych zleceń fotograficznych.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 14. Data: 2009-01-17 20:47:13
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Tutaj oferta jest prosta stawka pi razy oko 100pln/h, oddajesz RAWy i
    > więcej się nie przejmujesz.
    > Kto z Was zarabia więcej niż 100pln/h?

    stawka jest blizej 60 max 70zl :)
    Zawsze jakis frajer sie znajdzie bo takie stawki to norma dla
    podwykonawcow. Pytanie tylko gdzie w tym wszystkim sa
    klienci, ktorzy ogladaja demo fotografa i decyduja sie na niego
    a potem cyka im slub ktos z przypadkowej lapanki. To burackie
    ze strony firmy ktora pozwala sobie na takie praktyki.

    > Przypomina mi to trochę filozofię mieszkańców miejscowości nadmorskich
    > którzy uważają że w 3 miesiące trzeba zedrzeć z turystów tyle żeby wyżyć
    > przez resztę roku. Tyle że tam często nie ma innej perspektywy.

    i tak dokladnie jest. Kiedys pogadalem sobie z wlascicielem
    pewnego pensjonatu sporawego zreszta, poiliczylem ilosc
    lokali + wziolem pod uwage ze przynajmniej 1/3 nie podatkuje
    a szcuje dosc delikatnie i wyszla w dwa miesiace suma ktora
    spokojnie daje srodki na caly rok :) i to niezly rok.

    Roger

  • 15. Data: 2009-01-17 20:53:08
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    Hej

    > stawka jest blizej 60 max 70zl :)
    > Zawsze jakis frajer sie znajdzie bo takie stawki to norma dla
    > podwykonawcow.

    Właśnie o tym piszę.

    > Pytanie tylko gdzie w tym wszystkim sa
    > klienci, ktorzy ogladaja demo fotografa i decyduja sie na niego
    > a potem cyka im slub ktos z przypadkowej lapanki. To burackie
    > ze strony firmy ktora pozwala sobie na takie praktyki.

    Obudź się, niestety to codzienna praktyka wielu większych firm foto.
    Natomiast trudno powiedzieć czy w tym konkretnym przypadku tak jest -
    nie wiemy. Może jakieś zdarzenie losowe? Może też odbywa się to za
    wiedzą PM?
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 16. Data: 2009-01-17 21:08:05
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > Pytanie tylko gdzie w tym wszystkim sa klienci, ktorzy
    > ogladaja demo fotografa
    A klienci pewni są że to demo tego fotografa
    > i decyduja sie na niego a potem cyka im slub ktos z
    > przypadkowej lapanki. To burackie
    Bez przesady, to działa w dwie strony. w cale nie
    powiedziane ze podwykonawca będzie gorszy od zleceniodawcy,
    nawet duże prawdopodobieństwo że będzie lepszy.
    Z resztą produkt finalny wychodzi od zleceniodawcy.
    --
    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-01-17 21:53:43
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał
    > jak ktos nirma swojej galerii pozycze mu na dzien swoja :)

    no to teraz wypada dać ogłoszenie

    wynajme galerie na kilka dni za 200 ;)))))))))))))))))))))

    i wtedy pińć stówek w kieszeni na czysto zostaje ;)))))))))))))))))))))

    robote mozna brac wtedy z dowolnymi referencjami..................
    ;)))))))))))))))))

    jestem tylko ciekawy jaka bajka jest ułożona za spieprzony ślub w
    razie.............. trudno o powtórkę............ tym bardziej s tom samom
    kobitom ;)))))))))))))))))

    --

    Sebastian

  • 18. Data: 2009-01-17 22:18:16
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-17 21:40:18 +0100, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > Konkretna propozycja od rozpoczynającego ten wątek
    Nie zrozumiałeś.
    To nie jest 100/h, bo trzeba liczyć dojazd-powrót. Przekazanie
    materiału. Amortyzację sprzętu. Bardzo prawdopodobne pojawienie się w
    miejscu zlecenia wcześniej, choćby po to, żeby się umówić z księdzem,
    obejrzeć kościół itp.
    Nie dyskutuję z tezą, czy to dużo, mało, czy w sam raz.

    > Czy ktoś powiedział że fotograf w naszym kraju to łatwy kawałek chleba?
    > Trzeba ruszyć głową i poszukać innych zleceń fotograficznych.

    Czyli punkt a).
    Pracować cały tydzień, a w dni odpoczynku pracować.

  • 19. Data: 2009-01-17 22:18:27
    Od: "MW" <w...@w...pl>

    Dajcie spokój, facet płaci uczciwie i szuka rzemieślnika (zweryfikuje sobie
    jakoś tą galerią). Nie zakładajcie od razu że ktoś gościa orżnie gniotami
    podszywając się niuczciwą galerią. W końcu nie obiecał gość chyba
    konkretnego fotografa na ślubie skoro wysyłać chce innego i zdjęć na
    konkursie jako swoich nie przedstawi.
    Mam znajomego który zawsze mi powtarzał że kapitalizm to dzicz, każdy
    walczy z każdym o przetrwanie.
    A Ja prowadze swój mały biznesik niefotograficzny i jak narazie sprawdza się
    maksyma że biznes to uczciwa i żetelna współpraca.
    Troche pozytywnego myślenia panowie.

    Pzdr, MW

  • 20. Data: 2009-01-17 22:49:53
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    JA pisze:

    Hej

> [...]
    > materiału. Amortyzację sprzętu. Bardzo prawdopodobne pojawienie się w
    > miejscu zlecenia wcześniej, choćby po to, żeby się umówić z księdzem,

    Nie doliczyłeś szkód moralnych związanych z abstynencją dnia
    poprzedniego na imprezie ;)

    > Czyli punkt a).
    > Pracować cały tydzień, a w dni odpoczynku pracować.

    Na początku pewnie jest to normalka, im jest ktoś lepszy tym szybciej z
    tego się wygrzebie, zbuduje dobre portfolio, złapie kontakty, dorobi się
    sprzętu i wyrobi sobie markę na rynku.
    Powiedz mi w jakiej branży jest inaczej?
    Chcesz coś osiągnąć, to musisz być przygotowany na poświęcenia,
    zwłaszcza na początku.

    Widzę że masz własną działalność i skanujesz, może masz jakąś receptę
    "jak się nie narobić i zarobić" ? :)
    Ile czasu rozkręcałeś interes, ile w niego wysiłku i środków zainwestowałeś?
    Czy pozwala Ci to pracować 2-3 dni w tygodniu żeby się utrzymać,
    amortyzować i płacić podatki?

    --
    Pozdro
    Kryhu