  • 31. Data: 2012-06-27 23:25:41
    Temat: Re: Slask - Gdansk - jaki czas?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-27 12:35, RadekNet pisze:
> [...]
    rowe-pomylki

    > Tylko w Polsce taka "zabawka" po pierwszym wyroku nie stracila
    > homologacji...

    Zwłaszcza za pomiar _stojącego_ samochodu i wskazanie jego prędkości 43
    km/h - to nawet stojąc w miejscu prędkość przekracza, może trzeba jechać
    na wstecznym, aby się odjęło? ;-)

  • 32. Data: 2012-06-28 00:45:30
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-27 23:25, BQB pisze:
    > Zwłaszcza za pomiar _stojącego_ samochodu i wskazanie jego prędkości 43
    > km/h - to nawet stojąc w miejscu prędkość przekracza, może trzeba jechać
    > na wstecznym, aby się odjęło? ;-)

    To nie do końca tak. Z odległości do 10m Iskra mierzy wiatrak chłodnicy
    (?), jednak powyżej 10m (o których mowa w instrukcji) już tego wiatraka
    nie łapie. Największym problem jednak jest to, że gdy postawisz auto na
    lewarku i łączysz bieg Iskra z kąta ~30 stopni mierzy prędkość z koła z
    ponad 300m przy zasięgu ustawionym na 800 i niecałych 100 przy zasięgu
    ustawionym na 400 (najniższym). W obydwu przypadkach na liczniku 40km/h
    na Iskrze okolice 65km/h. Niestety widuje policjantów nagminnie
    mierzących pojazdy stojąc tuż za łukiem drogi (50-200m) lub z rowu z
    dużego kata i małej odległości. Kiedyś bawiliśmy się Iskrą przy torach
    kolejowych i ta praktycznie za każdym razem pokazywała coś co wydawało
    się być różnicą prędkości samochodu i pociągu jadącego w przeciwnym
    kierunku. Z pociągiem było łatwo, bo długi i nie trzeba za bardzo z
    kątami odbicia kombinować, ale pewny jestem, że gdyby pobawić się dwoma
    samochodami i Iskrą mierząca w trybie ciągłym z zestawem Video także
    pomiar wielokrotnie wskazywałby coś w okolicach różnicy pomiędzy tymi
    pojazdami. Większość kierowców jednak nie dokładnie patrzy na licznik i
    w momencie okazania wyniku pomiaru uznają "a może faktycznie tyle
    jechałem" i płacą.

  • 33. Data: 2012-06-28 00:52:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-28 00:45, anacron pisze:

> [...]
    > pojazdami. Większość kierowców jednak nie dokładnie patrzy na licznik i
    > w momencie okazania wyniku pomiaru uznają "a może faktycznie tyle

    Cóż, trzeba będzie wykombinować coś, aby iskra pokazywała zawsze ponad
    250 - mało aut poleci więcej. Może by wymienić łopatki wentylatora na
    metalowe? ;-)

  • 34. Data: 2012-06-28 01:00:58
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-28 00:52, BQB pisze:

    > Cóż, trzeba będzie wykombinować coś, aby iskra pokazywała zawsze ponad
    > 250 - mało aut poleci więcej. Może by wymienić łopatki wentylatora na
    > metalowe? ;-)

    Wystarczy wygenerować sygnał o odpowiedniej częstotliwości. To
    Dopplerowy miernik, wysyła sygnał, po czym zbiera falę odbita o
    zmienionej częstotliwości. Wystarczyłoby wygenerować taki sygnał z
    którego Isrka1 wyświetli 250. :)

    Test rosyjskich dziennikarza part 1
    http://www.youtube.com/watch?v=UPlrv6Fv0jw

    Test rosyjskich dziennikarza part 2
    http://www.youtube.com/watch?v=4IbtsoGZeug

    Błędy zarejestrowane przez Emila
    http://www.youtube.com/watch?v=0Vojihn_-KQ

    Tendencyjny test Policji w Bydgoszczy, jak po publikacji na stornie
    Emila w Kujawsko-Pomorskiem drastycznie wzrosła liczba nieprzyjętych
    mandatów (kilkukrotnie w ciągu dwóch tygodni). Tendencyjny, bo znów na
    jednym pojeździe i przy przy zachowaniu kątów. :)
    http://www.youtube.com/watch?v=9_uO2F2xJFI

  • 35. Data: 2012-07-05 20:33:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 26 Jun 2012 21:49:37 +0200, anacron <a...@a...pl>
    wrote:

    >2:15 przejechałem ostatnio z Okęcia na zjazd na targi z A2 (Głogowska?)

    Dawałeś 200 km/h?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 36. Data: 2012-07-27 00:44:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 26.06.2012 megrims <m...@i...pl> napisał/a:

    > T taki jeden mój kolega.. taki .. daleki znajomy.. jechał ostatnio
    > godzinę i dwadzieścia minut :D

    A ten "Twój znajomy" to o której jechał i skąd dokładnie startował? I
    tak z czystej ciekawości: jakie miał vmax?

    > Powiedziałem drugiemu, że musi pojechać poniżej godziny - zobaczymy
    > czy da rade.

    Przekaż temu "koledze", żeby się na jakichś rajdach wykazał...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski