  • 1. Data: 2012-06-21 21:22:42
    Temat: nowe kamerki samochodowe, porównanie...
    Od: BartekK <s...@d...org>

    To nie jest spam, bo ja tego nie sprzedaję ;)
    Ponieważ przyszły mi nowe kamerki jakiś czas temu, i parę osób prosiło
    by wrzucić nagrania, a sądzę że może kogoś więcej to zainteresować:
    porównanie "kultowej" GS-600 oraz "nowych wynalazków" ITB-100HD
    (identyczna jakość jak BlackVue HD, różnią się tylko obudową).
    Cena kamer jest zbliżona (w zakupie w Chinach ~200$), a obraz odmienny:
    http://www.youtube.com/watch?v=xdlqRwnJnFI
    http://www.youtube.com/watch?v=8H2KRDSEIxU

    (dwa filmy równocześnie:
    http://youtubedoubler.com/?video1=http%3A%2F%2Fwww.y
    outube.com%2Fwatch%3Fv%3D8H2KRDSEIxU%26hd%3D1&start1
    =&video2=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D
    xdlqRwnJnFI%26hd%3D1&start2=&authorName=Hrumque#tab2
    )

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-06-21 23:11:21
    Temat: Re: nowe kamerki samochodowe, porównanie...
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ponieważ przyszły mi nowe kamerki jakiś czas temu, i parę osób prosiło
    > by wrzucić nagrania, a sądzę że może kogoś więcej to zainteresować:

    Obie dnawe, nawet w dzien nie da sie odczytac numerow rejestracyjnych.
    Chyba komorka wyszloby niewiele gorzej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-06-22 13:07:07
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Jaka kamera potrafi sama wystartowac z nagrywaniem, wsiadam do auta i nie mysle
    o niczym. Albo wyzwalanie przez zmiane pozycji GPS (ale to zawodne) albo przez
    wzrost napiecia w instalacji samochodu (ale ladowarka musialaby miec wiecej
    kabli niz plus i minus bo przeciez stabilizowane napiecie sie nie zmieni,
    dodatkowy kabel bylby wprost z gniazda zapalniczki - plus jak wiemy rosnie do
    ponad 14V jak pracuje alternator).

  • 4. Data: 2012-06-22 13:28:25
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-21 23:11, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Obie dnawe, nawet w dzien nie da sie odczytac numerow rejestracyjnych.
    > Chyba komorka wyszloby niewiele gorzej.
    Dość dużo zepsuło w jakości konwertowanie "windows live movie maker" -
    ten szit uparcie konwertuje liczbę klatek na sekundę na 29, choć
    materiał źródłowy miał 30, w dodatku kompresja youtube też nie poprawia
    sytuacji...
    Jeśli chodzi o jakość obraz na stopklatce w celu odczytania nr - to
    chyba GS600 jest lepsza, chyba ma słabszą kompresję

    Różnice w kodekach/formatach miedzy tymi kamerkami (wpisałem tylko
    różnice w przypadku GS600):

    : ITB-100HD : GS-600
    Format/Info : Advanced Video Codec
    Format profile : H...@L...0
    Format settings, CABAC : Yes
    Format settings, ReFrames : 1 frame : 4 frames
    Format settings, GOP : M=1, N=30 : M=3, N=15
    Codec ID : H264 : avc1
    Bit rate mode : Variable
    Bit rate : 5 000 Kbps : 6 001 Kbps
    Width : 1 280 pixels
    Height : 720 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate mode : Variable : Constant
    Frame rate : 30.000 fps : 29.970 fps
    Standard : NTSC : ?
    Color space : YUV
    Chroma subsampling : 4:2:0
    Bit depth : 8 bits
    Scan type : Progressive
    Bits/(Pixel*Frame) : 0.181 : 0.217
    Stream size : (99%) : (98%)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-06-22 14:10:57
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 22.06.2012 13:28, BartekK pisze:
> [...]
    > ten szit uparcie konwertuje liczbę klatek na sekundę na 29, choć
    > materiał źródłowy miał 30, w dodatku kompresja youtube też nie poprawia

    Wrzuc gdzies oryginalny plik, bo tak to wyglada strasznie ciulowo na obu
    kamerkach. Odwazylbym sie powiedziec, ze kamera za 150zl, nagrywajaca w
    640x480 oferuje lepsza jakosc - mam przed soba obraz z takiej.

  • 6. Data: 2012-06-22 14:16:57
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 22.06.2012 14:10, neoniusz pisze:

    > Wrzuc gdzies oryginalny plik, bo tak to wyglada strasznie ciulowo na obu
    > kamerkach. Odwazylbym sie powiedziec, ze kamera za 150zl, nagrywajaca w
    > 640x480 oferuje lepsza jakosc - mam przed soba obraz z takiej.

    Ten twoj DOD to oryginalny? Bo inne filmiki na youtube maja swietna
    jakosc z niej...

  • 7. Data: 2012-06-22 15:52:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-22 13:07, Papkin pisze:
> [...]
    > stabilizowane napiecie sie nie zmieni, dodatkowy kabel bylby wprost z
    > gniazda zapalniczki - plus jak wiemy rosnie do ponad 14V jak pracuje
    Każda kamerka "samochodowa", opisana jako "car dvr" itp.
    Wszystkie takie kamerki startują i zaczynają nagrywać same po podaniu im
    napięcia. W większości przypadków w wtyczce zapalniczkowej nie ma
    elektroniki, są zasilane wprost z +12v bez stabilizacji zewnętrznej,
    więc większość wykrywa właśnie zmiany napięcia spoczynek>ładowanie.

    Kamery ITB-100HD i BlackVue HD mają jeszcze (konfigurowalne, można to
    wyłączyć) przełączanie parking-jazda na podstawie sygnału z GPS - jeśli
    pozycja GPS nie zmienia się przez X, to przełącza się w tryb parkingowy
    (nagrywanie tylko w przypadku wykrycia ruchu lub wstrząsu). Jeśli
    wykryje ruch gps - to zaczyna nagrywać w kółko, czyli normalnie.
    Niestety - działający tryb parkingowy wymaga by kamera była zasilana
    cały czas, a w większości współczesnych aut napięcie w gniazdku
    zapalniczki znika po wyłączeniu kluczyka. Dlatego trzeba kamerkę już
    podłączać pod bezpieczniki/akumulator, jeśli się chce takiego
    zabezpieczenia parkingowego.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-06-22 16:31:32
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > elektroniki, są zasilane wprost z +12v bez stabilizacji zewnętrznej,
    > więc większość wykrywa właśnie zmiany napięcia spoczynek>ładowanie.

    No u mnie zapalniczka jest caly czas pod napieciem. Musi dvr wykrywac wzrost
    napiecia - czyli tak robia (czytaj projektowal je ktos inteligentny :P)

> [...]
    > jeśli pozycja GPS nie zmienia się przez X, to przełącza się w tryb
    > parkingowy (nagrywanie tylko w przypadku wykrycia ruchu lub

    dobre ale sam GPS ostro "jedzi" po terenie nawet w spoczynku :(

    > napięcie w gniazdku zapalniczki znika po wyłączeniu kluczyka. Dlatego
    > trzeba kamerkę już podłączać pod bezpieczniki/akumulator, jeśli się
    > chce takiego zabezpieczenia parkingowego.

    nie mam wspolczesnego auta wiec... i dobrze.

    Ale jakosc srednia :-( Kamerki typu 808 (ver 16, 11) chyba daja lepszy obraz a
    kosztuja 130zl z przesylka. Choc to nie DVR i nie maja funkcji autostartu itp.

  • 9. Data: 2012-06-22 17:37:04
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-06-22 16:31, Papkin pisze:

    > Ale jakosc srednia :-( Kamerki typu 808 (ver 16, 11) chyba daja
    > lepszy obraz a kosztuja 130zl z przesylka. Choc to nie DVR i nie
    > maja funkcji autostartu itp.

    To jest jakaś masakra a nie jakość. Odczytanie tablic to mision
    impossible. GOPRO daje filmy w których perfekt da się każdą
    blachę odczytać ...

  • 10. Data: 2012-06-22 20:06:37
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-21 21:22, BartekK pisze:

    > Cena kamer jest zbliżona (w zakupie w Chinach ~200$), a obraz odmienny:
    > http://www.youtube.com/watch?v=xdlqRwnJnFI
    > http://www.youtube.com/watch?v=8H2KRDSEIxU

    A jak w nocy na tej drodze i w mieście w nocy?