  • 1. Data: 2012-06-21 22:17:24
    Temat: Fiat Siena / Palio
    Od: "Mark" <spam@xxx..pl.com.eu>

    Witam,

    takie ok 12-letnie używane wozidełko jest przeciętnie awaryjne czy też mega
    awaryjne w porównaniu do innych aut w swoim wieku. Szukam czegoś tymczasowo
    na rok jazdy bez koniecznosci inwestowania w remonty. Jedynie wymagam
    centralnego, 4-drzwi, el. szyby. Te auta sa czesto od 1. wlasciela i duza
    szansa ze dbane na bieżąco.

    --
    pozdrawiam,
    Mark

  • 2. Data: 2012-06-22 08:29:29
    Temat: Re: Fiat Siena / Palio
    Od: "mcgregor" <s...@w...pl>

> [...]
    > wymagam centralnego, 4-drzwi, el. szyby. Te auta sa czesto od 1. wlasciela

    Mając auto7-9 letnie było mega awaryjne (sprzęgło, skrzynia, pokrętła deski,
    tłumiki, końcówki drążków i stabilizatorów).

  • 3. Data: 2012-06-22 08:59:21
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "mcgregor" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mając auto7-9 letnie było mega awaryjne (sprzęgło, skrzynia, pokrętła
    > deski, tłumiki, końcówki drążków i stabilizatorów).

    hmm,
    tłumiki były mega awaryjne?
    i stabilizatory?
    co gorsza klocki i tarcze też, oraz olej trzeba było nadal [mimo 7 lat!]
    wymieniać?

    moje doświadczenie podpowiada mi, że każde auto w pewnym okresie swojej
    eksploatacji wymaga inwestycji, i wymiany tego, co przez poprzednie lata
    padło;)

    do pytającego:
    moje doświadczenie też, podpowiada mi, że auta o ktore pytasz to dość proste
    i tanie w utrzymaniu modele. jeśli uda ci się znaleźć auto, które jest w
    przyzwoitym stanie i naprawia się wnim to co jest wymagane, to powinieneś
    bez specjalnych inwestycji tym autem rok przejezdzic.
    to są dość proste konstrukcje, i większość elementów można sprawdzić przy
    zakupie. w rok auto ci nie pordzewieje, tak byś musiał je złomować, nie
    powinny też wyskoczyć jakieś masakryczne problemy. tym bardziej że nie
    szukasz auta z jakimiś wypasami.

    problem może polegać na znalezieniu auta od pierwszego wlasciciela, ktory o
    to auto dbał.
    oglądam ostatnio auta, i widzę efekt taki, jak obserwowalem parę lat temu
    rozglądająć się za fordem sierrą;) - jak ktoś ma dobrze utrzymanego fiata,
    to go nie sprzedaje. bo to tanie auto w utrzymaniu i proste w naprawach.
    na handel w większości idą auta, ktore mają już kolejnego wlasciciela, ktory
    kupił to auto bo potrzebował wybudować dom, jechać na ryby, albo wozić
    robotników do pracy;)

    tak że wcale nie jest pewne, że tak łatwo znajdziesz auto o jakim piszesz.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 4. Data: 2012-06-22 11:09:52
    Od: "mcgregor" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > tłumiki były mega awaryjne?
    > i stabilizatory?
    > co gorsza klocki i tarcze też, oraz olej trzeba było nadal [mimo 7 lat!]
    Tłumiki być może ze względu na instalację gazową.

  • 5. Data: 2012-06-22 12:41:31
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Mark <spam@xxx..pl.com.eu> wrote:

    > takie ok 12-letnie używane wozidełko jest przeciętnie awaryjne czy też mega
    > awaryjne w porównaniu do innych aut w swoim wieku.

    Nie mam porównania, ale mam Sienę z 1998 r. i nie mam z nią jakichś
    większych problemów. Jedyne co w ostatnich latach wymieniałem (poza takimi
    rzeczami jak olej, czy płyn hamulcowy) to przewody hamulcowe (przeciekały),
    sprzęgło (już się skończyło) i trzeba było naprawić ECU, bo padło. Oprócz
    tego nie ma z nią problemów, nawet po całym dniu w 20-stopniowym mrozie
    odpalała.

    Ale ekonomiczny to ten samochód nie jest, 1.6 musi swoje palić.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 6. Data: 2012-06-22 12:43:18
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Bartek <N...@p...fm> wrote:

    > tłumiki były mega awaryjne?

    No, mi tłumik przerdzewiał, ale dało się naprawić.

> [...]
    > to go nie sprzedaje. bo to tanie auto w utrzymaniu i proste w naprawach.

    No to prawda - ja Sienolota nie zamierzam sprzedawać, pewnie zakończy swój
    żywot już u mnie :) nie opłaca mi się go sprzedawać tym bardziej że przez
    ostatnie parę lat włożyłem w ten samochód ze 3x więcej niż jest teraz wart,
    więc to by się nijak nie zwróciło.

  • 7. Data: 2012-06-22 20:26:01
    Od: "blachu" <b...@o...pl>

> [...]
    > wymagam centralnego, 4-drzwi, el. szyby. Te auta sa czesto od 1. wlasciela

    Polecam zamiast Lanosa od pierwszego właściciela.
    Kupiłem coś takiego 3 lata temu i właściwie nic jeszcze się nie popsuło z
    wyjątkiem rozrusznika.
    Robie rocznie 20kkm
    Kupiłem za 100 zł regenerowany :)

    Pozdrawiam
    Andrzej

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    7241 (20120622) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 8. Data: 2012-06-25 11:03:20
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > rzeczami jak olej, czy płyn hamulcowy) to przewody
    > hamulcowe (przeciekały),
    > sprzęgło (już się skończyło) i trzeba było naprawić ECU,

    I to kosztowało 3 razy tyle ile teraz jest warte Twoje auto?
    Bo w poście obok napisałeś że tyle w nie wpakowałeś ;-))))

  • 9. Data: 2012-06-25 14:47:43
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Robert_J <d...@g...pl> wrote:

    > I to kosztowało 3 razy tyle ile teraz jest warte Twoje auto?
    > Bo w poście obok napisałeś że tyle w nie wpakowałeś ;-))))

    Nie wspomniałem o 7 klockach naprawy po stłuczce (nie było AC) bo to
    nie wina samochodu :)