  • 11. Data: 2009-07-10 09:11:03
    Temat: Re: Skan z papieru jedwabistego
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    Ktoś tu polecał http://skano.pl./

  • 12. Data: 2009-07-10 09:52:38
    Od: "skurwysyn" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > tej morki. Ma ktos jakis pomysl, jak sie tej cholery
    > pozbyc w sposob automatyczny, bez zmudnego rekodziela?

    http://retouchpro.com/tutorials/index.php?m=show&id=
    140

  • 13. Data: 2009-07-10 10:40:32
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    http://www.box.net/shared/c56va48qcn

    Imo z rozdzielczością skanowania nie ma co przesadzać. Takie zdjęcia i tak
    są "soft"

  • 14. Data: 2009-07-10 14:44:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin [3M] napisal:
    > http://www.box.net/shared/c56va48qcn
    > Imo z rozdzielczością skanowania nie ma co przesadzać. Takie zdjęcia i tak
    > są "soft"

    To byla fotografia w kompaktowym trybie 'makro' :)
    Popatrz do EXIF-a.

    A teraz poprosze o lopatologiczny instruktaz, jak chlopu na roli :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2009-07-10 15:37:46
    Od: " jeczyk" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > tej morki. Ma ktos jakis pomysl, jak sie tej cholery
    > pozbyc w sposob automatyczny, bez zmudnego rekodziela?

    Gliceryna, do kupienia w aptece. fotkę posmarować gliceryną, przycisnąć
    kawałkiem szybki i sfotografować.
    Sposób skuteczny i sprawdzony,nie niszczący zdjęcia. Robiłem tak wiele razy.
    Można też spróbować ze skanerem i gliceryną (tak nie robiłem).

  • 16. Data: 2009-07-10 22:17:52
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    >A teraz poprosze o lopatologiczny instruktaz, jak chlopu na roli :)

    -otwierasz obrazek - jak w każfym programie
    -wybierasz Filters->frequency domain filter

    Pojawia się obrazek jasną plamą przyległą do środka górnej krawędź. To
    prawdopodobnie (bo autorzy nie ujawniają) tzw moduł widma obrazu.
    Od środka tej plamy rozchodzi się jaśniejsza linia w dół (coś jakby pionowa
    oś symetrii) oraz wzdłuż górnej krawędzi obrazu.
    W chaosie widma widać pewne regularności - plamki układające się jakby w
    węzłach siatki pochylonej pod kątem 45 stopni. Obecność takich plam w widmie
    świadczy o pewnej regularności w obrazie. To nasze cętki. Musimy je wyciąć -
    do czego służy ołówek (w który zamienił się wskaźnik myszy).

    Aby zobaczyć inne prążki użyj ustawień "view scale" - część prążków schowana
    jest w plamie.

    Po zamalowaniu prążków odpowiedzialnych za siatkę - klikasz w preview lub
    ok.

    Jak się nie uda za pierwszym razem - spróbuj zamalować bardziej lub mniej.

    Program nie lubi b. dużych plików.

    Aha, no i możesz popróbować wyostrzenia "image restoration by
    deconvolution" - na początek weź Model "gauss blur", spread = 3, i bez
    quad-mirror.

    Powodzenia.

  • 17. Data: 2009-07-27 15:52:57
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 09 of Jul 2009 21:16, R09 wrote:

    > "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

    > Zależy trochę, ile jest tych fotek. Gliceryna na szybkę skanera na
    > czas
    > sesji + d e l i k a t n e przejechani wałkiem
    > do suszarki odbitek ( czy dużo osób pamięta to urządzenie?).

    Kto drukował samizdaty po nocach, do końca życia nie zapomni.

    --
    nb