  • 1. Data: 2009-07-09 17:47:35
    Temat: Skan z papieru jedwabistego
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Sa sobie zdjecia, dosc wiekowe, z polamana emulsja
    i niestety sa na papierze jedwabistym. W efekcie
    na skanie wychodzi paskudna mora. Probowalem skanerem,
    probowalem przefotografowac. Za cholere nie idzie usunac
    tej morki. Ma ktos jakis pomysl, jak sie tej cholery
    pozbyc w sposob automatyczny, bez zmudnego rekodziela?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-07-09 18:09:22
    Temat: Re: Skan z papieru jedwabistego
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > tej morki. Ma ktos jakis pomysl, jak sie tej cholery
    > pozbyc w sposob automatyczny, bez zmudnego rekodziela?

    Zmienic oswietlenie i ewentualnie pobawić się filtrem polaryzacyjnym.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 3. Data: 2009-07-09 19:16:03
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message
> [...]
    > tej morki. Ma ktos jakis pomysl, jak sie tej cholery
    > pozbyc w sposob automatyczny, bez zmudnego rekodziela?

    Zależy trochę, ile jest tych fotek. Gliceryna na szybkę skanera na czas
    sesji + d e l i k a t n e przejechani wałkiem
    do suszarki odbitek ( czy dużo osób pamięta to urządzenie?). Nie wiem, czy
    to pomysł genialny, zwariowany, czy taki sobie.
    Rękodzieło jest, ale chyba nie takie żmudne znowu.

    W.K.

  • 4. Data: 2009-07-09 19:18:06
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

> [...]

    Za dawnych czasów, "analogowych" takie zdjęcia reprodukowano wkładając
    je pomiędzy dwie szybki zalane a środku gliceryną i lekko dociśnięte do
    siebie, tak, by gliceryna pokryła strukturę papieru jedwabistego.
    Ale to było dawno i może już nieprawda ;-)

    --
    anna n.

  • 5. Data: 2009-07-09 19:18:24
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 9 Lip, 19:47, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
> [...]
    > tej morki. Ma ktos jakis pomysl, jak sie tej cholery
    > pozbyc w sposob automatyczny, bez zmudnego rekodziela?
    Sprobuj pobawić się z kątem. Obróć o 15 st 30, 45, 60 -
    poeksperymentuj.
    To nie jest raster ale może pomoże.

  • 6. Data: 2009-07-09 23:25:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-09 21:16:03 +0200, "R09" <b...@t...pl> said:

    > do suszarki odbitek ( czy dużo osób pamięta to urządzenie?). Nie wiem, czy
    > to pomysł genialny, zwariowany, czy taki sobie.

    Skuteczny.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-07-10 08:09:39
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    moja propozycja - filtracja stosownych prążków za pomocą programu
    oferującego możliwość modyfikacji widma obrazu - n.p. meesoft Image
    Analyzer - frequency domain filter.
    Po kilku eksperymentach usuniesz je niemal w 100% niemal bez wprowadzania
    artefaktów.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-07-10 08:13:18
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Sa sobie zdjecia, dosc wiekowe, z polamana emulsja
    > i niestety sa na papierze jedwabistym. W efekcie
    > na skanie wychodzi paskudna mora.
    > Ma ktos jakis pomysl

    Pomysł nazywa się Jakub Jewuła, pomysł sprawdzony w "realu" ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 9. Data: 2009-07-10 08:34:07
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>