  • 321. Data: 2010-12-19 00:40:00
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 14:59:10 +0100, jerzu napisał(a):

    > Ja już dawno pisałem, że "marketow ślizganie" ma się nijak do sytuacji
    > na drodze.

    I dlatego też dzisiaj na A4 jakoś posiadacze praw jazdy i samochodów FWD
    nie mogli pokręcić bączków na ręcznym. Z tego powodu pewnie też leżeli w
    rowie.
    A RWD do przodu wyprzedzając...

    --
    ___________ (R)

  • 322. Data: 2010-12-19 00:40:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 13:28:53 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > żużlowcy? Mówisz o jednośladach?
    > I jak tu Cie poważnie traktować w dyskusji.

    A wiesz, że były motocykle z napędem i na przednie i na obywda koła/
    Pewnie nie wiesz...

    --
    ___________ (R)

  • 323. Data: 2010-12-19 00:42:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 21:31:19 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > A jak jest? Oczywiście przy małym uślizgu.

    Znaczy takim, którego w RWD nie będzie?

    --
    ___________ (R)

  • 324. Data: 2010-12-19 00:43:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 00:23:14 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Może. Ale to pod wypadkiem, że problemy z przyczepnością zaczęły się
    > przy wysokich obrotach i gwałtownie hamujesz (silnikiem). Czyli na
    > własne życzenie...

    Bredzisz. Widziałeś jak mnie złomotało rok temu na A4 - to był 5 bieg, mały
    uślizg i właśnie - odjęcie gazu, bo to odruch z RWD.
    Żadnego gwałtownego hamowania silnikiem.

    --
    ___________ (R)

  • 325. Data: 2010-12-19 00:45:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 13:31:55 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
    > Nawet jeśli masz racje i kierowcy są do dupy to moje pytanie brzmi - jak
    > wytłumaczysz fakt, ze taki co sobie nie radził z RWD, wsiada do FWD i jeździ
    > bez większych problemów?

    Normalnie - FWD mniej wymaga i mniej potrafi.

    > Znów wracamy do sedna. Owszem da sie jeździć RWD, ale trzeba więcej
    > umiejętności, myslenia, przygotowania i cholera wie czego jeszcze (np. łopat
    > i piasku w bagażniku). To jest ta wyższość RWD?
    > Bo jest tylko dla tych co "potrafią jeździc"?

    Istotnie. To jest dla tych, którzy potrafią. Jak ktoś jest dupa, to FWD
    jest dla niego.

    --
    ___________ (R)

  • 326. Data: 2010-12-19 00:46:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 17:17:45 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > przecież ciągle w wątku czytam, ze jak ktoś mówi, ze RWD nie rusza na
    > sliskim, tzn ze nie umie jeździc.
    > Pytam sie więc co trzeba umiec?

    Operować gazem i sprzęgłem.

    --
    ___________ (R)

  • 327. Data: 2010-12-19 00:47:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 10 Dec 2010 20:27:52 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > To tak samo jak w FWD.

    A, czyli ja nie rozpieroliłem Berlingo odejmując gaz przy lekkim uślizgu.

    --
    ___________ (R)

  • 328. Data: 2010-12-19 11:53:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 00:47:23 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >A, czyli ja nie rozpieroliłem Berlingo odejmując gaz przy lekkim uślizgu.

    Sie nie nagralo jak operowales pedalami, to trudno powiedziec.

    Ale czasu na opanowanie poslizgu miales multum, tylko trzeba umiec :-P

    A jak sie nie umie .. to RWD zachowuje sie identycznie.

    J.

  • 329. Data: 2010-12-19 15:00:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2010 10:43:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale w bagazniku miales zapasowy silnik, przyznaj sie :-)

    Jedyne co było w bagażniku, to zbiornik z gazem.

    > Poza tym u celu parking byl zapewne pelny - i nie byly to same stare
    > skodowki i kilka polonezow :-)

    No nie. Za to pełno łańcuchów na kołach.

    --
    ___________ (R)

  • 330. Data: 2010-12-19 15:03:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 11:53:14 +0100, J.F. napisał(a):

    > Sie nie nagralo jak operowales pedalami, to trudno powiedziec.

    Jedyne co zrobiłem, to lekko ująłem gazu.

    > Ale czasu na opanowanie poslizgu miales multum, tylko trzeba umiec :-P

    W RWD wystarczyłoby ująć gazu. Niestety, to był FWD, więc reakcja odruchowa
    pogorszyła sytuację.

    > A jak sie nie umie .. to RWD zachowuje sie identycznie.

    Owszem nie. Odruchem przy niebezpiecznej sytuacji jest odjęcie gazu. W
    wypadku RWD to pomaga.
    Oczywiście, samo odęjcie niekoniecznie spowoduje samoczynna stabilizację,
    jednak jest czynnikiem pomagającym w RWD i przeszkadzającym w FWD.
    W RWD jesli kontrujesz poprawnie, to odruch ujecia gazu pomaga, a w FWD
    przeszkadza.

    --