  • 331. Data: 2010-12-19 18:06:20
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 15:03:23 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Jedyne co zrobiłem, to lekko ująłem gazu.

    >W RWD wystarczyłoby ująć gazu. Niestety, to był FWD, więc reakcja odruchowa
    >pogorszyła sytuację.

    >Owszem nie. Odruchem przy niebezpiecznej sytuacji jest odjęcie gazu. W
    >wypadku RWD to pomaga.

    No coz, bawilem sie i z takimi poslizgami - niestety nie wystarcza
    gaz.
    Ja moze slabo auto czuje, bo jak pisalem - najszybciej sie to konczylo
    jak od razu wcisnalem sprzeglo (i oczywiscie pracowalem kierownica).
    A i tak nie zawsze sie udawalo.

    J.

  • 332. Data: 2010-12-19 18:07:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 15:00:11 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Jedyne co było w bagażniku, to zbiornik z gazem.

    >No nie. Za to pełno łańcuchów na kołach.

    Ale bylo tez pelno FWD bez lancuchow, nieprawdaz ? :)

    J.

  • 333. Data: 2010-12-19 21:08:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-19 18:06, J.F. pisze:

    > No coz, bawilem sie i z takimi poslizgami - niestety nie wystarcza
    > gaz.

    Oczywiście, że nie wystarcza - to są opowieści z mchu i paproci.
    Jednemu z RWD wystarcza zdjęcie nogi z gazu, drugi z FWD opowiada, że
    zdjęcie nogi z gazu nie spowoduje poślizgu itd...

    > Ja moze slabo auto czuje, bo jak pisalem - najszybciej sie to konczylo
    > jak od razu wcisnalem sprzeglo (i oczywiscie pracowalem kierownica).

    Bądź twardy - wciśnięcie sprzęgła to metoda dla mięczaków ;)
    Nie wciskaj i zwiedzaj plener.

    > A i tak nie zawsze sie udawalo.

    Eeeee - no co Ty? Tutaj wyprowadzanie z poślizgów przy odchyleniu
    od kierunku jazdy 90 stopniu to też coś normalnego ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 334. Data: 2010-12-19 21:15:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-18, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Dlatego lepiej mieć planowany, jak radzi pan Zasada.

    Owszem, lepiej. Ale nie o tym rozmawialiśmy.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 335. Data: 2010-12-19 21:17:23
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-18, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > I w tym przypadku RWD zdjae egzamin, a FWD leci w rów.
    > Dzisiaj zjawisko było widoczne na A4 pomiedzy Wrocławiem, a Opolem.
    > Bezpieczne FWD najezone elektroniką przy 60km/h latały po barierkach, a
    > sierra lekko zamiatając tyłem jechała tam, gdzie chciałem.

    Uważasz, że białkowy element sterujący miał podobne umiejętności?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 336. Data: 2010-12-19 21:34:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-18, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > Bredzisz. Widziałeś jak mnie złomotało rok temu na A4 - to był 5 bieg, mały
    > uślizg i właśnie - odjęcie gazu, bo to odruch z RWD.
    > Żadnego gwałtownego hamowania silnikiem.

    Ale było to hamowanie już *PO* zerwaniu przyczepności.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 337. Data: 2010-12-19 21:35:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-18, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > A, czyli ja nie rozpieroliłem Berlingo odejmując gaz przy lekkim uślizgu.

    Jakby to rzeczywiście było tak, że lekko ująłeś gazu i dopiero wtedy
    samochód zaczął jechać w krajobraz...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 338. Data: 2010-12-19 21:36:39
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-19, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > W RWD wystarczyłoby ująć gazu. Niestety, to był FWD, więc reakcja odruchowa
    > pogorszyła sytuację.

    Było odruchowo wcisnąć sprzęgło (taki sam odruch jak puszczenie gazu) to
    byś polepszył.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 339. Data: 2010-12-20 00:30:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 18:07:20 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale bylo tez pelno FWD bez lancuchow, nieprawdaz ? :)

    No właśnie nie.

    --

  • 340. Data: 2010-12-20 00:31:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 21:17:23 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Uważasz, że białkowy element sterujący miał podobne umiejętności?

    W podobnych warunkach ten sam element białkowy rozpieprzył przednionapędowe
    Berlingo.

    --