  • 61. Data: 2009-08-21 20:35:06
    Temat: Re: przeskalowanie JPG-a - do Janka Muzykanta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009, Sebastian Nibisz wrote:

    > Które antywirusy są takie prymitywne?
    > Mam rozumieć, że jak zmienię nazwę nieakceptowalnego pliku na taką, którą
    > antywirus akceptuje, to będę mógł odpalić nieautoryzowany program?

    A od kiedy obrywanie nisko latającymi kwantyfikatorami przestało
    być aktualne? ;)

    > To jest aż niepojęte, że autoryzacja mogłaby być zrealizowana w taki sposób.
    > Ciekawe co by było, gdyby wirusy też były wyszukiwane po nazwie pliku.

    Ale nie miałem na myśli funkcji antywirusa w roli "właściwego"
    antywirusa, raczej jednej z funkcji które miewają przy okazji,
    coś w roli fotoaparatu w komórce, zeby zostać TG.
    To że antywirus nie rozpoznaje *wirusow* po nazwach, nie znaczy
    że tenże antywirus nie zablokuje tego samego programu (tylko
    z okazji zmiany nazwy) jako "obcego", wymagającego na nowo
    "autoryzacji".
    Faktem jest że np. Comodo firewall mi się nie przyczepił, mimo
    uruchomienia ftp z kopii TC (znaczy że najwyraźniej łaskaw był
    uznać, że skoro sygnatura się zgadza, to wolno), więc nie nadaje
    się na przykład jak to określiłeś "prymitywa" - ale to nie
    znaczy, że "nie miał prawa".
    IMVHO odmowa uruchomienia programu tylko dlatego, że jego nazwa
    nie jest "w bazie", nie byłaby niczym dziwnym - z czego nie
    można NIJAK wyciągać wniosku, że sama zgodność nazwy stanowi
    podstawę do "autoryzacji".
    Może komuś uda się sprawdzić (na zainstalowanym u siebie
    firewallu lub antywirusie) czy przypadkiem nie uzna kopii (znaczy
    tego samego programu pod inną nazwą) za "obcy".
    Podkreślam: "obcy" (to nie ma *nic* do weryfikacji czy w środku
    jest wirus). Z reguły ma znaczenie tylko w trybie "paranoid"
    (ale taki tryb się w programach tego typu zdarza :>).

    pzdr, Gotfryd

  • 62. Data: 2009-08-22 11:39:50
    Temat: Seam carving
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Brakowało mi w programie SNS-Resizer metody skalowania, zależnego od
    zawartości konkretnego zdjęcia. Metoda ta, doskonale nadaje się do zmiany
    proporcji zdjęć krajobrazu.
    http://www.youtube.com/watch?v=vIFCV2spKtg

    Udostępniłem roboczą wersję programu SNS-Resizer z zaimplementowanym
    algorytmem Seam carving. Poszę o wasze uwagi, na temat jakości otrzymywanych
    rezultatów.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-Resizer/SNS-Resizer-G
    800x450.exe

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 63. Data: 2009-08-22 11:57:35
    Temat: Re: Seam carving
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Aug., 13:39, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Udostępniłem roboczą wersję programu SNS-Resizer z zaimplementowanym
    > algorytmem Seam carving. Poszę o wasze uwagi, na temat jakości otrzymywanych

    mnie to pod vista nie hula
    nie da sie wczytac zdjec .
    jak otworzyc zdjecie ?

    czy istnieje mozliwosc obrobki hurtowej tzw batching ?

  • 64. Data: 2009-08-22 12:05:00
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > mnie to pod vista nie hula
    > nie da sie wczytac zdjec .
    > jak otworzyc zdjecie ?
    >
    > czy istnieje mozliwosc obrobki hurtowej tzw batching ?

    Zdjęcia zmniejsza się, przeciągając pliki zdjęć lub katalogi ze zdjęciami,
    na ikonkę programu SNS-Resizer http://www.youtube.com/watch?v=Makjn5Y0Vr0
    Można także z poziomu okna konfiguracyjnego programu, dodać pozycję do listy
    'Wyślij do', systemowego menu kontekstowego a następnie zmniejszać zdjęcia
    klikając prawym przyciskiem myszki na pliku zdjęcia lub katalogu ze
    zdjęciami, wybierając utworzoną wcześniej pozycję z menu 'Wyślij do'.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 65. Data: 2009-08-22 12:14:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Aug., 14:05, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > klikając prawym przyciskiem myszki na pliku zdjęcia lub katalogu ze
    > zdjęciami, wybierając utworzoną wcześniej pozycję z menu 'Wyślij do'.

    dziala dzieki
    b.dobra ergonomia -uwielbiam takie programy.
    czy istnieje mozliwosc zapisu w innym formacie zdjecia niz oryginalny
    np resizing + jpeg < tiff ?

    gdzie nastwaic stopien wyostrzenia ?

    tego jeszcze nie squmalem

    "> Można także z poziomu okna konfiguracyjnego programu, dodać pozycję
    do listy
    > 'Wyślij do', systemowego menu kontekstowego a następnie zmniejszać zdjęcia"

    mnie sie dodaje wylacznie nazwa programu.
    ale dojde do tego

    dla mnie istotne sa :
    stopien wyostrzenia przy resizingu , a moze i rozmiekczenia bylby
    przydatny.?

  • 66. Data: 2009-08-22 12:31:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > dla mnie istotne sa :
    > stopien wyostrzenia przy resizingu , a moze i rozmiekczenia bylby
    > przydatny.?- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    po 5 minutach zabawy dochodze do wniosku , ze program jest kapitalny.
    b inteligentnie napisany.gratulacje - respekcik.
    przydatny i bije na glowe wygoda obslugi inne podobne.

    do pelnie szczescia brakuje mi stopnia wyostrzenia ( czy jakosc to
    stopien kompresji ?)
    i ewentualnie mozliwosci podgaldu wyniku na ekranie - gdyby stopien
    ostrzenia byl nastawny ( rowniez rozmiekczenie byloby interesujace)
    podglad wyobrazalbym sobie tak:
    przeciagam ikonke zdjecia np na ekran ( zdjecie gor w proramie ) i w
    tym miejscu widze obraz zdjecia ( jego fragment w skali 100%)
    zmieniajac nastwy aktualizuje sie jednoczesnie ten obrazek - ale to
    mialoby sens gdyby stopien osrzenia byl nastawny.
    w tej formie jak teraz nie jest to potzebny.

    zostawiam ten program u siebie - bede stosiwal , dzieki.

  • 67. Data: 2009-08-22 12:31:58
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > czy istnieje mozliwosc zapisu w innym formacie zdjecia niz oryginalny
    > np resizing + jpeg < tiff ?

    Pliki zapisywane są tylko w formacie JPEG.

    > gdzie nastwaic stopien wyostrzenia ?

    Na chwile obecną, nie można regulować stopnia ostrzenia. Taka regulacja
    będzie dostepna dopiero w wersji 2.x.x

    > mnie sie dodaje wylacznie nazwa programu.
    > ale dojde do tego

    Dodaje sie nazwa programu, która jest widoczna w systemowym menu kontekstowy
    (prawy przycisk myszki na pliku, lista 'Wyślij do').

    > dla mnie istotne sa :
    > stopien wyostrzenia przy resizingu , a moze i rozmiekczenia bylby
    > przydatny.?

    W wersji 2.x.x dojdzie wiele przydanych, także i te które wymieniłeś. Wersja
    ta nie pojawi się jednak wcześniej, niż na początku października

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 68. Data: 2009-08-22 14:03:33
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Zaktualizowałem roboczą wersję programu SNS-Resizer z algorytmem Seam
    carving.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 69. Data: 2009-08-22 14:10:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Aug., 14:31, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > W wersji 2.x.x dojdzie wiele przydanych, także i te które wymieniłeś. Wersja
    > ta nie pojawi się jednak wcześniej, niż na początku października

    super

    idea juz w tej formie jest swietna.
    z drugiej strony nie ma co przeladowywac programu , gdyz stracilby
    swoja podstawowa zalete - funkcjonalnosc , latwosc i szybkosc
    obslugi.
    Ale regulowany stopien ostrzenia/rozmiewkczenia i przerzutka miedzy
    chociazby jpeg i tiff by sie przydala

    w sumie juz w tej formie jest na prawde super.

  • 70. Data: 2009-08-22 22:18:24
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Ponownie zaktualizowałem program (1.7.3.3).
    Zmodyfikowałem funkcje mocy, dzięki czemu algorytm lepiej radzi sobie z
    zachowaniem kształtów.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -