  • 71. Data: 2009-08-23 12:05:54
    Temat: Re: Seam carving
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Dołączę do peanów na temat SNS-Resizera pisanych na tej grupie - program
    bardzo dobry :)
    Jednakże zauważyłem u siebie dwa problemy, mianowicie:
    1) posługując się poleceniem "wyślij do ..." przy większej ilości obrazów
    (sprawdzałem przy ponad 100) do przetworzenia, mimo, iż wykonuję to z
    uprawnieniami administratora, otrzymuję komunikat z błędem systemowym
    "System Windows nie może uzyskać dostępu do określonego urządzenia, ścieżki
    lub pliku. Możesz nie mieć odpowiednich uprawnień, aby uzyskać dostęp do
    elementu".
    2) nie są przetwarzane niektóre obrazy TIFF przy włączonej opcji "Kopiowanie
    metadanych (EXIF)", przy wyłączeniu tej opcji problem znika

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2009-08-23 12:38:15
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    kuba_k1 wrote:
> [...]
    > "System Windows nie może uzyskać dostępu do określonego urządzenia,
    > ścieżki lub pliku. Możesz nie mieć odpowiednich uprawnień, aby uzyskać

    Problemem jest ograniczona wielkość bufora systemowego. Problem występuje w
    każdym programie, nie tylko moim.
    W przypadku operowania na dużej ilości plikach, proponuję przekazywać do
    programu katalog ze zdjęciami a nie poszczególne zdjęcia (prawy przycisk
    myszki na katalogu ze zdjęciami + 'Wyślij do').

    > 2) nie są przetwarzane niektóre obrazy TIFF przy włączonej opcji
    > "Kopiowanie metadanych (EXIF)", przy wyłączeniu tej opcji problem znika

    Sprawdzę to.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 73. Data: 2009-08-24 19:35:01
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Wykonałem jeszcze jedną aktualizację algorytmu Seam carving.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 74. Data: 2009-08-24 20:02:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Aug., 21:35, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Wykonałem jeszcze jedną aktualizację algorytmu Seam carving.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    przypomina mi sie watek z Dzumy Camego

    jest tam mowa o pewnym pisarzu , ktory chcial napisac doskonala
    ksiazke.
    ciagle poprawial pierwsze zdanie. Bylo coraz lepsze , ale jego zdaniem
    ciagle nie dosc doskonale.
    i poza napisanie tego jednago zdania nie wyszedl.
    ksiazka nie powstala.

    mam nadzieje ze Cie ten los nie czeka ;-)

  • 75. Data: 2009-08-24 20:20:22
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > i poza napisanie tego jednago zdania nie wyszedl.
    > ksiazka nie powstala.
    >
    > mam nadzieje ze Cie ten los nie czeka ;-)

    W tym przypadku mamy jednak zasadniczo inną sytuację, bo program jest
    dostępny i można z niego korzystać. Niestety, nikt nie chce mi pomóc w
    ocenie działania nowego algorytmu i muszę polegać wyłącznie na swoim
    odczuciu. Poprawiam algorytm, gdy wydaje mi się, że otrzymany efekt jest
    lepszy od poprzedniego.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 76. Data: 2009-08-25 05:58:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Aug., 22:20, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ocenie działania nowego algorytmu i muszę polegać wyłącznie na swoim
    > odczuciu. Poprawiam algorytm, gdy wydaje mi się, że otrzymany efekt jest

    ZGoda
    przytoczylem jako przekorny zart.

    w moim odczuciu algorytm byl juz we wczesniejszej wersji tak dobry,
    ze nie odczulem potrzeby szukania lepszego.
    ale sprawdze i sie wypowiem.

    przy okazji nasunelo mi sie takie male skryte zyczenie ktorego nie
    smiem sugerowac.

    b fajnie dziala naswietlanie daty zdjecia - to jest prakryczne moze
    sie przydac , szczegolnie gdy dajemy odbitki do labu.
    Dla mnie przydalyby sie mozliwosc naswietlenia w ten sam spoosb
    wszysztkich danych z exif , nawet mogloby byc na zdjeciu ( albo
    doklejenie obok). w ten sposob zdjecie zostanie zrujnowane , ale
    niekiedy szuka sie stych informacji i w chwili obecnej trzeba
    otwierac jakis powazny program ( najlepiej oryginalny producenta ,
    gdyz inne niekoniecznie czytaja caly exif) a z tym jest troche
    zachodu. Wystarczyloby przesuniecie ikonki zdjecia na ikonke programu
    i otrzymuje zwrotnie informacje ktora potrzebuje . czyli bylby to
    resizer lub exifreader lub jedno i drugie w w zaleznosci od wyboru

  • 77. Data: 2009-08-25 06:25:50
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > i otrzymuje zwrotnie informacje ktora potrzebuje . czyli bylby to
    > resizer lub exifreader lub jedno i drugie w w zaleznosci od wyboru

    Jestem otwarty na propozycję. Zaproponuj co i jak ma być wyświetlane a ja
    pomyśle, jak to zrealizować.
    Nie ma także problemu, aby zrobić z programu readera EXIF, np. zmieniając
    jego nazwę na SNS-EXIF. Program odczytywałby wtedy jedynie dane EXIF i
    wyświetlał je w oknie konsoli.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 78. Data: 2009-08-25 06:41:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Aug., 08:25, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Nie ma także problemu, aby zrobić z programu readera EXIF, np. zmieniając
    > jego nazwę na SNS-EXIF. Program odczytywałby wtedy jedynie dane EXIF i

    ja mysle ze to mogloby byc przyklejone do oryginalnego zdjecia obok ,
    jesli to mozliwe .
    czyli do zdjecia bylby doklejony z boku bialy pasek a na nim napisane
    dane z exif . ale zapisane wraz ze zdjeciem.
    tak by wracajac w przyszlosci do zdjecia nie szulkac exifu kolejny
    raz.
    albo nawet wpisane wprost na powierzchni zdjecia tak jak data.
    wiadomo gdzie szukac exifu jesli ktos potrzebuje oryginalne zdjecie
    nienaruszone.
    czasem przydatne sa parametry zdjecia w celu ich przeanalizowania ,
    dla wlasnych potrzeb, dla przypomnienia.

    z tym ze trzebaby to tak napisac aby nie utrudnic obslugi.

    ja to widze tak.
    1. wszystko jak do tej pory z tym ze jest dodatkowy przycisk edytuj
    exif ( analogicznie jak przycisk daty )
    2. albo otwierasz program i przesuwajac inkonke zdjecia na ten lewy
    obrazek ( ladne zdjecie gor - sam robiles ?) np jego lewa polowe
    robiony jest tylko resizing , a na prawa polowe resizing z zapisanym
    exifem.

  • 79. Data: 2009-08-25 19:08:26
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    To co proponujesz XX YY ma jakiś sens, tylko wtedy programik rozrośnie się
    już do dużej przeglądarki zdjęć, a jak mniemam w założeniu miał to być mały,
    poręczny sofcik do szybkiego wykorzystania w jednym tylko celu, bez bawienia
    się w uruchomienie jakiejś potężnej "kobyły".
    Ja osobiście jako przeglądarki używam Zoner Photo Studio 10 Xpress, była
    kiedyś na płycie dołączonej do PCFormat - zresztą bardzo dobry sofcik a po
    płatnym upgrade do wersji Pro - super.
    Funkcje o których piszesz, sam często wykorzystuję, właśnie Zoner Photo
    Studio 10 posiada taką możliwość - proponuję wypróbować.
    A SNS-Resizer niech pozostanie taki mały - bo jest naprawdę sprytny :)
    Życzę powodzenia Bastek w rozwijaniu SNS-Resizer'a - to naprawdę super
    programik

  • 80. Data: 2009-08-25 19:54:58
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Sebastian Nibisz pisze:
    > Udostępniłem roboczą wersję programu SNS-Resizer z zaimplementowanym
    > algorytmem Seam carving. Poszę o wasze uwagi, na temat jakości
    > otrzymywanych rezultatów.
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/SNS-Resizer/SNS-Resizer-G
    800x450.exe

    Można wiedzieć czy tobie udało się otrzymać jakieś ciekawe efekty tym
    narzędziem? Rozumiem że algorytm Seam Carving ma mi pozwolić osiągnąć
    np. panoramę 16:9 z zdjęcia 4:3 nie zniekształcając na nim obiektów?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.