  • 51. Data: 2013-01-26 04:43:39
    Temat: Re: Sciemy producentow
    Od: Padre <P...@n...net>

    > http://www.roadsideamerica.com/story/28990

    no może z tym wyjątkiem, nie problem zrobić wieczną żarówkę obniżając
    znacznie temperaturę włókna, tylko wtedy będzie brała dwa razy więcej
    energii bo sprawność poleci z pieca na łeb, współczesna żarówka
    wolframowa jest kompromisem między sprawnością a żywotnością. Ten sam
    kompromis powoduje, że dopiero teraz wchodzą na salony lampy LED,
    jeszcze niedawno ich ceny były tak absurdalne, że nawet jakby działały
    bez prądu to wypadały by w eksploatacji drożej niż świetlówki.

  • 52. Data: 2013-01-26 10:10:11
    Od: c...@p...onet.pl

    On Saturday, January 26, 2013 4:43:39 AM UTC+1, Padre wrote:

> [...]
    >
    > jeszcze niedawno ich ceny były tak absurdalne, że nawet jakby działały
    >
    > bez prądu to wypadały by w eksploatacji drożej niż świetlówki.

    Organizmy zywe starzeja sie planowo, po to by zastapily je nowe, lepiej
    dostosowane do stale zmieniajacego sie otoczenia.

    System planowego postarzania produktow jest wiec nasladowaniem przyrody ;-)
    Powaznym problemem dla tego systemu jest powstawanie duzej ilosci odpadow.
    Nie rozwiazuje tego problemu oddawanie zuzytego sprzetu do producenta,
    bo tak, czy inaczej, trafi on w koncu na wysypisko.
    Przyroda radzi sobie z podobnym problemem, tworzac piramidy troficzne
    i zamkniete cykle.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Piramida_ekologiczna
    http://en.wikipedia.org/wiki/Biogeochemical_cycle

    Mamy wiec gotowy wzorzec do nasladowania ;-)
    Najpierw pewnie zostanie to zastosowane w miedzyplanetarnych
    lotach zalogowych, a potem w kazdym domu, lub miescie ;-)
    To trzeba bedzie kiedys zrobic, inaczej Ziemia utonie w smieciach.

    WM

  • 53. Data: 2013-01-26 16:34:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 04:43:39 +0100, Padre napisał(a):
> [...]
    > energii bo sprawność poleci z pieca na łeb, współczesna żarówka
    > wolframowa jest kompromisem między sprawnością a żywotnością.

    Niedawno liczylem, i wyszlo ze trzeba jeszcze bardziej skrocic - energia
    coraz drozsza. Pod warunkiem ze robocizna przy wymianie "nic nie kosztuje".

> [...]
    > jeszcze niedawno ich ceny były tak absurdalne, że nawet jakby działały
    > bez prądu to wypadały by w eksploatacji drożej niż świetlówki.

    Ze swietlowkami to one chyba nadal nie bardzo moga konkurowac.

    J.

  • 54. Data: 2013-01-26 20:59:37
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Niedawno liczylem, i wyszlo ze trzeba jeszcze bardziej skrocic - energia
    > coraz drozsza. Pod warunkiem ze robocizna przy wymianie "nic nie kosztuje".

    Tam gdzie koszt wymiany jest znaczny a wymiana trudna np w tunelach
    stosowane bywają lampy fluorescencyjne zasilane indukcyjnie, drogie
    lampy, drogie oprawy, droga instalacje wysokonapięciowa ale całkowicie
    bezawaryjne bo wszystko bezstykowe i hermetyczne, wymienia się planowo
    po zużyciu luminoforu.

    > Ze swietlowkami to one chyba nadal nie bardzo moga konkurowac.

    Tam gdzie ilość włączeń zabija świetlówki i tam gdzie potrzebna jest od
    razu pełna jasność. No i cena schodzi poniżej trzykrotności a żywotność
    do trzykrotności się zbliża więc właśnie zaczynają konkurować. No i są
    bez alternatywy w kategorii małych mocy. Mam w domu trzy lampy LED o
    mocy pół wata w miejscach w których np. w nocy wystarczy od nich światła
    żeby przejść do WC czy sprawdzić czy zamknąłem drzwi na dwór
    pięciowatowe żarówki warto by jednak wyłączać a ledy świeca się non stop.

  • 55. Data: 2013-01-28 03:01:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:

    > Po co kombinować.Nie ma w sprzedaży esek mniejszych niż 6A. A raczej pomimo że ski
    6A są najmniejsze w szeregu. To i tak najmniejsze w sklepie na rogu sa 10A.

    Kto cie tak oszukał? S-y zaczynają się od 1 A, właśnie instaluję taki
    dwubiegunowy na 4A - że w Castoramie ich nie dostaniesz to nie znaczy że
    nie istnieją!

    --
    Darek

  • 56. Data: 2013-01-28 03:26:47
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 03:01:21 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak
    napisał:

> [...]
    >

    > Kto cie tak oszukał? S-y zaczynają się od 1 A, właśnie instaluję taki
    >
    > dwubiegunowy na 4A - że w Castoramie ich nie dostaniesz to nie znaczy że

    Jeśli nie ma w sklepie na rogu to nie istnieją. Nie każdy potrzebuje 5, 25, 500 (
    niepotrzebne skreślić)sztuk.

  • 57. Data: 2013-01-28 13:05:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:5105dbf3$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    Kto cie tak oszukał? S-y zaczynają się od 1 A, właśnie instaluję taki
    dwubiegunowy na 4A - że w Castoramie ich nie dostaniesz to nie znaczy że

    Parę miesięcy temu wymieniałem S 0,5A.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 58. Data: 2013-01-28 17:09:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2013-01-24 22:03, J.F pisze:

    >Wg producenta ? Przypominam temat :>

    Ok, ale dlaczego producent mialby zawyzac parametry 12V wiecej niz
    zawyza parametry 230V ? :-)

    J.

  • 59. Data: 2013-01-28 17:32:33
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    k...@g...com wrote:

    > Jeśli nie ma w sklepie na rogu to nie istnieją. Nie każdy potrzebuje 5, 25, 500 (
    niepotrzebne skreślić)sztuk.

    W Castoramie 6A są, a to chyba można uznać za sklep na rogu.
    Nie ma w niej za to całej masy innych, przydatnych rzeczy, co
    jednak nie przeszkadza ich kupić w sieci. Tak kupiłem m.in.
    rozłącznik FRX303. Tu masz np. taki na 2A:

    http://allegro.pl/b-2a-wylacznik-nadpradowy-bezpiecz
    nik-b2-1-faz-i2949848368.html

    Pozdrawiam, Piotr

  • 60. Data: 2013-01-28 18:17:21