  • 1. Data: 2013-01-13 09:50:10
    Temat: Prasa 50 T i połączenia na śruby
    Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    Składam sobie powoli prasę hydrauliczną 50T,
    ramową. Element roboczy to będzie podnośnik
    samochodowy słupkowy.

    Rama będzie się składać z dolnej belki, górnej belki
    i pionowych lacznikow. Kazda belka to 2 ceowniki 150 mm.

    Lacznik to ceownik 50 mm.

    Na poczatku chcialem to wszystko pospawac, ale gotowej
    konstrukcji trzech chlopa nie uniesie.

    Dlatego chciałem sprobowac laczenia na sruby. Poniewaz
    ceownik 50mm jest tu najslabszym elementem, to moge
    dospawac wzmocnienie z blachy 10mm (plaskownik) czyli wlasciwie
    potroic grubosc ramienia ( na rysynku zaznaczone jako 'o')

    {}
    ooo{}ooo
    ---{}---
    | {}
    | {} widok z góry
    | {}
    ---{}---
    ooo{}ooo
    {}

    Sruba {} przechodzila by oczywiscie takze przez tylne
    scianki ceownikow tworzacych belke.

    I pytanie mam takie: ile srub i jakiej srednicy zastosowac,
    zeby laczenie wytrzymalo 50T ?

    Jak dam srubeczki piatki, to mi je poscina, jak dam dwudziestki
    to moge za bardzo oslabic ceownik i rozerwe prase podczas pracy.

    --
    pozdrawiam
    Nullification