  • 1. Data: 2009-04-03 09:57:53
    Temat: Są tu jacyś posiadacze LX3?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Powoli przymierzam się już do zakupu w przyszłym miesiącu jakiegoś małego
    aparatu zastępującego mi lustrzankę. Raczej na pewno wybiorę między LX3 i Sigmą
    DP1. Wady i zalety Sigmy znam, natomiast nie spotkałem się z opinią na temat
    Panasonica (rawów też niestety jest w sieci niewiele). Wg DxO LX3 ma taką
    dynamike jak nowe Olympusy, czyli nie powinno być jakoś tragicznie, ale czy ktoś
    mógłby to potwierdzić? I ogólnie jak ten aparat się sprawuje? Czy nie ma jakichś
    nieprzyjemnych wad które nie wyszły w recenzjach? Jak się obrabia z niego rawy?

  • 2. Data: 2009-04-03 10:20:54
    Temat: Re: Są tu jacyś posiadacze LX3?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mateusz Ludwin wrote:
> [...]
    > ogólnie jak ten aparat się sprawuje? Czy nie ma jakichś nieprzyjemnych
    > wad które nie wyszły w recenzjach? Jak się obrabia z niego rawy?

    Inb4 E400 - potrzebuję szerokiego kąta, a do 4/3 jest tylko naleśnik standardowy.

  • 3. Data: 2009-04-03 10:42:40
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Inb4 E400 - potrzebuję szerokiego kąta, a do 4/3 jest tylko naleśnik standardowy.

    No to LX-3 ;)

    Wady:
    - korekcja fiszaja tylko w SilkyPix i .jpg.
    - blokuje FEC po podłączeniu FL-20
    - droga bateria
    - beznadziejny dekielek
    - 6400 dostępne tylko w trybie i-Auto ;)

    Raw:

    Najlepiej (Ziemia do Nikona: za darmo dołączonym!) SilkyPix, masz korekcję
    zniekształceń optycznych obiektywu. Poza tym Raw Therapee (nie pamiętam tych
    literek) ma nowy super algorytm do usuwania 3200 szumu - rewelacja.
    PS? Tylko CS4 i to na około - ACR tworzy trzy rawy (każdy kanał z osobna) i
    napuchnięty już raw puchnie dalej 3x!

    zalety

    - pierwszy aparat (drugi to G1), w którym bez wstydu można włączyć automat
    (i-auto) i jak się ma czas ustawić odpowiedni WB można robić w jotpegu.
    - fajne macro
    - programowalny przycisk
    - wewnętrzna pamięć!!! - b. przydatne jak jakiś dupek, co ma w obwodzie szyi ma
    60cm "prosi" o skasowanie zdjęcia - sprytnie wyjmujesz kartę i aparat czyta z
    wewnętrznej ;)
    - ten joy łechtaczka w Toshibach/Dellach sprytnie działa
    - presety kolorystyczne (picture styles) - REWELACJA
    - ponoć najlepszy cyfrak do czarno-białej dzięki wyżej wspomnianym presetom
    (dynamic black&white)

    Reszta zalet w recenzjach, na forach czy w rawach u Crazy'ego na raw.fotosite.pl

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. kumpel mi truje buły drugi miesiąc i nie, nie sprzedam bo ten kompakt jest
    najlepszy jaki miałem w rękach - tu disclaimer - nie miałem okazji pomacać Pro1
    czy R1

  • 4. Data: 2009-04-03 10:53:46
    Od: wieslaw27 <w...@g...com>

    > - pierwszy aparat (drugi to G1), w którym bez wstydu można włączyć automat
    > (i-auto) i jak się ma czas ustawić odpowiedni WB można robić w jotpegu.

    Witam. Używam od roku, jestem zadowolony, potwierdzam wszystkie tezy
    gietrzy,
    Używam zamienników akumulatora i trochę mniej boli.
    Pozdrawia Wiesław

  • 5. Data: 2009-04-03 11:02:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    gietrzy wrote:

    > No to LX-3 ;)
    >
    > Wady:
    > - korekcja fiszaja tylko w SilkyPix i .jpg.

    W ACR też chyba działa, poza tym i tak chcę kupić PTLens.

    > - blokuje FEC po podłączeniu FL-20

    Nie używam lamp.

    > - droga bateria

    Nie będę robić wielu zdjęć.

    > - beznadziejny dekielek

    Ujdzie,

    > - 6400 dostępne tylko w trybie i-Auto ;)

    Nie mam zamiaru używać niczego poza ISO80.

> [...]
    > literek) ma nowy super algorytm do usuwania 3200 szumu - rewelacja.
    > PS? Tylko CS4 i to na około - ACR tworzy trzy rawy (każdy kanał z osobna) i

    Ej no nie... Przecież normalnie wczytywałem sample w RAW do nowego ACR-a! Nie
    było żadnego problemu.

> [...]
    > (dynamic black&white)
    >
    > Reszta zalet w recenzjach, na forach czy w rawach u Crazy'ego na raw.fotosite.pl

    A jak oceniasz dynamikę w rawach? Widziałem tylko jeden test gdzie było
    porównanie z G10 i DP1 - tam DP1 oczywiście wygrała, ale jako że nie mam
    odniesienia co po trafi DP1 w stosunku do lustrzanek, to nic mi to nie mówi :/

  • 6. Data: 2009-04-03 11:15:36
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Ej no nie... Przecież normalnie wczytywałem sample w RAW do nowego ACR-a! Nie
    > było żadnego problemu.

    Nie mam CS4, coś kiedyś była afera z nowym .rw2 formatem. Adobe coś płakało.

    > A jak oceniasz dynamikę w rawach?

    Kijowo, ale ja ten aparat kupiłem dla ISO 800+, 24mm f/2.0 i jak się okazało dla
    IS'a - otrzymam w miarę ostre zdjęcie (10x15) dla 1/4 s.

    Dynamika jest na fizyce, w 5D i w Fuji....

    parę nowych linków
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=103
    3&message=31481929
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=103
    3&message=31470025
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=103
    3&message=31473173
    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=103
    3&message=31474094

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. wady video: do dupy dźwięk, syfiaste (za duże) wyostrzenie, ale 720p z tego
    gówienka wymiata

  • 7. Data: 2009-04-06 06:22:39
    Od: Marx <M...@n...com>

    gietrzy pisze:
    > zniekształceń optycznych obiektywu. Poza tym Raw Therapee (nie pamiętam tych
    > literek) ma nowy super algorytm do usuwania 3200 szumu - rewelacja.
    A jak sie ma ten algorytm np do Noise Ninja?
    Marx

  • 8. Data: 2009-04-06 07:35:04
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > A jak sie ma ten algorytm np do Noise Ninja?

    Po pierwsze to pochrzaniłem - algorytm nie do usuwania szumu (bo i po co go
    usuwać ;) ) tylko do wywołania rawa. Po drugie w zasadzie nie używam tego typu
    programów więc nie wiem jak się ma do NN.

    Odpowiadając na pytanie autora wątku o dynamikę: naprawdę imho kijowo.
    Wczoraj pstrykałem, po południu na iso 80 (Jezu, ale sztucznie czyste fotki),
    niebo idealne, bez słońca i miałem niezłą jazdę z korekcją ekspozycji by nie
    przepalić a jak już nie przepaliłem to w cieniach już Joe Black ;)
    Mimo wszystko LX3 to imho najlepszy kompakt i już nie mogę się doczekać na LX3 w
    wersji m4/3.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 9. Data: 2009-04-06 13:59:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    gietrzy wrote:

> [...]
    > Mimo wszystko LX3 to imho najlepszy kompakt i już nie mogę się doczekać na LX3 w

    No dobra, już zdecydowałem - będzie DP1. Oby tylko nie podnieśli ceny do maja.

  • 10. Data: 2009-04-06 14:15:21
    Od: j...@a...at

    On 6 Apr., 09:35, "gietrzy" <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Mimo wszystko LX3 to imho najlepszy kompakt i już nie mogę się doczekać na LX3 w

    zaden aparat nie ma takiej dynamiki zeby zarejestrowac glebokie cienie
    i jasne niebo na jednej fotce.