  • 11. Data: 2012-08-16 19:03:00
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Marx" napisał:

    > no to mu pomogłeś

    Tak, jeśli wątkopodawca ponownie rozważy sens zakupu w miejscu, co do
    którego ma podejrzenia takie, jakie sam wszak opisał, to będę uważał, że mu
    pomogłem. W odróżnieniu od trolli, które czują się w obowiązku zacytować
    całość dyskusji po to tylko, żeby na końcu dopisać 1 (słownie: jedno)
    głupawe zdanie.

    JoteR

  • 12. Data: 2012-08-16 19:07:50
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-16 17:01, chochlik_drukarski wrote:

    > Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości

    > Intel naprawia dyski seagate i samsung?

    niezrozumiałeś przedpiścy. Przetestowane na dyskach seagate i samsung
    (który obsługiwany jest przez Seagate). Sam poleciłem taką ścieżke paru
    klientom (dystrybutorzy maja klienta w d. i zazwyczaj odsyłaja korekte),
    dziala znakomicie do 7-10 dni detaliczny klient ma wymieniony sprzęt. WD
    podobnie

    Samego samsunga jeszcze nie sprawdzałem, nie mam ichniejszego SSD.

    > A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
    > i rozmowa
    > wyglądała tak:
    >
    > Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
    > reklamować bezpośrednio u Państwa ?
    > Oni: Nie, spierdalaj

    Nagraj, udostępnij nagranie ;)

  • 13. Data: 2012-08-16 22:44:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:45:59 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

    > Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
    > nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
    > prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
    > najwyraźniej nie mają.

    Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
    producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
    proszę - jeżeli się mylę.

    > Też zupełnie nie jestem oblatany ale tym tematem się interesuje i nie
    > spotkałem się do tej pory z niczym czym można by się w tej sytuacji
    > podeprzeć. Jeśli ktoś zna przepis mówiący o tym, że
    > producent/dystrybutor/ktokolwiek kto nie jest bezpośrednim sprzedawcą w
    > stosunku do mnie coś musi to chętnie przeczytam.

    Ja się szarpałem odnośnie telefonu - konkretnie Nokii E52. Aparat kupiony w
    sklepie w Krakowie, padał regularnie (zwis totalny, nie dało się uruchomić).
    Trochę się naszarpałem - pocztątkowo z serwisem Nokii, a potem sprzedawcą, o
    wymianę na sprawny egzemplarz. W końcu się udało. Chcesz szczegóły -
    podrzucę adres bloga, gdzie to zostało detalicznie opisane.

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]

  • 14. Data: 2012-08-17 00:32:10
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-08-16 11:31, Michal pisze:

    > sam system ciut drogo i za duża pojemność. Który sklep w Wawie ma SSD
    > samsunga w dobre cenie i pojemnośći 64 GB - porównywrki zwracają sklepy
    > sieciowe :/

    Na 100% mają na stanie.

    http://www.sferis.pl/produkt/45125-ssd-samsung-64gb-
    2-5-quot-mz-7pc064d-eu-read-write-520-160mb-s-nort-r
    amka-asap.html

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 15. Data: 2012-08-17 00:49:45
    Od: JaromirD <t...@g...pl>

    JoteR wrote:

    > Mały Jasio wtyka palec między drzwi (a nuż nie przytrzaśnie),

    To nie tak. Mały Jasio wtyka palec między drzwi bo:
    - chce sprawdzić, czy rzeczywiście przytrzaśnie
    - chce sprawdzić, czy rzeczywiscie będzie boleć jak przytrzaśnie
    - chce sprawdzić, czy rodzice na poważnie zakazali
    - i jeszcze kilka innych by się znalazło.
    I takie zachowanie Jasia nie ma absolutnie nic wspólnego z jego brakiem
    inteligencji, posłuszeństwa, pomyślunku, itp. Dzieci po prostu z natury tak
    działają. Co z kolei bardzo denerwuje dorosłych.

  • 16. Data: 2012-08-17 07:50:35
    Od: K <...@...c>

    W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:

> [...]
    > wyglądała tak:
    >
    > Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji

    patrz pan, a ja 10.08 wyslalem dwa padniete seagate 1TB i woczraj
    dostalem maila:

    From: Seagate c/o DHL Global Forwarding

    To:
    Poland

    Your shipment is due to be delivered by 18:00 on Monday 20/08/2012.

    Your Ref: 10352xxxx
    Shipper Ref: 226xxxx
    Carrier: DHL Day-Definite International
    AWB: 387142548070xxxxxx

    Packaging: 1 x PARCEL (021x017x011) 1 kg 3.93 ltrs

    You may track your shipment using the following link:

  • 17. Data: 2012-08-17 07:52:04
    Od: K <...@...c>

> [...]
    > wyglądała tak:
    >
    > Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji

    kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
    segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu czy
    ma gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po sprawie.

  • 18. Data: 2012-08-17 09:01:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Ryk napisa?(a):

    > Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
    > producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
    > proszę - jeżeli się mylę.

    Gwarancja to jedno. Postanowienia umowy gwarancyjnej są na stronach
    intela. Jeżeli nabywca jest konsumentem a sprzedawca przedsiębiorcą to
    niezależnie od gwarancji ma zastosowanie tzw "niezgodność towaru z
    umową". Jeżeli sprzedawca nie jest przedsiębiorcą (i/lub nabywca nie
    jest konsumentem) zastosowanie ma rękojmia z KC

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 19. Data: 2012-08-17 09:37:15
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-16 22:44, Przemysław Ryk pisze:

    > Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
    > producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
    > proszę - jeżeli się mylę.

    Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
    w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
    najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
    ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
    konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
    sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.

    Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
    - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
    sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
    dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
    intel w PL.

    A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
    komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
    ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
    przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
    sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
    duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
    Ostrożności jednak nigdy za wiele.

    --
    /MB

  • 20. Data: 2012-08-17 09:54:32
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-16 15:18, Imię i nazwisko pisze:

> [...]
    > przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
    > sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie

    No właśnie dlatego pytam, że sam to przerabiałem lata temu z seagate (po
    przeprowadzce bardziej mi się opłacało wysłać do producenta niż do
    sklepu w PL) ale z tego co sprawdzałem teraz przed zakupem SSD intela u
    tego producenta tak nie ma - RMA musi wysłać sprzedawca i to nie każdy,
    tylko autoryzowany reseller. Dlatego właśnie zadałem tu pytanie i z tego
    co widzę wracam do pierwotnej koncepci samsunga 830 - 5 lat dla PL jest
    wirtualne - intel AFAIK dba o renomę (wymienia cpu, mobo z wadliwymi
    chipsetami) w krajach takich jak USA, w PL z tego co sprawdzałem nadal
    są jazdy w stylu "spadaj na drzewo frajerze" AKA nie pryzjumjemy RMA od
    byle kogo.

    --
    /MB