eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet › SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 71

  • 21. Data: 2012-08-17 10:01:27
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>


    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
    news:k0km65$sg0$2@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
    >>
    >> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
    >> i rozmowa
    >> wyglądała tak:
    >>
    >> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
    >> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
    >> Oni: Nie, spierdalaj
    >
    > kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
    > segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu czy ma
    > gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po sprawie.

    Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
    samsunga
    pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
    nieaktualne. Pan
    na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść do
    sklepu.

    Więc gdzie to się sprawdza ?


  • 22. Data: 2012-08-17 10:10:07
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

    W dniu 17-08-2012 10:01, chochlik_drukarski pisze:
    >
    > Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
    > news:k0km65$sg0$2@inews.gazeta.pl...
    >> W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
    >>>
    >>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
    >>> i rozmowa
    >>> wyglądała tak:
    >>>
    >>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na
    >>> gwarancji
    >>> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
    >>> Oni: Nie, spierdalaj
    >>
    >> kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
    >> segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu
    >> czy ma gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po
    >> sprawie.
    >
    > Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
    > samsunga
    > pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
    > nieaktualne. Pan
    > na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść do
    > sklepu.
    >
    > Więc gdzie to się sprawdza ?

    na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
    http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
    co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac RMA,
    ale wierze ze ci sie uda.


  • 23. Data: 2012-08-17 10:20:04
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>


    Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
    news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
    >> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
    >> samsunga
    >> pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
    >> nieaktualne. Pan
    >> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść
    >> do
    >> sklepu.
    >>
    >> Więc gdzie to się sprawdza ?
    >
    > na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
    > http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
    > co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac RMA,
    > ale wierze ze ci sie uda.

    Sprytnie. Na stronie seagate.

    A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.


  • 24. Data: 2012-08-17 11:01:09
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

    W dniu 17-08-2012 10:20, chochlik_drukarski pisze:
    >
    > Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
    > news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
    >>> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
    >>> samsunga
    >>> pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
    >>> nieaktualne. Pan
    >>> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam
    >>> iść do
    >>> sklepu.
    >>>
    >>> Więc gdzie to się sprawdza ?
    >>
    >> na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
    >> http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
    >> co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac
    >> RMA, ale wierze ze ci sie uda.
    >
    > Sprytnie. Na stronie seagate.
    >
    > A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.

    daj P/N i S/N


  • 25. Data: 2012-08-17 13:24:50
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 17 Aug 2012 09:37:15 +0200, Michal napisał(a):

    >> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
    >> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
    >> proszę - jeżeli się mylę.
    >
    > Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
    > w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
    > najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
    > ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
    > konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
    > sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.

    OK - my fault, dzięki za sprostowanie.

    Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
    własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
    Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
    niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
    międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
    już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
    sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
    płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
    sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii...

    > Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
    > - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
    > sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
    > dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
    > intel w PL.

    Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
    Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
    bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
    wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
    (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.

    > A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
    > komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
    > ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
    > przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
    > sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
    > duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
    > Ostrożności jednak nigdy za wiele.

    Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
    zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
    tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
    piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
    elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]


  • 26. Data: 2012-08-17 13:24:54
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-08-17 10:20, chochlik_drukarski pisze:
    >
    > Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
    > news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
    >>> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
    >>> samsunga
    >>> pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
    >>> nieaktualne. Pan
    >>> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam
    >>> iść do
    >>> sklepu.
    >>>
    >>> Więc gdzie to się sprawdza ?
    >>
    >> na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
    >> http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
    >> co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac
    >> RMA, ale wierze ze ci sie uda.
    >
    > Sprytnie. Na stronie seagate.
    >
    > A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.

    Jak masz SSD Samsungna to Seagate za to nie odpowiada i jedyne można to
    reklamować przez sklep gdzie zostało to kupione a potem sklep oddaje do
    dystrybutora. Innej drogi nie ma.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
    www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.


  • 27. Data: 2012-08-17 13:28:07
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-08-17 09:54, Michal pisze:
    > W dniu 2012-08-16 15:18, Imię i nazwisko pisze:
    >
    >> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
    >> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
    >> i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
    >> egzemplarz.
    >> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
    >> sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie
    >> do wawy.
    >
    > No właśnie dlatego pytam, że sam to przerabiałem lata temu z seagate (po
    > przeprowadzce bardziej mi się opłacało wysłać do producenta niż do
    > sklepu w PL)

    Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)
    Seagate faktycznie szybko i sprawnie wymienia ale na dyski ponaprawowe
    oraz po wymianie nie daje nowej gwarancji tylko jest kontynuacja tej co
    miałeś na początku, sklep wymieniając w 95% wymienia na nowy dysk i daje
    na niego nową gwarancję więc zdecydowanie jest to bardziej opłacalne.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
    www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.


  • 28. Data: 2012-08-17 13:41:29
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-17 13:28, Chris pisze:

    > Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)

    Ostrożniej z tymi bzdurami proszę. Wiem co piszę i większość sklepów z
    którymi miałem styczność też kontynuuje gwarancję. Sami nie naprawiają,
    tylko wysyłają do dystrybutora, a ten ew producenta. Czyli na jedno
    wychodzi, a jakoś wygodniej mi było wysyłać do Seagate AFAIR niż przez
    pół kontynentu do sklepu w PL, ten do dysttrybutora i pewnie kazałby mi
    odebrać osobiście, bo już widzę jak na własny koszt wysyła kurierem
    przez pół Europy.

    Wskazówka:
    Ludzie dziś to nie chłopi przypisani do ziemi - raz jesteś tu, innym za
    parę miesięcy w innym mieście, kraju czy nawet kontynencie. M.in dlatego
    pytam o gwarancję ogólną producenta, a nie PL sklepów, zazwyczaj i tak
    dających minimum ustawowe, tzn. 2 lata a potem radź sobie sam.

    --
    /MB


  • 29. Data: 2012-08-17 13:52:43
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-08-17 13:41, Michal pisze:
    > W dniu 2012-08-17 13:28, Chris pisze:
    >
    >> Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)
    >
    > Ostrożniej z tymi bzdurami proszę. Wiem co piszę i większość
    > sklepów z którymi miałem styczność też kontynuuje gwarancję. Sami nie
    > naprawiają, tylko wysyłają do dystrybutora, a ten ew producenta. Czyli
    > na jedno wychodzi, a jakoś wygodniej mi było wysyłać do Seagate AFAIR
    > niż przez pół kontynentu do sklepu w PL, ten do dysttrybutora i pewnie
    > kazałby mi odebrać osobiście, bo już widzę jak na własny koszt wysyła
    > kurierem przez pół Europy.

    Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
    dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
    nas u sprzedawcy. Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
    www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.


  • 30. Data: 2012-08-17 13:55:56
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-17 13:24, Przemysław Ryk pisze:

    > OK - my fault, dzięki za sprostowanie.

    Nie przejmuj się - całkiem sporo sprzedawców, pomimo zawodowego
    charakteru, też jeszcze nie zauważyło zmiany ;)

    > Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
    > własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
    > Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
    > niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
    > międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
    > już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
    > sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
    > płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
    > sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii...

    Z praktyki - jak zaczynają się takie jazdy z odbijaniem konsmenta jak
    piłeczki szkoda nerwów i warto załatwiać sprawę przez lokalnego
    rzewcznika konsumentów. Zazwyczaj od razu zmienia się podejście,
    zwłaszcza operatora. Te przypadki z którymi miałem styczność kończyły
    się wymianą i przeprosinami.

    >> Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
    >> - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
    >> sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
    >> dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
    >> intel w PL.
    >
    > Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
    > Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
    > bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
    > wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
    > (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.

    Dzięki za potwwierdzenie. Czyli plany SSD intela przez podejście PL
    oddziału skreślnone. W sumie OK, bo w tej chwili mam w konfigu 4 raidowe
    HDD mechaniczne Samsunga - SDD na system ładnie będzie się z nimi
    komponował, a norton ghost 15 też się przyda.
    O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę mnie
    martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.

    BTW:
    64 GB SSD samsunga jest wyraźnie wolniejszy, ale zwłaszcza w zapisie,
    odczyt jest zbliżony. Tyle mi wystarczy na system, będzie to głównie
    odczyt, ale czy warto dopłacić te 200+ zł do 128 GB? Odczuwa się różnicę
    jako dysk systemowy z głównie odczytem vs SSD 830 64 GB?

    > Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
    > zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
    > tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
    > piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
    > elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D

    Wiem. Dlatego drążę temat gwarancji producenta. Ponadto w dużych
    sieciach drażni mnie niekompetencja albo zapominanie 5 min po kupnie o
    obsłudze klienta. Nie kwestionuję, że w sieciach pracują rónież wybitni
    fachowcy od sprzętu, ale przynajmniej ja miałem pecha że trafiam na
    nawijających na uszy papkę, którą usłyszeli chyba na szkoleniach.

    --
    /MB


strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: