-
21. Data: 2012-08-17 10:01:27
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
news:k0km65$sg0$2@inews.gazeta.pl...
>W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
>>
>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
>> i rozmowa
>> wyglądała tak:
>>
>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na gwarancji
>> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
>> Oni: Nie, spierdalaj
>
> kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
> segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu czy ma
> gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po sprawie.
Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
samsunga
pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
nieaktualne. Pan
na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść do
sklepu.
Więc gdzie to się sprawdza ?
-
22. Data: 2012-08-17 10:10:07
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>
W dniu 17-08-2012 10:01, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
> news:k0km65$sg0$2@inews.gazeta.pl...
>> W dniu 16.08.2012 17:01, chochlik_drukarski pisze:
>>>
>>> A jeśli chodzi o realizacje gwarancji u samsunga to pytałem na infolinii
>>> i rozmowa
>>> wyglądała tak:
>>>
>>> Ja: Dzień dobry, czy mogę uszkodzony dysk samsung 830 będący na
>>> gwarancji
>>> reklamować bezpośrednio u Państwa ?
>>> Oni: Nie, spierdalaj
>>
>> kto ci w ogole wmowil ze masz gdzies dzwonic, wchodzisz na strone
>> segate/samsun, bo seagate serwisuje te dyski. sprawdzasz po serialu
>> czy ma gwarancje, jesli ma to samo ci zaproponuje wypelnienie rma i po
>> sprawie.
>
> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
> samsunga
> pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
> nieaktualne. Pan
> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść do
> sklepu.
>
> Więc gdzie to się sprawdza ?
na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac RMA,
ale wierze ze ci sie uda.
-
23. Data: 2012-08-17 10:20:04
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
>> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
>> samsunga
>> pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
>> nieaktualne. Pan
>> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam iść
>> do
>> sklepu.
>>
>> Więc gdzie to się sprawdza ?
>
> na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
> http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
> co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac RMA,
> ale wierze ze ci sie uda.
Sprytnie. Na stronie seagate.
A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.
-
24. Data: 2012-08-17 11:01:09
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>
W dniu 17-08-2012 10:20, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
> news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
>>> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
>>> samsunga
>>> pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
>>> nieaktualne. Pan
>>> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam
>>> iść do
>>> sklepu.
>>>
>>> Więc gdzie to się sprawdza ?
>>
>> na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
>> http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
>> co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac
>> RMA, ale wierze ze ci sie uda.
>
> Sprytnie. Na stronie seagate.
>
> A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.
daj P/N i S/N
-
25. Data: 2012-08-17 13:24:50
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Fri, 17 Aug 2012 09:37:15 +0200, Michal napisał(a):
>> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
>> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
>> proszę - jeżeli się mylę.
>
> Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
> w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
> najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
> ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
> konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
> sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.
OK - my fault, dzięki za sprostowanie.
Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii...
> Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
> - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
> sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
> dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
> intel w PL.
Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
(prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.
> A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
> komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
> ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
> przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
> sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
> duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
> Ostrożności jednak nigdy za wiele.
Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
[ (Tadeusz Kochanowicz) ]
-
26. Data: 2012-08-17 13:24:54
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Chris <s...@s...de>
W dniu 2012-08-17 10:20, chochlik_drukarski pisze:
>
> Użytkownik "Imię i nazwisko" <e...@e...com> napisał w wiadomości
> news:k0kugh$qvi$1@mx1.internetia.pl...
>>> Nigdzie nie dzwoniłem tylko korzystałem z live chata. Przekopałem strone
>>> samsunga
>>> pod kątem "warranty check" i wszystkie linki jakie znalazłem były
>>> nieaktualne. Pan
>>> na tym czacie również stwierdził, że się nie da tego sprawdzić i mam
>>> iść do
>>> sklepu.
>>>
>>> Więc gdzie to się sprawdza ?
>>
>> na stronie seagate, co najmniej od pol roku.
>> http://drive.seagate.com/content/samsung-en-us
>> co prawda, jeszcze w grudniu bylo latwiej tam dotrzec i wygenerowac
>> RMA, ale wierze ze ci sie uda.
>
> Sprytnie. Na stronie seagate.
>
> A mojego dysku to dziadostwo nie znajduje.
Jak masz SSD Samsungna to Seagate za to nie odpowiada i jedyne można to
reklamować przez sklep gdzie zostało to kupione a potem sklep oddaje do
dystrybutora. Innej drogi nie ma.
--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.
-
27. Data: 2012-08-17 13:28:07
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Chris <s...@s...de>
W dniu 2012-08-17 09:54, Michal pisze:
> W dniu 2012-08-16 15:18, Imię i nazwisko pisze:
>
>> powiem tak: jak nie chcesz byc wyruchany przez polskich pseudo
>> sprzedawcow/hurtownie itp, to RMA rob bezposrednio przez intela (na www)
>> i wysylaj do nich. najdalej po 10 dniach dostaniesz nowy/naprawiony
>> egzemplarz.
>> przetestowane na dyskach (nie ssd) seagate i samsung. nie wiem gdzie
>> sobie zyczy odsylac sprzet intel, ale w przypadku w/w sprzet wysyla sie
>> do wawy.
>
> No właśnie dlatego pytam, że sam to przerabiałem lata temu z seagate (po
> przeprowadzce bardziej mi się opłacało wysłać do producenta niż do
> sklepu w PL)
Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)
Seagate faktycznie szybko i sprawnie wymienia ale na dyski ponaprawowe
oraz po wymianie nie daje nowej gwarancji tylko jest kontynuacja tej co
miałeś na początku, sklep wymieniając w 95% wymienia na nowy dysk i daje
na niego nową gwarancję więc zdecydowanie jest to bardziej opłacalne.
--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.
-
28. Data: 2012-08-17 13:41:29
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Michal <u...@g...pl.invalid>
W dniu 2012-08-17 13:28, Chris pisze:
> Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)
Ostrożniej z tymi bzdurami proszę. Wiem co piszę i większość sklepów z
którymi miałem styczność też kontynuuje gwarancję. Sami nie naprawiają,
tylko wysyłają do dystrybutora, a ten ew producenta. Czyli na jedno
wychodzi, a jakoś wygodniej mi było wysyłać do Seagate AFAIR niż przez
pół kontynentu do sklepu w PL, ten do dysttrybutora i pewnie kazałby mi
odebrać osobiście, bo już widzę jak na własny koszt wysyła kurierem
przez pół Europy.
Wskazówka:
Ludzie dziś to nie chłopi przypisani do ziemi - raz jesteś tu, innym za
parę miesięcy w innym mieście, kraju czy nawet kontynencie. M.in dlatego
pytam o gwarancję ogólną producenta, a nie PL sklepów, zazwyczaj i tak
dających minimum ustawowe, tzn. 2 lata a potem radź sobie sam.
--
/MB
-
29. Data: 2012-08-17 13:52:43
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Chris <s...@s...de>
W dniu 2012-08-17 13:41, Michal pisze:
> W dniu 2012-08-17 13:28, Chris pisze:
>
>> Bzdury gadasz :) ale pewnie nie doczytałeś małego druczku Seagata :)
>
> Ostrożniej z tymi bzdurami proszę. Wiem co piszę i większość
> sklepów z którymi miałem styczność też kontynuuje gwarancję. Sami nie
> naprawiają, tylko wysyłają do dystrybutora, a ten ew producenta. Czyli
> na jedno wychodzi, a jakoś wygodniej mi było wysyłać do Seagate AFAIR
> niż przez pół kontynentu do sklepu w PL, ten do dysttrybutora i pewnie
> kazałby mi odebrać osobiście, bo już widzę jak na własny koszt wysyła
> kurierem przez pół Europy.
Pracuję u dystrybutora i wymieniamy dyski na nowe dając nowa gwarancję,
dodam że cała operacja nie trwa dłużej niż tydzień z odbiorem paczki od
nas u sprzedawcy. Jak ktoś leci w ch... to sklepy :)
--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.
www.automo.pl - sprawdź od ręki po VIN historię, wyposażenie auta.
-
30. Data: 2012-08-17 13:55:56
Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
Od: Michal <u...@g...pl.invalid>
W dniu 2012-08-17 13:24, Przemysław Ryk pisze:
> OK - my fault, dzięki za sprostowanie.
Nie przejmuj się - całkiem sporo sprzedawców, pomimo zawodowego
charakteru, też jeszcze nie zauważyło zmiany ;)
> Inna sprawa, że można się w niezłą kołomyję wkręcić. Przykład przerabiany na
> własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
> Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
> niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
> międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
> już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
> sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
> płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
> sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii...
Z praktyki - jak zaczynają się takie jazdy z odbijaniem konsmenta jak
piłeczki szkoda nerwów i warto załatwiać sprawę przez lokalnego
rzewcznika konsumentów. Zazwyczaj od razu zmienia się podejście,
zwłaszcza operatora. Te przypadki z którymi miałem styczność kończyły
się wymianą i przeprosinami.
>> Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
>> - wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
>> sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
>> dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
>> intel w PL.
>
> Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
> Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
> bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
> wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
> (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.
Dzięki za potwwierdzenie. Czyli plany SSD intela przez podejście PL
oddziału skreślnone. W sumie OK, bo w tej chwili mam w konfigu 4 raidowe
HDD mechaniczne Samsunga - SDD na system ładnie będzie się z nimi
komponował, a norton ghost 15 też się przyda.
O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę mnie
martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.
BTW:
64 GB SSD samsunga jest wyraźnie wolniejszy, ale zwłaszcza w zapisie,
odczyt jest zbliżony. Tyle mi wystarczy na system, będzie to głównie
odczyt, ale czy warto dopłacić te 200+ zł do 128 GB? Odczuwa się różnicę
jako dysk systemowy z głównie odczytem vs SSD 830 64 GB?
> Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
> zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
> tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
> piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
> elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D
Wiem. Dlatego drążę temat gwarancji producenta. Ponadto w dużych
sieciach drażni mnie niekompetencja albo zapominanie 5 min po kupnie o
obsłudze klienta. Nie kwestionuję, że w sieciach pracują rónież wybitni
fachowcy od sprzętu, ale przynajmniej ja miałem pecha że trafiam na
nawijających na uszy papkę, którą usłyszeli chyba na szkoleniach.
--
/MB