  • 1. Data: 2009-03-02 11:50:26
    Temat: SB-600 - czy 5000 błysków to dużo?
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl>

    Witam,

    przymierzam się do kupna używanej lampy SB-600 Nikona. Jej właściciel
    twierdzi, że wykonała około 5000 błysków. Czy to dużo dla palnika takiej
    lampy? Czy sama lampa ma własny licznik błysków i można to sprawdzić?

    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-02 12:24:39
    Temat: Re: SB-600 - czy 5000 błysków to dużo?
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > przymierzam się do kupna używanej lampy SB-600 Nikona. Jej właściciel
    > twierdzi, że wykonała około 5000 błysków. Czy to dużo dla palnika takiej
    > lampy? Czy sama lampa ma własny licznik błysków i można to sprawdzić?

    Licznika w lampach nie ma :-(.

    P.S.
    Mam do sprzedania SB600 (na dniach wystawiam ja na Allegro).
    Używana okazjonalnie - około 6 imprez po 200 zdjęć = 1200 błysków.
    Stan bardzo dobry - kompletna (instrukcja, pudełko, pokrowiec, stopka +
    gratis dyfuzor).
    Proponowana cena 520 PLN.
    Lampę można zobaczyć i przetestować: Częstochowa, Piotrków Trybunalski,
    Radomsko.

  • 3. Data: 2009-03-02 12:31:19
    Od: "babinicz" <b...@v...pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > twierdzi, że wykonała około 5000 błysków. Czy to dużo dla palnika takiej
    > lampy? Czy sama lampa ma własny licznik błysków i można to sprawdzić?

    Witam.
    Odpowiem może nie bezpośrednio ale...
    Mam SB 26, zakupiona w 04.1994r. Obecnie nie jest eksploatowana tak
    intensywnie jak przez lata 1994-2005, ale z pełną odpowiedzialnością mogę
    stwierdzić, ze naświetliła przeszło 2500 rolek 36 klatkowych. Wszystko jest
    z nią OK, dalej naświetla nie gorzej niż posiadana nowa SB 800
    Sam jestem zdumiony , że mimo upływu czasu tak swietnie sprawują się w niej
    kondensarory w przetwornicy - dalej tak samo cicho i dalej 6 do 7 sekund
    pełnego ładowania na w pelni naładowanych NI-MH.

    pzdr.
    babinicz

  • 4. Data: 2009-03-02 12:57:50
    Od: "ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)" <a...@n...graf.torun.pl>

    ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]
    > twierdzi, że wykonała około 5000 błysków. Czy to dużo dla palnika takiej
    > lampy? Czy sama lampa ma własny licznik błysków i można to sprawdzić?

    Raczej niewiele. A stan palnika możesz sprawdzić wizualnie - jeśli na
    szkle nie masz naparowanego metalu a w katodzie (to ta elektroda z
    większą "pastylką" nie ma wżerów to wszystko jest okay.

    ALex

  • 5. Data: 2009-03-02 13:21:43
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > przymierzam się do kupna używanej lampy SB-600 Nikona. Jej właściciel
    > twierdzi, że wykonała około 5000 błysków. Czy to dużo dla palnika takiej
    > lampy? Czy sama lampa ma własny licznik błysków i można to sprawdzić?

    Błysk błyskowi nierówny. Ta lampa ma automatykę i regulację mocy, nie sposób
    oszacować zużycia na podstawie liczby błysków.

    --
    Radosny

  • 6. Data: 2009-03-02 16:11:54
    Od: "Bartek" <j...@o...pl>

> [...]
    > twierdzi, że wykonała około 5000 błysków. Czy to dużo dla palnika takiej
    > lampy? Czy sama lampa ma własny licznik błysków i można to sprawdzić?

    Dla takiej lampy 5000 to malo. Sam ja uzywam i na pewno blyskala juz 1000
    razy, a wcale jej czesto nie uzywalem. Sprzet jest super.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 7. Data: 2009-03-05 01:55:17
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Sławek Drogosz wrote:

    > Używana okazjonalnie - około 6 imprez po 200 zdjęć = 1200 błysków.

    to jeszcze dolicz srednio 2 przedblyski na kazde zdjecie, jesli uzywales
    iTTL

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997