  • 1. Data: 2009-03-02 10:58:44
    Temat: Sony VCL-DH0758 do lustrzanki?
    Od: "Jerry~Keey" <n...@s...pl>

    Czy mozna tego rodzaju konwerter bez obaw (bez wplywu na naturalne
    funkcjonowanie aparatu i obiektywu) podpiac do lustrzanki?

  • 2. Data: 2009-03-02 12:42:36
    Temat: Re: Sony VCL-DH0758 do lustrzanki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Mar 2009, Jerry~Keey wrote:

    > Czy mozna tego rodzaju konwerter bez obaw (bez wplywu na naturalne
    > funkcjonowanie aparatu i obiektywu) podpiac do lustrzanki?

    Jeszcze zdefiniuj co to jest "naturalne funkcjonowanie".
    Bo jak w zakresie szerokiego kąta ma to być zrobienie maciupkieco
    cropa w srodku zdjęcia (to jest konwerter do aparatu z matrycą
    1/2.5"!) to IOMVHO owszem, zadziała ;)
    Z teleobiektywem może działać, raczej dobrego obrazu bym się nie
    spodziewał (a co w tym za sens żeby do teleobiektywu dopinać
    widekonwerter nie wiem :))

    Po polsku: toto jest do aparatu w którym "natywna" optyka obejmuje
    pole widzenia matrycy która ma przekątną ok. 7 mm, i to przy
    kącie widzenia odpowiadającym 36mm FF czyli dość *wąskim* jak
    na szeroki kąt).
    A Ty pewnie rozważasz aby toto podpiąć do kita, czyli obiektywu
    który ma "natywnie" *szerszy* kąt i zapewnia obraz na matrycy
    o przekątnej w okolicy 28mm.
    Oczekiwanym efektem jest malutkie kółko na środku pola widzenia :D

    Jedyne co niekiedy *może* współpracować, to na odwrót - telekonwertery.
    O ile mają dostateczną źrenicę wyjściową (czyli raczej te które
    normalnie pasują do "dużych" hybryd, a nie małych jak H-*)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-03-02 13:59:56
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

> [...]
    > o przekątnej w okolicy 28mm.
    > Oczekiwanym efektem jest malutkie kółko na środku pola widzenia :D

    Nie widziałbym tego tak czarno.
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_0650.JPG
    To jest zdjęcie zrobione Nikonem D40, obiektywem kitowym 18-55 na
    najkrótszej ogniskowej. Średnica filtra w tym obiektywie jest 52. Na to
    poprzez redukcję nakręciłem soczewkę rozpraszającą osadzoną w pierścieniu 55
    mm. Soczewka zamówiona u optyka (chyba -9D). Koszt 8 zł :-). Winieta, którą
    widać wynika z redukcji 52->55 oraz samego pierścienia, w którym osadzona
    jest soczewka (po wyjęciu soczewki winieta jest identyczna). Natomiast jeśli
    soczewkę (bez redukcji i pierścienia, w którym jest osadzona) przytrzyma się
    bezpośrednio przed obiektywem - winiety nie ma (ale trudno się fotografuje
    :-) ).
    Zainteresowałem się po tym liście tym konwerterem Sony, bo on ma mocowanie
    58 mm. To bardzo dobrze. Do obiektywów z filtrem 52 mm dałoby się dorobić
    pierścień mocujący (zrobiłem juz nawet pomiary), który być może pozwoliłby
    "nasunąć" konwerter na obiektyw (tak żeby zminimalizować odległość miedzy
    pierwszą soczewka obiektywu, a pierwsza soczewką konwertera). W ten sposób
    być może udałoby się uniknąć winiety oraz odsunąć poza kadr te fragmenty
    brzegowe, które charakteryzują się pogorszeniem jakości.
    Jeśli zdecyduję się na zakup i wykonanie takiego mocowania - dam znać co z
    tego wyszło.

    Dla porównania:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_0645.JPG
    To jest mniej więcej z tego samego miejsca bez soczewki. Niestety - za
    plecami miałem płotek i nie mogłem się odsunąć od obiektu.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 4. Data: 2009-03-02 14:56:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Mar 2009, Stefan Nawrocki wrote:
    [...widekonwerter do H-1...]

> [...]
    > poprzez redukcję nakręciłem soczewkę rozpraszającą osadzoną w pierścieniu 55

    No i tyle :)
    A gdzie reszta proponowanego konwertera?

    Popatrz na to tak: jeśli MASZ ten konwerter, to go po prostu przyłóż
    w palcach do obiektywu i popatrz.
    Ale bez sprawdzenia 500++ zł bym nie wydawał :)

    > Zainteresowałem się po tym liście tym konwerterem Sony, bo on ma mocowanie
    > 58 mm. To bardzo dobrze.

    Owszem. Ale z samego mocowania niewiele wynika - wynika że *może*
    mieć sporą źrenicę, jednak nie musi.
    A skoro jest przewidziany do aparatów "H", to tak sobie myślę
    że Sony z przesadzaniem ze źrenicami nie szalało, ze względu na
    koszty oczywiście.
    Na początek jest pytanie jaką średnicę ma choćby tylko czynna
    (niezasłonięta) część ostatniej soczewki, pomijając to co "widać"
    dalej do przodu (patrząc od strony aparatu).
    Widekonwerter o dość sporym kącie widzenia (22mm eq do hybrydy 2/3")
    mam, ale chwilowo do żadnego aparatu z kitem się nie dorwę aby sprawdzić
    co wyjdzie :( tak że nie powiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-03-02 19:16:51
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    > Popatrz na to tak: jeśli MASZ ten konwerter, to go po prostu przyłóż
    > w palcach do obiektywu i popatrz.
    > Ale bez sprawdzenia 500++ zł bym nie wydawał :)

    Właśnie tu jest myk :-)
    http://www.kupujemy.pl/sony-vcl-dh0758-cena-sklep.ht
    ml

    Już zamówiłem za 77 :-)

    > Owszem. Ale z samego mocowania niewiele wynika - wynika że *może*
    > mieć sporą źrenicę, jednak nie musi.

    Nie musi. Wymiary sugerują jednak, że ma dość dużą (89 mm średnicy). Na
    zdjęciach nie widać dokładnie, ale wygląda zachęcajco.
    Na stronie Sony też wygląda nieźle (no color abberation :-) (trzy soczewki w
    trzech grupach - też brzmi całkiem dobrze).
    http://b2b.sony.com/Solutions/product/VCL-DH0758

    No nic - poczekamy - zobaczymy.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 6. Data: 2009-03-02 20:38:44
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 2 marzec (poniedziałek), gdy o godz. 20:16 *Stefan Nawrocki*
    napisał(a):

    > Właśnie tu jest myk :-)
    > http://www.kupujemy.pl/sony-vcl-dh0758-cena-sklep.ht
    ml

    Ten sklep jest dosyć dziwny. Cena Pentax K20D body 3379zł:
    http://www.euro.com.pl/cyfrowe-lustrzanki/pentax-k20
    d-body.bhtml

    Body K20D z obiektywem 18-55mm II cena 2990zł:
    http://www.euro.com.pl/cyfrowe-lustrzanki/pentax-k20
    d-da-18-55-mm-ii.bhtml
    Nie czaję o co biega ;).

    --
    Krasnal...

  • 7. Data: 2009-03-02 21:06:29
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    (...)

    > Nie czaję o co biega ;).

    Też nie czaję - ale ostatnio coraz częściej zdarzają mi się takie przypadki.
    Parę tygodni temu szukałem akumulatorów AA. Chciałem wymienić dwa komplety
    po 6 sztuk w Metz-u (w sumie 12 sztuk). I znalazłem dokładnie takie jak te:
    http://www.ram.net.pl/product_info.php?products_id=3
    8223
    w cenie 15 zł za dwie sztuki. Niestety - nie w sklepie internetowym, więc
    nie mogę podać linku (sklep Castorama w Koszalinie obok centrum Forum).
    Byłem tam parę dni temu - nadal leżały :-).

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 8. Data: 2009-03-04 22:28:27
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Jerry~Keey" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna tego rodzaju konwerter bez obaw (bez wplywu na naturalne
    > funkcjonowanie aparatu i obiektywu) podpiac do lustrzanki?

    Dzisiaj kurier przyniósł ten konwerter :-). Gotfryd - miałeś rację (ale nie
    do końca :-) ).
    Konwerter po rozpakowaniu - od strony mocowania wygladał tak:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/k_1.jpg
    Co prawda mocowanie jest 58, ale wewnątrz była wstawiona plastikowa
    "przysłona" ograniczający pole widzenia.
    W ruch poszły narzędzia. Usunąłem (odciąłem) plastikowy "przysłonę", i po
    chwili konwerter wyglądał tak:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/k_2.jpg

    Z obiektywem 18 mm jest minimalne winietowanie. Zależy ono od odległości
    ostrzenia. Na nieskończoności jest najmniejsze (niestety było już ciemno i
    nie mogłem zrobić prób na zewnątrz). Przy ogniskowej 19 mm i minimalnej
    odległości ostrzenia winietowanie jest minimalne, przy 19 mm i odległości na
    nieskończoność - winietowania praktycznie nie ma.
    W porównaniu z konwerterem DSW PRO 07 (
    http://www.foto-tip.pl/sklep/dsw_pro_07_digital_king
    _konwerter_do_nikkora_18_55-p-1091.html )
    jest zdecydowanie lepiej:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/DSW_PRO_07.JPG
    http://www.3n.com.pl/Nikon/VCL_DH0758.JPG
    Co ciekawe - ten DSW PRO 07 _nie_ działał z Sigmami, ani z Exaktą 18-24,
    która mam. Natomiast VCL działa ze wszystkim. Z Sigmą 28-90 nie ma zupełnie
    winiety. Z Exaktą 18-24 (manual) pracuje również z minimalna winietą przy 18
    mm.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://foto.3n.com.pl/

  • 9. Data: 2009-03-05 11:42:31
    Od: "Jerry~Keey" <n...@s...pl>

    Na poczatek dzieki wszystkim za odpowiedzi...

    > Popatrz na to tak: jeśli MASZ ten konwerter, to go po prostu przyłóż
    w palcach do obiektywu i popatrz.
    > Ale bez sprawdzenia 500++ zł bym nie wydawał :)

    No sek wlasnie w tym ze otrzymalem taki w promocji do zakupu H10-tki (w
    cenie tejze) - aparat dla zonki i jako uzupelnienie lustra Sony A350, do
    ktorej wlasnie zastanawialem sie czy (przy zastopsowaniu wlasciwego
    reduktora 52na58) moge ewentualnie toto podpiac pod Alfe, bez narazenia
    jej/obiektywu kitowego na uszkodzenie, tudziez na istotne zaklucenia jej
    pracy w polaczeniu ze zwyklym obiektywem (nie chodzi mi o jakosc/forme
    zdjec, a o prace samego aparatu - czy mu to w jakis sposob nie zaszkodzi)...

    W kazdym razie wszystkim jeszcze raz dzieki za zabranie glosu.

  • 10. Data: 2009-03-05 11:47:22
    Od: "Jerry~Keey" <n...@s...pl>

    > Popatrz na to tak: jeśli MASZ ten konwerter, to go po prostu przyłóż
    > w palcach do obiektywu i popatrz.
    > Ale bez sprawdzenia 500++ zł bym nie wydawał :)

    PS. Przy okazji - ten konwerter za grosze znalezc mozna na Allegro...