  • 31. Data: 2011-05-18 20:58:51
    Temat: Re: Rzeznik lcd
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-18 21:09, Jan Rudziński pisze:

    > Dziękuję za odpowiedzi. Może dodam warunek - monitor tańszy niż 2000 zł...

    Moje PVA to jakaś belinea, kosztowała parę lat temu 1200 :) Ale ponieważ musiałem
    zaingerować
    w LUT karty aby uzyskać brak zafarbu, to coś za coś - gradient nie jest zbyt gładki.
    Oczywiście jest to monitor bez kalibracji sprzętowej.

  • 32. Data: 2011-05-18 21:05:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Hmmm... spytam ostrożnie: a np. biel widzisz? W ogóle cokolwiek poza
    > trzema składowymi mozaiki? ;)

    Chciałbym nieśmiało zauważyć, że szerokość tych pasków to 40 pikseli :)

    --
    pozdrawia Adam
    /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego

  • 33. Data: 2011-05-18 21:06:17
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-18 21:23, Waldek Godel pisze:

    > dokładnie tak samo jak inni - w tym pliku nie ma ani jednego szarego paska,
    > wyłącznie barwne.
    > Wyświetlenie tego jako szarość będzie właśnie przekłamaniem monitora.

    Wziąłem lupkę i okazało się - o zgrozo - że biały piksel jest wyświetlany na moim
    monitorze jako trzy kolorowe paski. To jest dopiero skandaliczne przekłamanie!

  • 34. Data: 2011-05-18 21:08:40
    Od: Wrota Bieszczadów <r...@s...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Cześć wszystkim

    > Dziękuję za odpowiedzi. Może dodam warunek - monitor tańszy niż 2000 zł...

    np. mój NEC2170NX kupiony używany za 500zl którego używam
    do profi zastosowań kotleciarskich prawie nie wyświetla tych kolorów
    z testu. Zależy jak popatrzę, monitor kalibruje. I w zasadzie juz od dawna
    śmiech mnie ogarnia jak widzę kiedy ludzie wydają ciężką kasę na
    jakieś EIZO hiper super żeby im się w domu zdjęcie dobrze wyświetliło :)

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 35. Data: 2011-05-18 21:22:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-18 23:05, Janko Muzykant pisze:

    > Chciałbym nieśmiało zauważyć, że szerokość tych pasków to 40 pikseli :)

    Hmmm^2 - a długości 1? Ja zwykle nazywam te wymiary na odwrót :)

  • 36. Data: 2011-05-18 21:31:12
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Chciałbym nieśmiało zauważyć, że szerokość tych pasków to 40 pikseli :)

    A barwne subpiksele układają się w linie o wysokości - o zgrozo - całego
    wyświetlacza! ;)

  • 37. Data: 2011-05-18 22:43:55
    Od: "bundy" <b...@o...pl>

    http://testwiedzy.pl/game/18170.html

  • 38. Data: 2011-05-19 00:57:14
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-05-18 21:09, Jan Rudziński wrote:
    > Dziękuję za odpowiedzi. Może dodam warunek - monitor tańszy niż 2000 zł...

    EIZO EV2023W - rok temu kosztował mnie chyba 1220 zł.
    Żeby było jasne - nie kalibrowałem sprzętowo, oprogramowania też bardzo
    nie ruszałem. Monitor kupiłem dla solidnej podstawy, czujnika natężenia
    światła, nieźle ustawionych "fabrycznych" trybów pracy i równomiernego
    podświetlenia. No i dla krążącej opinii o długowieczności sprzętu Eizo.
    Zresztą nie do obróbki zdjęć i oglądania szarych gradientów, tylko do
    12h dziennie przy Matlabie ;)

    Dziś już trudno dostać, ale są jacyś następcy pewnie (to jest monitor z
    klasy "biurowej").

    pozdrawiam,
    PK

  • 39. Data: 2011-05-19 01:03:13
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-05-18 23:08, Wrota Bieszczadów wrote:
    > z testu. Zależy jak popatrzę, monitor kalibruje. I w zasadzie juz od dawna
    > śmiech mnie ogarnia jak widzę kiedy ludzie wydają ciężką kasę na
    > jakieś EIZO hiper super żeby im się w domu zdjęcie dobrze wyświetliło :)

    Jeśli to komentarz do mnie, to chybiony. Monitor jest biurowy, tani,
    prosty. Siedzę przy nim średnio 10h dziennie (z czego statystycznie
    zdjęcia obrabiam może 5 minut), więc miałem zupełnie inne wymagania niż
    przy kupowaniu "EIZO hiper super". No ale jakby mnie było stać na "EIZO
    hiper super", to pewnie też bym kupił. Jako drugi :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 40. Data: 2011-05-19 03:46:08
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-05-18 20:27, Andrzej S. pisze:

    > Napisalem program, który zlicza piksele, dla których r = g = b.
    >
    > Sa to wszystkie piksele.
    >
    > Obrazek zawiera tylko szarosci - zadnego koloru.
    > Ewentualny kolor na monitorze to przeklamanie monitora.

    Przepraszam, ale zrobilem prosty blad w zliczaniu pikseli.
    Parametry obrazka obliczone po przyjrzeniu sie kazdemu pikselowi:

    Szer = 1280, Wys = 1024
    Il Pikseli = 1310720
    Il Szarych = 12800
    Il Nie Szarych = 1297920