  • 11. Data: 2011-05-18 14:59:44
    Temat: Re: Rzeznik lcd
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <ir0k4p$grp$1@news.onet.pl>
    Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Ale wiesz, że to jest podpucha? :)

    Pudpucha, nie podpucha - różnice między monitorami są bardzo
    zauważalne.

    Na jakimś TN-kowym Samsungu (modelu nie pomnę) kolorki malują się
    ślicznie, a na HP LP2475w (w żaden sposób niekalibrowanym, samego
    monitora zresztą chyba się nie da) zauważyć je daje się w zasadzie
    jedynie gdy kąt patrzenia bardzo mocno odbiega od 90st.

    Z tym, że to chyba nie jest związane z całościową kalibracją, a
    jedynie gammą. Jak np. tutaj: http://www.photoscientia.co.uk/Gamma.htm

    --
    Jacek Politowski

  • 12. Data: 2011-05-18 17:11:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-18 16:59, Jacek Politowski pisze:
    > Pudpucha, nie podpucha - różnice między monitorami są bardzo
    > zauważalne.

    To prawda, natomiast podpuchą jest legenda, gdzieś kiedyś powstała, o
    tym, że idealny monitor wyświetla to w odcieniach szarości. Owszem, z
    pewnej odległości i przy różnych założeniach, ale... to bardzo
    subiektywny test, nadający się najwyżej do oceny ''jeden z dziesięciu,
    gdzie jedenasty jest monitorem odniesienia''.

    --
    pozdrawia Adam
    /to nie ja, to tylko ja/

  • 13. Data: 2011-05-18 17:25:40
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-05-18 19:11, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > subiektywny test, nadający się najwyżej do oceny ''jeden z dziesięciu,
    > gdzie jedenasty jest monitorem odniesienia''.

    Nie jest to żaden subiektywny test, tylko prosty obraz kontrolny na
    okoliczność charakterystyki jasności. Poprawny zwyczajnie wyświetla to
    na szaro i żadnej legendy w tym nie ma.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 14. Data: 2011-05-18 18:02:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-18 19:25, Tom01 pisze:
    > Nie jest to żaden subiektywny test, tylko prosty obraz kontrolny na
    > okoliczność charakterystyki jasności. Poprawny zwyczajnie wyświetla to
    > na szaro i żadnej legendy w tym nie ma.

    Przy założeniu, że rozdzielczość oka obserwatora nie pozwoli na
    identyfikację poszczególnych elementów tworzących tę mozaikę.

    --
    pozdrawia Adam
    /publikując swe dane prowokujesz wszystkich do wszystkiego - Polaku,

  • 15. Data: 2011-05-18 18:10:52
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 18 May 2011 12:33:12 +0200, Jan Rudziński <j...@g...pl>
    wrote:

    A zeza robiłeś? Bo jak nie to zrób, bo jak będziesz się wpatrywał na
    ,,ostro'' to kolory będą mniej lub więcej widoczne.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 16. Data: 2011-05-18 18:15:04
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-05-18 20:02, Janko Muzykant pisze:
    > Przy założeniu, że rozdzielczość oka obserwatora nie pozwoli na
    > identyfikację poszczególnych elementów tworzących tę mozaikę.

    No tak, to argument przeważający. Tego samego kalibru, że sokół nie da
    rady oglądać telewizji. ;)

  • 17. Data: 2011-05-18 18:22:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-18 20:15, Tom01 pisze:

    > No tak, to argument przeważający. Tego samego kalibru, że sokół nie da
    > rady oglądać telewizji. ;)

    No nie taki znowu sokoli, bo przy odległości, przy której na co dzień
    pracuję, szarości jeszcze nie ma. Ale pewno usłyszę, że za blisko
    monitora siedzę :)

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../

  • 18. Data: 2011-05-18 18:27:20
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-05-18 13:01, Waldek Godel pisze:

    > Dlaczego poszukujesz monitora który przekłamywałby kolorowe paski do
    > szarych?

    Napisalem program, który zlicza piksele, dla których r = g = b.

    Sa to wszystkie piksele.

    Obrazek zawiera tylko szarosci - zadnego koloru.
    Ewentualny kolor na monitorze to przeklamanie monitora.
    --
    A S

  • 19. Data: 2011-05-18 18:43:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-18 20:27, Andrzej S. pisze:
    > Napisalem program, który zlicza piksele, dla których r = g = b.

    A ja tylko powiększyłem obrazek ośmiokrotnie i...

    > Obrazek zawiera tylko szarosci - zadnego koloru.

    ...i stał się cud!
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/rzeznik_lc
    dufx8.png
    :)

    --
    pozdrawia Adam
    /uwaga! - często miewam inne zdanie/

  • 20. Data: 2011-05-18 18:45:39
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-18 20:27, Andrzej S. pisze:

    > Napisalem program, który zlicza piksele, dla których r = g = b.
    >
    > Sa to wszystkie piksele.
    >
    > Obrazek zawiera tylko szarosci - zadnego koloru.
    > Ewentualny kolor na monitorze to przeklamanie monitora.

    Otworzyłem to w gimpie, powiększyłem widok tak, że piksel ma 3cm x 3cm,
    widzę kolorowe pasy, żadnych szarości.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates