    From: OldStefan <s...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Rysunek techniczny-pytania
    Date: Thu, 24 May 2012 21:28:29 +0200

    Dawno nie bawiłem się rysunkiem i teraz brałem udział w
    dyskusji...Pozapominałem część, części nie potrafiłem wytłumaczyć choć
    intuicja mi podpowiadała rozwiązanie..Pierwszy problem: Czy w rysunku
    złożeniowym jeśli "kroimy" płyty wraz ze śrubą , to jeśli ta śruba jest
    krojona poprzecznie to czy należy ją zakreskować. Odpowiedziałem, że tak
    i każde inne rysowanie byłoby dla mnie niezrozumiałe-ale było sporo
    głosów , że nie kreskujemy [nie wiem skąd takie przekonanie bo wydaje
    się tu brak logiki]...
    Drugie pytanie dziś było: Jak na rysunku oznaczamy zatępianie krawędzi.
    Niepewnie wyraziłem sugestię, że nie zaznaczamy takiej opcji na rysunku,
    a detal ma być "ogratowany" [a co to oznacza? na ile można zrobić
    załamanie?]nawet bez określenia tego na rysunku. A natomiast zaznaczamy
    na rysunku [nad tabelką ? wpis "krawędzie detalu pozostawić ostre" ?]tę
    opcję jeśli krawędż należy zostawić "ostrą".. Ale nie potrafiłem
    określić pojęcia "krawędz ostra" - czy to miałaby być ostra po usunięciu
    zadziorów, czy z zadziorami.Zdaje się, że należy unikać nadmiernych
    "zadziorów" przy obróbce i nie operować pilnikiem [tudzież osełką itd...]..
    Jak to wygląda w praktyce ? Na ile mnie intuicja nie myli ?

    OldStefan