  • 11. Data: 2009-04-10 00:58:39
    Temat: Re: Różnice w matrycach 6mpx
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Paweł W. wrote:
    > Kiedyś było sporo aparatów z matrycami 6mpx od Sony:
    > Nikony D70, D50, D40
    > Cała linia Pentaksów - wszystkie *ist, nowsze K100D i K100D Super.
    > Kiedyś natknąłem się na informację, że chociaż wszystkie te matryce są
    > 6mpx, to jednak jedne z nich są nowsze a inne starsze technologicznie i
    > dające gorszy obraz. Czy macie na ten temat jakieś rzetelne informacje?

    pomijajac elektornike ktora bedzie miala najwiekszy wplyw na obraz,
    spore roznice sa w tym co jest na matrycy, a konkretnie filtrach AA i
    IR. w miare uplywu czasu poprawiano tez design samej matrycy tak aby
    uniknac tego paskudnego efektu jaki widzisz gdy naswietlasz kilka minut
    na tej matrycy.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 12. Data: 2009-04-10 09:59:53
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 9 Kwi, 10:37, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    http://tinyurl.com/d3y3v6

    Niestety Pentaxów 6MPix tam nie ma.

  • 13. Data: 2009-04-10 12:48:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin Fal pisze:
    > On 9 Kwi, 10:37, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > http://tinyurl.com/d3y3v6
    >
    > Niestety Pentaxów 6MPix tam nie ma.

    Niestety tym i żadnym innym testom nie wierzę, bo jakoś w każdym
    wychodzi inna kolejność (porównywałem DR), daleko niezgodna z innymi.
    Które wyniki są prawdziwe? Pojęcia nie mam.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2009-04-13 21:01:45
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >No w?a?nie - ze wzgl?dów osobistych najbardziej interesuje mnie ró?nica
    >pomi?dzy K100D i D40. Podobno K100D ma starsz? matryc? (tak? sam? jak
    >montowana w D70), natomiast D40 ma 6mpx w nowszej technologii, z
    >lepszymi parametrami.

    K100D jak i Samsung GX-1L daja swietnej jakosci obrazy
    z duza szczegolowoscia i nie powiedzialbym, ze maja slabe matryce tym
    bardziej ze robilem Canonem 10D ktory tez ma 6 Mpix a obraz
    co do jakosci jest moim zdaniem gorszy bo bardziej miekki o
    mniejszych szumach ale o mniejszej ilosci subdetalach.

    >Na podstawie testów na portalach ci??ko si? zorientowa?, bo takie K200D
    >ma podobno matryc? po K10D, a np. ró?nica w DR wynosi ok. 2EV. Czy?by
    >zas?uga samej elektroniki ???

    K10D jako nieliczne rozwiazanie
    w tej grupie cenowej... ma przetwornik 22-bitowy (22-bit ADC)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 15. Data: 2009-04-13 21:48:22
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Dariusz W. wrote:

    > bardziej ze robilem Canonem 10D ktory tez ma 6 Mpix a obraz
    > co do jakosci jest moim zdaniem gorszy bo bardziej miekki o
    > mniejszych szumach ale o mniejszej ilosci subdetalach.

    tyle ze Canon ma matryce CMOS, poza tymi 6 Mpix nie majaca nic wspolnego
    z tym do czego porownujesz. Pomijam juz wplyw elektorniki na obraz.

    > K10D jako nieliczne rozwiazanie
    > w tej grupie cenowej... ma przetwornik 22-bitowy (22-bit ADC)

    przetwornik czy wewnetrznie pracuje z dokladnoscia 22 bitow? zreszta
    jaka to roznica skoro efekty sa niewidoczne?

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 16. Data: 2009-04-14 20:54:20
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Valwit wrote:

    >tyle ze Canon ma matryce CMOS, poza tymi 6 Mpix nie majaca nic wspolnego
    >z tym do czego porownujesz. Pomijam juz wplyw elektorniki na obraz.

    Trudno pomijac elektronike jezeli ma istotne znaczenie dla
    koncowej jakosci obrazu.

    >przetwornik czy wewnetrznie pracuje z dokladnoscia 22 bitow? zreszta
    >jaka to roznica skoro efekty sa niewidoczne?

    Czy niewidoczne to trudno mi jednoznacznie ocenic ale dokladniejsze
    obrobienie sygnalu jednak cos tam poprawic powinno.

    Dla jednego obraz moze byc bardziej naturalny a dla innego bez
    roznicy.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 17. Data: 2009-04-16 21:49:06
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Dariusz W. wrote:

    > Trudno pomijac elektronike jezeli ma istotne znaczenie dla
    > koncowej jakosci obrazu.

    generalnie tak, ale porownales canonowy cmos z sonowskimi CCD na ktorych
    te aparaty bazuja. wiec jablka z gruszkami.

    > Czy niewidoczne to trudno mi jednoznacznie ocenic ale dokladniejsze
    > obrobienie sygnalu jednak cos tam poprawic powinno.

    sek w tym ze w praktyce tego nie widac

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 18. Data: 2009-04-18 21:40:06
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >generalnie tak, ale porownales canonowy cmos z sonowskimi CCD na ktorych
    >te aparaty bazuja. wiec jablka z gruszkami.

    >sek w tym ze w praktyce tego nie widac

    Sek w tym, ze obraz z K10D bardziej mi sie podoba bo jest
    bardziej analogowy ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 19. Data: 2009-04-20 06:44:26
    Od: Marx <M...@n...com>

    Dariusz W. pisze:
    > Witaj !

    > Sek w tym, ze obraz z K10D bardziej mi sie podoba bo jest
    > bardziej analogowy ;)

    i moze jeszcze bardziej plastyczny... i lepiej przenosi mikrokontrast... :D
    Marx