-
41. Data: 2016-10-20 21:06:41
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2016-10-20 o 21:01, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Wychodzi na to, że jesteś zwykłym trollem niewartym uwagi.
Naprawdę teraz to do ciebie dotarło? ;) Przecież i bez czytania już
widać, że to jakiś przymuł, który nawet komputera nie umie obsługiwać, w
dodatku jest głupio uparty.
--
Liwiusz
-
42. Data: 2016-10-20 22:20:23
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
>
> Teraz Twoja kolej - oświeć nas jak działa TPMS pośredni w samochodzie.
> ---
> Nie podejmuję się :-)
Nie no Stary - bez jaj. Obalasz zasadę działania monitoringu ciśnienia w
milionach aut - ale gdy przychodzi co do czego mówisz "nie podejmuję się".
Wychodzi na to, że jesteś zwykłym trollem niewartym uwagi.
---
Przesadzasz. Wyjaśniłem dokładnie jak to jest z tymi oponami. Jak czujesz
się trolem to pisz tak o sobie a nie o mnie.
-
43. Data: 2016-10-20 22:20:44
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Liwiusz"
Naprawdę teraz to do ciebie dotarło? ;) Przecież i bez czytania już
widać, że to jakiś przymuł, który nawet komputera nie umie obsługiwać, w
dodatku jest głupio uparty.
---
Idź stąd
-
44. Data: 2016-10-20 23:00:09
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik re r...@r...invalid ...
>>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>>>
>>> Nie mozesz tego mowic na serio...
>>> ---
>>> Nie rozumiesz, ot co
>>
>> OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
>> Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
>> Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w
>> postaci dodatkowej wypukłości?
>> ---
>> To oczywiste.
>>
>:)
> a jakie znaczenie ma wybrzuszenie u góry w meijscu gdzie opona nie
> styka sie z podłożem?
> ---
> Ano takie, że na każdy pełny obrót koła to u góry też całe musi
> przewinąć się po jezdni. Chyba, że Ci się opona po feldze zacznie
> kręcić albo ślizgać po asfalcie. Zacznie ?
>
To moze inaczej - znasz wzór łączacy promien z obwodem okregu?
-
45. Data: 2016-10-20 23:33:19
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Budzik"
To moze inaczej - znasz wzór łączacy promien z obwodem okregu?
---
Poszukaj sobie w necie
-
46. Data: 2016-10-20 23:54:15
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-10-20 o 16:01, viktorius pisze:
>>> Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
>>> najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
>>> w który pojedziesz prosto.
>>> A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
>>> wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...
>>>
>> Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteś
>> w skręcie. I w którą stronę skręcasz. :-)
>>
> Nie implementowałem czegoś takiego, nie widziałem kodu, czy choćby
> algorytmu.
>
> Ale jak już się wdajemy w dyskusję..
> Jeśli chcesz to zawsze sprawdzać, nawet na zakrętach, to potrzebujesz
> mieć dokładne dane na temat kąta skrętu kół i jego zależności do rożnicy
> w prędkości poszczególnych kół.
> A takie dane są dla każdego pojazdu inne, bo każdy ma inne rozstawy kół,
> osi, kąty wyprzedzenia zwrotnicy.
> Na zakręcie dochodzi jeszcze dogięcie opon zewnętrznych wynikające z
> siły odśrodkowej, czyli na pewno mniejszy obwód, który trzeba zingnorować.
>
> W cholerę zmiennych, ja bym nie chciał tego oprogramowywać.
> Statystycznie z kołami na wprost jedziesz pewnie przez 98% czasu, więc
> IMHO sprawdzanie usilne na zakręcie nie warte jest zachodu
>
A po co ci dane skrętu kół ?
Jeśli lewe kręcą się bardziej niż prawe to komp wie że skręcamy w prawo.
Do tego trzeba dorobić dla danego modelu (odległości osi i kół)
dopuszczalne różnice dla manewrów i po sprawie.
Pozdrawiam
-
47. Data: 2016-10-21 06:00:39
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik re r...@r...invalid ...
> To moze inaczej - znasz wzór łączacy promien z obwodem okregu?
> ---
> Poszukaj sobie w necie
>
ROTFL
-
48. Data: 2016-10-21 08:31:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2016-10-20 o 23:54, RadoslawF pisze:
> A po co ci dane skrętu kół ?
> Jeśli lewe kręcą się bardziej niż prawe to komp wie że skręcamy w prawo.
> Do tego trzeba dorobić dla danego modelu (odległości osi i kół)
> dopuszczalne różnice dla manewrów i po sprawie.
>
>
Faktycznie, czujnik skrętu nie jest potrzebny, nie wiadomo po co go
montują w tylu samochodach, gugiel na 1 stronie wypluwa co najmniej 5
marek, które mają to zamontowane.
A co do pytania, jak prawe wolniej kreci się niż lewe, to nie wiesz, czy
np masz słabszą przyczepność przy przyspieszaniu, czy skręcasz, a może
już jesteś postawiony bokiem.
No i przypadek graniczny, jak _ciągle_ jedno koło kręci się szybciej, to
skąd komp ma wiedzieć czy faktycznie jest mniej powietrza, czy
postanowiłeś wypalić całe paliwo na jednym rondzie?
Posiadanie tej jednej danej bardzo ułatwia życie komputerowi.
--
viktorius
-
49. Data: 2016-10-21 08:40:06
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2016-10-20 o 20:37, re pisze:
>
> Teraz Twoja kolej - oświeć nas jak działa TPMS pośredni w samochodzie.
> ---
> Nie podejmuję się :-)
Ja dla mnie to EOT po tym wpisie.
--
viktorius
-
50. Data: 2016-10-21 19:32:32
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-10-21 o 08:31, viktorius pisze:
>> A po co ci dane skrętu kół ?
>> Jeśli lewe kręcą się bardziej niż prawe to komp wie że skręcamy w prawo.
>> Do tego trzeba dorobić dla danego modelu (odległości osi i kół)
>> dopuszczalne różnice dla manewrów i po sprawie.
>>
>>
> Faktycznie, czujnik skrętu nie jest potrzebny, nie wiadomo po co go
> montują w tylu samochodach, gugiel na 1 stronie wypluwa co najmniej 5
> marek, które mają to zamontowane.
>
> A co do pytania, jak prawe wolniej kreci się niż lewe, to nie wiesz, czy
> np masz słabszą przyczepność przy przyspieszaniu, czy skręcasz, a może
> już jesteś postawiony bokiem.
A musisz mieć dane co sekundę ?
Jak poczekasz pięć to nie będzie niepotrzebnych alarmów.
> No i przypadek graniczny, jak _ciągle_ jedno koło kręci się szybciej, to
> skąd komp ma wiedzieć czy faktycznie jest mniej powietrza, czy
> postanowiłeś wypalić całe paliwo na jednym rondzie?
> Posiadanie tej jednej danej bardzo ułatwia życie komputerowi.
>
Informację czy jedzie prosto w czy po rondzie będzie miał z obrotów
wszystkich kół. Nie zapominaj że jadąc na typowej drodze będziesz
skręcał raz w jedną potem w drugą i komputer sobie uśredni wyniki.
Pozdrawiam