-
31. Data: 2016-10-20 18:10:51
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "RadoslawF"
To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.
---
Idź stąd
-
32. Data: 2016-10-20 18:40:45
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "viktorius"
...
Ale tutaj nie chodzi o czytnik (widywałem nawet tutaj posty z Live mail,
poprawnie cytujące), tylko o dyskusje na temat tego, że wg niego koło
samochodowe jest jak koło od walca, nie odkształca sie, a nawet jak się
odkształci, to w jakiś magiczny sposób zrekompensuje sobie tw innym
miejscu ten kawałek płaskiego na dole.
---
No właśnie mówię, że nie jak od walca tylko jak .. normalne :-)
Naciskając w jednym miejscu powodujesz, że w innym musi zostać wypchnięta
przez powstałe ciśnienie. Nie jest tak, że tylko się wciśnie. Natomiast
wcale nie chodzi o to czy zostanie wypchnięta przy naciskaniu tylko czy
zostanie wypchnięta przy pompowaniu. I tutaj ... opona ma jakiś obwód,
którego nie zmienia w istotny sposób bo nie jest dętką. Jak się ugina tak
rozchodzi po całym kole, ale barierą jest właśnie obwód opony. Masz na niej
kord, który pewnie trochę rozszerza się, ale generalnie jest taki jaki jest
i póki opona nie wpadnie w poślizg to będzie się toczyła po tym obwodzie
jaki jest a zamocowana na kole nie obróci go bardziej lub mniej tylko tak
samo, więc ani samochód ani koło nie będzie miało innej prędkości.
-
33. Data: 2016-10-20 19:05:08
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2016 o 18:40 re <r...@r...invalid> pisze:
> póki opona nie wpadnie w poślizg to będzie się toczyła po tym obwodzie
> jaki jest a zamocowana na kole nie obróci go bardziej lub mniej tylko
> tak samo, więc ani samochód ani koło nie będzie miało innej prędkości.
Z instrukcji auta:
"Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku
ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W przypadku
obniżenia ciśnienia w którymś z kół, zmienia się średnica opony i koło
obraca się szybciej, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia.
System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku na
desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
wyjściowe."
i jeszcze to:
TPMS pośredni:
"System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP
i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem
powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
wykrywane dzięki czujnikom mierzącym obroty kół z systemu ABS. Dzięki temu
można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciśnieniu i zgłosić to kierowcy.
System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystującego dane
z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciśnienia w
oponie."
TG
-
34. Data: 2016-10-20 19:06:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nuad1f$ugn$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2016-10-20 o 11:01, J.F. pisze:
>> Rzecz prosta do sprawdzenia - trzeba podnosnik i centymetr
>> krawiecki -
>> ale taki dluzszy.
>> Moze byc tez inna miarka zwijana, a nawet i kawalek sznurka.
>
>> Inne doswiadczenie bylo tu tez opisywane.
>
>Ale po co mierzyć osobiście skoro wiadomo że funkcjonują systemy
>które alarmują o za małym ciśnieniu na podstawie różnicy obrotów
>miedzy kołami ?
Zeby wiedziec, czy mowimy o 5%, 1% czy 0.1%.
I zeby sobie porownac np z procentowa zmiana promienia kola ...
J.
-
35. Data: 2016-10-20 19:14:38
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
> póki opona nie wpadnie w poślizg to będzie się toczyła po tym obwodzie
> jaki jest a zamocowana na kole nie obróci go bardziej lub mniej tylko tak
> samo, więc ani samochód ani koło nie będzie miało innej prędkości.
Z instrukcji auta:
"Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku
ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W przypadku
obniżenia ciśnienia w którymś z kół, zmienia się średnica opony i koło
obraca się szybciej, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia.
System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku na
desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
wyjściowe."
---
Jak może zapamiętać ciśnienie jak go nie mierzy ?
i jeszcze to:
TPMS pośredni:
"System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP
i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem
powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
wykrywane dzięki czujnikom mierzącym obroty kół z systemu ABS. Dzięki temu
można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciśnieniu i zgłosić to kierowcy.
System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystującego dane
z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciśnienia w
oponie."
---
A ponoć zapamiętuje :-)
-
36. Data: 2016-10-20 19:26:40
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2016 o 19:14 re <r...@r...invalid> pisze:
> Z instrukcji auta:
> "Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku
> ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W
> przypadku
> obniżenia ciśnienia w którymś z kół, zmienia się średnica opony i koło
> obraca się szybciej, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
> różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia.
> System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku na
> desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
> wyjściowe."
> ---
> Jak może zapamiętać ciśnienie jak go nie mierzy ?
>
> i jeszcze to:
>
> TPMS pośredni:
> "System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
> wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od
> ESP
> i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem
> powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
> wykrywane dzięki czujnikom mierzącym obroty kół z systemu ABS. Dzięki
> temu
> można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciśnieniu i zgłosić to
> kierowcy.
> System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystującego
> dane
> z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciśnienia w
> oponie."
> ---
> A ponoć zapamiętuje :-)
Teraz Twoja kolej - oświeć nas jak działa TPMS pośredni w samochodzie.
TG
-
37. Data: 2016-10-20 20:00:24
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik re r...@r...invalid ...
>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>>
>> Nie mozesz tego mowic na serio...
>> ---
>> Nie rozumiesz, ot co
>
> OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
> Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
> Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
> dodatkowej wypukłości?
> ---
> To oczywiste.
>
:)
a jakie znaczenie ma wybrzuszenie u góry w meijscu gdzie opona nie styka
sie z podłożem?
-
38. Data: 2016-10-20 20:37:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
> Z instrukcji auta:
> "Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku
> ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W
> przypadku
> obniżenia ciśnienia w którymś z kół, zmienia się średnica opony i koło
> obraca się szybciej, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
> różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia.
> System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku na
> desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
> wyjściowe."
> ---
> Jak może zapamiętać ciśnienie jak go nie mierzy ?
>
> i jeszcze to:
>
> TPMS pośredni:
> "System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
> wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od
> ESP
> i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem
> powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
> wykrywane dzięki czujnikom mierzącym obroty kół z systemu ABS. Dzięki
> temu
> można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciśnieniu i zgłosić to
> kierowcy.
> System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystującego
> dane
> z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciśnienia w
> oponie."
> ---
> A ponoć zapamiętuje :-)
Teraz Twoja kolej - oświeć nas jak działa TPMS pośredni w samochodzie.
---
Nie podejmuję się :-)
-
39. Data: 2016-10-20 20:43:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Budzik"
>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>>
>> Nie mozesz tego mowic na serio...
>> ---
>> Nie rozumiesz, ot co
>
> OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
> Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
> Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
> dodatkowej wypukłości?
> ---
> To oczywiste.
>
:)
a jakie znaczenie ma wybrzuszenie u góry w meijscu gdzie opona nie styka
sie z podłożem?
---
Ano takie, że na każdy pełny obrót koła to u góry też całe musi przewinąć
się po jezdni. Chyba, że Ci się opona po feldze zacznie kręcić albo ślizgać
po asfalcie. Zacznie ?
-
40. Data: 2016-10-20 21:01:40
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2016 o 20:37 re <r...@r...invalid> pisze:
>
> Teraz Twoja kolej - oświeć nas jak działa TPMS pośredni w samochodzie.
> ---
> Nie podejmuję się :-)
Nie no Stary - bez jaj. Obalasz zasadę działania monitoringu ciśnienia w
milionach aut - ale gdy przychodzi co do czego mówisz "nie podejmuję się".
Wychodzi na to, że jesteś zwykłym trollem niewartym uwagi.
TG