eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a ABSRe: Rozmiar opon a ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozmiar opon a ABS
    Date: Thu, 20 Oct 2016 23:54:15 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <nubedv$v73$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5800e365$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <ntqptv$skd$1@node2.news.atman.pl> <ntrlsb$hmj$1@gioia.aioe.org>
    <nttt98$cos$2@news.chmurka.net> <nu79eu$cr6$1@node1.news.atman.pl>
    <nu88u5$c9t$1@mx1.internetia.pl> <nua3te$ul5$1@news.chmurka.net>
    <nuad4m$ugn$2@node2.news.atman.pl> <nuain9$49f$1@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1477000448 31971 46.21.210.209 (20 Oct 2016 21:54:08
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Oct 2016 21:54:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <nuain9$49f$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590511
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-10-20 o 16:01, viktorius pisze:

    >>> Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
    >>> najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
    >>> w który pojedziesz prosto.
    >>> A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
    >>> wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...
    >>>
    >> Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteś
    >> w skręcie. I w którą stronę skręcasz. :-)
    >>
    > Nie implementowałem czegoś takiego, nie widziałem kodu, czy choćby
    > algorytmu.
    >
    > Ale jak już się wdajemy w dyskusję..
    > Jeśli chcesz to zawsze sprawdzać, nawet na zakrętach, to potrzebujesz
    > mieć dokładne dane na temat kąta skrętu kół i jego zależności do rożnicy
    > w prędkości poszczególnych kół.
    > A takie dane są dla każdego pojazdu inne, bo każdy ma inne rozstawy kół,
    > osi, kąty wyprzedzenia zwrotnicy.
    > Na zakręcie dochodzi jeszcze dogięcie opon zewnętrznych wynikające z
    > siły odśrodkowej, czyli na pewno mniejszy obwód, który trzeba zingnorować.
    >
    > W cholerę zmiennych, ja bym nie chciał tego oprogramowywać.
    > Statystycznie z kołami na wprost jedziesz pewnie przez 98% czasu, więc
    > IMHO sprawdzanie usilne na zakręcie nie warte jest zachodu
    >
    A po co ci dane skrętu kół ?
    Jeśli lewe kręcą się bardziej niż prawe to komp wie że skręcamy w prawo.
    Do tego trzeba dorobić dla danego modelu (odległości osi i kół)
    dopuszczalne różnice dla manewrów i po sprawie.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: