eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a ABSRe: Rozmiar opon a ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozmiar opon a ABS
    Date: Thu, 20 Oct 2016 19:14:38 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <nuau1v$v6b$1@mx1.internetia.pl>
    References: <5800e365$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <ntqptv$skd$1@node2.news.atman.pl> <ntrlsb$hmj$1@gioia.aioe.org>
    <nttt98$cos$2@news.chmurka.net> <nu79eu$cr6$1@node1.news.atman.pl>
    <5807625c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <nu7r09$3ma$1@news.chmurka.net> <nu8971$dfh$1@mx1.internetia.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nu8hqt$k55$1@mx1.internetia.pl> <nu9oo3$qis$2@news.chmurka.net>
    <nua0hi$hh6$2@node2.news.atman.pl> <nua3d8$uem$1@news.chmurka.net>
    <nuas2f$n7t$1@mx1.internetia.pl> <o...@l...harvard.local>
    NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1476983679 31947 78.10.177.126 (20 Oct 2016 17:14:39 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 20 Oct 2016 17:14:39 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590476
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"


    > póki opona nie wpadnie w poślizg to będzie się toczyła po tym obwodzie
    > jaki jest a zamocowana na kole nie obróci go bardziej lub mniej tylko tak
    > samo, więc ani samochód ani koło nie będzie miało innej prędkości.

    Z instrukcji auta:
    "Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku
    ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W przypadku
    obniżenia ciśnienia w którymś z kół, zmienia się średnica opony i koło
    obraca się szybciej, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
    różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia.
    System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku na
    desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
    wyjściowe."
    ---
    Jak może zapamiętać ciśnienie jak go nie mierzy ?

    i jeszcze to:

    TPMS pośredni:
    "System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
    wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP
    i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem
    powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
    wykrywane dzięki czujnikom mierzącym obroty kół z systemu ABS. Dzięki temu
    można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciśnieniu i zgłosić to kierowcy.
    System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystującego dane
    z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciśnienia w
    oponie."
    ---
    A ponoć zapamiętuje :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: