eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a ABSRe: Rozmiar opon a ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozmiar opon a ABS
    References: <5800e365$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <ntqptv$skd$1@node2.news.atman.pl> <ntrlsb$hmj$1@gioia.aioe.org>
    <nttt98$cos$2@news.chmurka.net> <nu79eu$cr6$1@node1.news.atman.pl>
    <5807625c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <nu7r09$3ma$1@news.chmurka.net> <nu8971$dfh$1@mx1.internetia.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nu8hqt$k55$1@mx1.internetia.pl> <nu9oo3$qis$2@news.chmurka.net>
    <nua0hi$hh6$2@node2.news.atman.pl> <nua3d8$uem$1@news.chmurka.net>
    <nuas2f$n7t$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Thu, 20 Oct 2016 19:05:08 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 65
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.9.225.13
    X-Trace: 1476983110 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5161 83.9.225.13:64579
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590474
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .10.2016 o 18:40 re <r...@r...invalid> pisze:

    > póki opona nie wpadnie w poślizg to będzie się toczyła po tym obwodzie
    > jaki jest a zamocowana na kole nie obróci go bardziej lub mniej tylko
    > tak samo, więc ani samochód ani koło nie będzie miało innej prędkości.

    Z instrukcji auta:
    "Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach informuje kierowcę o spadku
    ciśnienia za pomocą sygnału dźwiękowego i zapalenia kontrolki. W przypadku
    obniżenia ciśnienia w którymś z kół, zmienia się średnica opony i koło
    obraca się szybciej, mimo stałej prędkości pojazdu. Czujnik ABS wykrywa
    różnicę prędkości poszczególnych kół i sygnalizuje spadek ciśnienia.
    System wymaga skalibrowania, poprzez dłuższe naciśnięcie przycisku na
    desce rozdzielczej - aktualne ciśnienie zostaje zapamiętane jako
    wyjściowe."

    i jeszcze to:

    TPMS pośredni:
    "System pośredni nie potrzebuje dodatkowych czujników ponieważ nie
    wykonuje pomiarów lecz wylicza je na podstawie impulsów otrzymanych od ESP
    i ABS. W tym systemie mierzy się obroty kół. Koło z mniejszym ciśnieniem
    powietrza w oponie ma mniejszy promień i kręci się szybciej co jest
    wykrywane dzięki czujnikom mierzącym obroty kół z systemu ABS. Dzięki temu
    można łatwo rozpoznać koła o zmniejszonym ciśnieniu i zgłosić to kierowcy.
    System ten wymaga jedynie dodatkowego oprogramowania wykorzystującego dane
    z układu ABS. Jest tani i efektywny ale nie podaje dokładnego ciśnienia w
    oponie."

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: