eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozmiar opon a ABS
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 21. Data: 2016-10-19 23:16:15
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
    >>> obwód całego koła ciągle ten sam.
    >
    >>Nie mozesz tego mowic na serio...
    >
    > Alez moze. Obwod opony dosc sztywny, np ze stalowego drutu moze byc
    > zrobiony, i sie nie skroci, bo cieciwa krotsza jest od luku.
    >
    > Jeden obrot felgi to tez jeden obrot obwodu opony. I musi sie caly
    > obwod po asfalcie przetoczyc ...
    >
    Załóżmy ze napompowana opona dotyka drogi na wysokości 10cm od felgi.
    Nienapompowana stoi 2cm nizej a mimo to nie bedzie to mialo wpływu na
    obwód?
    Hmm...


  • 22. Data: 2016-10-20 08:37:56
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-19 o 21:33, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "Budzik"
    >
    >> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
    >> obwód całego koła ciągle ten sam.
    >
    > Nie mozesz tego mowic na serio...
    > ---
    > Nie rozumiesz, ot co

    OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
    Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
    Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
    dodatkowej wypukłości?

    --
    viktorius


  • 23. Data: 2016-10-20 10:51:06
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 08:37, viktorius pisze:

    >>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
    >>> obwód całego koła ciągle ten sam.
    >>
    >> Nie mozesz tego mowic na serio...
    >> ---
    >> Nie rozumiesz, ot co
    >
    > OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
    > Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
    > Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
    > dodatkowej wypukłości?
    >
    To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
    na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.


    Pozdrawiam


  • 24. Data: 2016-10-20 11:01:10
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:nua0hi$hh6$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-10-20 o 08:37, viktorius pisze:
    >>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe
    >>>> i
    >>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
    >>
    >>> Nie mozesz tego mowic na serio...
    >> ---
    >>> Nie rozumiesz, ot co
    >
    >> OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
    >> Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
    >> Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w
    >> postaci
    >> dodatkowej wypukłości?
    >
    >To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
    >na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.

    Myslisz, ze cytowanie tak wplywa na dyskusje ?

    Rzecz prosta do sprawdzenia - trzeba podnosnik i centymetr krawiecki -
    ale taki dluzszy.
    Moze byc tez inna miarka zwijana, a nawet i kawalek sznurka.

    Inne doswiadczenie bylo tu tez opisywane.

    J.


  • 25. Data: 2016-10-20 11:39:52
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-20 o 10:51, RadoslawF pisze:

    >>
    > To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
    > na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.

    Ok, też nie jestem zadowolony ze sposobu cytowania kolegi re.
    Po prostu ciężko czyta się jego posty.

    Ale tutaj nie chodzi o czytnik (widywałem nawet tutaj posty z Live mail,
    poprawnie cytujące), tylko o dyskusje na temat tego, że wg niego koło
    samochodowe jest jak koło od walca, nie odkształca sie, a nawet jak się
    odkształci, to w jakiś magiczny sposób zrekompensuje sobie tw innym
    miejscu ten kawałek płaskiego na dole.


    --
    viktorius


  • 26. Data: 2016-10-20 11:48:30
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-19 o 19:01, re pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "viktorius"
    >
    >>>> Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę,
    >>>
    >>> Nie ma zauważalnej różnicy.
    >>
    >> wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade
    >
    > Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:
    >
    > Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia,
    >
    > ...
    > Jest metoda pasywna, polegająca na sprawdzaniu różnicy prędkości
    > obrotowej kół i wyciąganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
    > jednego z nich. I ona działa. ...
    > ---
    > Tak, że na każdym rondzie pali się kontrolka ? :-)

    Wystarczy mieć czujnik położenia kierownicy i włączać analizę pod kątem
    nierównomierności w ciśnieniu tylko gdy koła są na wprost.
    Sprawdzanie tego na zakręcie jest bezsensowne.

    Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
    najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
    w który pojedziesz prosto.
    A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
    wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...

    --
    viktorius


  • 27. Data: 2016-10-20 14:24:18
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 11:01, J.F. pisze:

    >>>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
    >>>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
    >>>
    >>>> Nie mozesz tego mowic na serio...
    >>> ---
    >>>> Nie rozumiesz, ot co
    >>
    >>> OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
    >>> Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
    >>> Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
    >>> dodatkowej wypukłości?
    >>
    >> To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
    >> na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.
    >
    > Myslisz, ze cytowanie tak wplywa na dyskusje ?

    Widać że wpływa.
    Twoje pytanie pokazuje że ty myślisz że może jednak nie.

    > Rzecz prosta do sprawdzenia - trzeba podnosnik i centymetr krawiecki -
    > ale taki dluzszy.
    > Moze byc tez inna miarka zwijana, a nawet i kawalek sznurka.
    >
    > Inne doswiadczenie bylo tu tez opisywane.
    >
    Ale po co mierzyć osobiście skoro wiadomo że funkcjonują systemy
    które alarmują o za małym ciśnieniu na podstawie różnicy obrotów
    miedzy kołami ? Robią to magicznie interpolując czy faktycznie
    różnica w obwodzie występuje ?


    Pozdrawiam


  • 28. Data: 2016-10-20 14:26:05
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-20 o 11:48, viktorius pisze:

    > Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
    > najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
    > w który pojedziesz prosto.
    > A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
    > wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...
    >
    Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteś
    w skręcie. I w którą stronę skręcasz. :-)


    Pozdrawiam


  • 29. Data: 2016-10-20 16:01:14
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-10-20 o 14:26, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2016-10-20 o 11:48, viktorius pisze:
    >
    >> Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
    >> najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
    >> w który pojedziesz prosto.
    >> A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
    >> wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...
    >>
    > Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteś
    > w skręcie. I w którą stronę skręcasz. :-)
    >
    Nie implementowałem czegoś takiego, nie widziałem kodu, czy choćby
    algorytmu.

    Ale jak już się wdajemy w dyskusję..
    Jeśli chcesz to zawsze sprawdzać, nawet na zakrętach, to potrzebujesz
    mieć dokładne dane na temat kąta skrętu kół i jego zależności do rożnicy
    w prędkości poszczególnych kół.
    A takie dane są dla każdego pojazdu inne, bo każdy ma inne rozstawy kół,
    osi, kąty wyprzedzenia zwrotnicy.
    Na zakręcie dochodzi jeszcze dogięcie opon zewnętrznych wynikające z
    siły odśrodkowej, czyli na pewno mniejszy obwód, który trzeba zingnorować.

    W cholerę zmiennych, ja bym nie chciał tego oprogramowywać.
    Statystycznie z kołami na wprost jedziesz pewnie przez 98% czasu, więc
    IMHO sprawdzanie usilne na zakręcie nie warte jest zachodu



    --
    viktorius


  • 30. Data: 2016-10-20 18:10:27
    Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "viktorius"

    >
    >> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
    >> obwód całego koła ciągle ten sam.
    >
    > Nie mozesz tego mowic na serio...
    > ---
    > Nie rozumiesz, ot co

    OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
    Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
    Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
    dodatkowej wypukłości?
    ---
    To oczywiste.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: