-
21. Data: 2016-10-19 23:16:15
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>
>>Nie mozesz tego mowic na serio...
>
> Alez moze. Obwod opony dosc sztywny, np ze stalowego drutu moze byc
> zrobiony, i sie nie skroci, bo cieciwa krotsza jest od luku.
>
> Jeden obrot felgi to tez jeden obrot obwodu opony. I musi sie caly
> obwod po asfalcie przetoczyc ...
>
Załóżmy ze napompowana opona dotyka drogi na wysokości 10cm od felgi.
Nienapompowana stoi 2cm nizej a mimo to nie bedzie to mialo wpływu na
obwód?
Hmm...
-
22. Data: 2016-10-20 08:37:56
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2016-10-19 o 21:33, re pisze:
>
>
> Użytkownik "Budzik"
>
>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>
> Nie mozesz tego mowic na serio...
> ---
> Nie rozumiesz, ot co
OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
dodatkowej wypukłości?
--
viktorius
-
23. Data: 2016-10-20 10:51:06
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-10-20 o 08:37, viktorius pisze:
>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>>
>> Nie mozesz tego mowic na serio...
>> ---
>> Nie rozumiesz, ot co
>
> OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
> Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
> Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
> dodatkowej wypukłości?
>
To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.
Pozdrawiam
-
24. Data: 2016-10-20 11:01:10
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nua0hi$hh6$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2016-10-20 o 08:37, viktorius pisze:
>>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe
>>>> i
>>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>>
>>> Nie mozesz tego mowic na serio...
>> ---
>>> Nie rozumiesz, ot co
>
>> OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
>> Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
>> Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w
>> postaci
>> dodatkowej wypukłości?
>
>To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
>na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.
Myslisz, ze cytowanie tak wplywa na dyskusje ?
Rzecz prosta do sprawdzenia - trzeba podnosnik i centymetr krawiecki -
ale taki dluzszy.
Moze byc tez inna miarka zwijana, a nawet i kawalek sznurka.
Inne doswiadczenie bylo tu tez opisywane.
J.
-
25. Data: 2016-10-20 11:39:52
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2016-10-20 o 10:51, RadoslawF pisze:
>>
> To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
> na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.
Ok, też nie jestem zadowolony ze sposobu cytowania kolegi re.
Po prostu ciężko czyta się jego posty.
Ale tutaj nie chodzi o czytnik (widywałem nawet tutaj posty z Live mail,
poprawnie cytujące), tylko o dyskusje na temat tego, że wg niego koło
samochodowe jest jak koło od walca, nie odkształca sie, a nawet jak się
odkształci, to w jakiś magiczny sposób zrekompensuje sobie tw innym
miejscu ten kawałek płaskiego na dole.
--
viktorius
-
26. Data: 2016-10-20 11:48:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2016-10-19 o 19:01, re pisze:
>
>
> Użytkownik "viktorius"
>
>>>> Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę,
>>>
>>> Nie ma zauważalnej różnicy.
>>
>> wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade
>
> Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:
>
> Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia,
>
> ...
> Jest metoda pasywna, polegająca na sprawdzaniu różnicy prędkości
> obrotowej kół i wyciąganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
> jednego z nich. I ona działa. ...
> ---
> Tak, że na każdym rondzie pali się kontrolka ? :-)
Wystarczy mieć czujnik położenia kierownicy i włączać analizę pod kątem
nierównomierności w ciśnieniu tylko gdy koła są na wprost.
Sprawdzanie tego na zakręcie jest bezsensowne.
Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
w który pojedziesz prosto.
A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...
--
viktorius
-
27. Data: 2016-10-20 14:24:18
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-10-20 o 11:01, J.F. pisze:
>>>>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>>>>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>>>
>>>> Nie mozesz tego mowic na serio...
>>> ---
>>>> Nie rozumiesz, ot co
>>
>>> OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
>>> Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
>>> Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
>>> dodatkowej wypukłości?
>>
>> To idiota nie potrafiący nawet poprawnie cytować a ty liczysz
>> na poważną dyskusję ? Zmień rozmówcę.
>
> Myslisz, ze cytowanie tak wplywa na dyskusje ?
Widać że wpływa.
Twoje pytanie pokazuje że ty myślisz że może jednak nie.
> Rzecz prosta do sprawdzenia - trzeba podnosnik i centymetr krawiecki -
> ale taki dluzszy.
> Moze byc tez inna miarka zwijana, a nawet i kawalek sznurka.
>
> Inne doswiadczenie bylo tu tez opisywane.
>
Ale po co mierzyć osobiście skoro wiadomo że funkcjonują systemy
które alarmują o za małym ciśnieniu na podstawie różnicy obrotów
miedzy kołami ? Robią to magicznie interpolując czy faktycznie
różnica w obwodzie występuje ?
Pozdrawiam
-
28. Data: 2016-10-20 14:26:05
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-10-20 o 11:48, viktorius pisze:
> Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
> najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
> w który pojedziesz prosto.
> A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
> wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...
>
Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteś
w skręcie. I w którą stronę skręcasz. :-)
Pozdrawiam
-
29. Data: 2016-10-20 16:01:14
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2016-10-20 o 14:26, RadoslawF pisze:
> W dniu 2016-10-20 o 11:48, viktorius pisze:
>
>> Nikt nie każe tego sprawdzać co 0.01 sekundy. Uchodzenie powietrza jest
>> najczęściej procesem długotrwałym i raczej podczas niego będzie odcinek,
>> w który pojedziesz prosto.
>> A jak proces się zmienia na szybki, to raczej w inny sposób zauważysz
>> wystrzał opony, niż patrząc na kontrolkę...
>>
> Ja porównujesz wynik z czterech kół to system rozpozna ze jesteś
> w skręcie. I w którą stronę skręcasz. :-)
>
Nie implementowałem czegoś takiego, nie widziałem kodu, czy choćby
algorytmu.
Ale jak już się wdajemy w dyskusję..
Jeśli chcesz to zawsze sprawdzać, nawet na zakrętach, to potrzebujesz
mieć dokładne dane na temat kąta skrętu kół i jego zależności do rożnicy
w prędkości poszczególnych kół.
A takie dane są dla każdego pojazdu inne, bo każdy ma inne rozstawy kół,
osi, kąty wyprzedzenia zwrotnicy.
Na zakręcie dochodzi jeszcze dogięcie opon zewnętrznych wynikające z
siły odśrodkowej, czyli na pewno mniejszy obwód, który trzeba zingnorować.
W cholerę zmiennych, ja bym nie chciał tego oprogramowywać.
Statystycznie z kołami na wprost jedziesz pewnie przez 98% czasu, więc
IMHO sprawdzanie usilne na zakręcie nie warte jest zachodu
--
viktorius
-
30. Data: 2016-10-20 18:10:27
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "viktorius"
>
>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>
> Nie mozesz tego mowic na serio...
> ---
> Nie rozumiesz, ot co
OK, mamy koło 1.5 atm na podnośniku, mierzymy obwód.
Potem opuszczany na ziemię, mamy ładne płaskie na dole.
Sugerujesz, że brakujące centymetry gdzieś u góry się pojawią w postaci
dodatkowej wypukłości?
---
To oczywiste.