eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 208

  • 71. Data: 2014-01-24 10:18:27
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 23.01.2014 22:48, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Kryterium było proste: jedziemy z jednakową prędkością, taką, że
    > do napędzania samochodu wystarczy ułamek mocy silnika.
    > Uprzejmie proszę o nie przenoszenie argumentów w tematykę co do
    > której nie zabierałem głosu :)

    Daruj sobie. Każdy samochód mniej pali na wyższym biegu, po to te biegi
    są. Nawiedzonemu nie przetłumaczysz.

    MJ


  • 72. Data: 2014-01-24 10:27:21
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    > On Thu, 23 Jan 2014 18:04:47 +0000, AZ wrote:
    >
    >> Wiec zapytalem jak sie ma to "znacznie wiecej energii" do pozniejszego
    >> sprezania mniej lub wiecej zassanej mieszanki a Ty wyskoczyles o
    >> spalaniu jednostkowym.
    >
    > Dobrze, wracamy do początku. Co się dzieje, jak rośnie prędkość obrotowa
    > silnika (silnik ma więcej powietrza do sprężania)? Otóż rośnie także moc,
    > zgoda? Jak rośnie moc, to stosunek mocy uzyskiwanej na wałku zdawczym do
    > mocy traconej na napędzanie silnika zmienia się, zgoda? Co to oznacza? No
    > ni mniej ni więcej to, że rośnie sprawność. Na biegu jałowym 80% energii
    > produkowanej przez silnik jest zużywanej przez niego samego. Przy
    > obrotach znamionowych będzie to już tylko kilka procent.
    >
    Widze, ze uparcie zbaczasz z tematu i jak widac robisz to celowo. Twoja
    wczesniejsza teza dotyczyla tego, ze na mniejszych obrotach silnik potrzebuje
    wiecej mocy na swoje potrzeby niz na wyzszych i argumentowales to oporom
    na przepustnicy a ja zapytalem jak to sie ma do pozniejszego sprezania
    powietrza w ilosci jakiej udalo sie zassac przez przymknieta przepustnice.
    Odpowiesz?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 73. Data: 2014-01-24 10:31:03
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-24 10:18, Michał Jankowski pisze:
    > W dniu 23.01.2014 22:48, Gotfryd Smolik news pisze:
    >
    >> Kryterium było proste: jedziemy z jednakową prędkością, taką, że
    >> do napędzania samochodu wystarczy ułamek mocy silnika.
    >> Uprzejmie proszę o nie przenoszenie argumentów w tematykę co do
    >> której nie zabierałem głosu :)
    >
    > Daruj sobie. Każdy samochód mniej pali na wyższym biegu, po to te biegi
    > są. Nawiedzonemu nie przetłumaczysz.

    Nieprawda.
    Do pokonania określonej trasy (górki, wiatry, inne opory) z określoną
    prędkością (czy też w określonym czasie) potrzebna jest określona ilość
    energii, której musi dostarczyć silnik.
    Silnik tej energii może dostarczać pracując w różnych zakresach obrotów.
    Dobiera się to biegami. W pewnym zakresie obrotów (trzeba dodać, że
    także "w pewnym zakresie obciążenia, czyli momentu") sprawność silnika
    (liczona w gramach paliwa na dżul) jest (naj)wyższa, w innych jest
    mniejsza. Na ogół ta najwyższa sprawność jest około 2/3-3/4
    maksymalnych obr. nominalnych.

    Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan rura.

    To po co byłaby dwójka i trójka (czwórka...) ?

    A 6 biegów służy głównie zaspokojeniu snobizmu właściciela "jaki to ja
    genialny jestem, że tak starannie dobieram optymalne obroty" oraz "no -
    ja już jeżdżę prawie jak Szumacher czy inny Kubica"


    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.


  • 74. Data: 2014-01-24 11:07:13
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości grup
    >A 6 biegów służy głównie zaspokojeniu snobizmu właściciela "jaki to
    >ja genialny jestem, że tak starannie dobieram optymalne obroty" oraz
    >"no - ja już jeżdżę prawie jak Szumacher czy inny Kubica"

    No nie calkiem. Takie mondeo 1.8TD, predkosc maksymalna jakies 170,
    oczywiscie przy ~4000rpm.
    I na jedynce przy 850 rpm wychodzi cos 7,2 km/h. Na karawan sie to
    nie nadaje, a i korki czasem jezdza wolniej.

    Przy mocniejszym silniku proporcje beda zachowane ... i jeszcze
    bardziej za szybko.
    Obrotow silnika nie zmienisz, mozna biegi bardziej rozrzucic, ale to
    nie jest zbyt elastyczny silnik, ponizej 2000 slabo ciagnie, powyzej
    3500 tez juz slabo..

    J.


  • 75. Data: 2014-01-24 11:23:45
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 12:36:01 AM, you wrote:

    >>>>> A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością przy
    >>>>> niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej.
    >>>> i 5 biegow to za malo ?
    >>> A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
    >>> szóstego biegu...
    >> Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
    >> przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
    >> drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(
    > Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby zagonić
    > na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.

    Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
    elastycznych dieslach?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 76. Data: 2014-01-24 11:28:18
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 09:27:21 +0000, AZ wrote:
    > Widze, ze uparcie zbaczasz z tematu i jak widac robisz to celowo. Twoja
    > wczesniejsza teza dotyczyla tego, ze na mniejszych obrotach silnik
    > potrzebuje wiecej mocy na swoje potrzeby niz na wyzszych i
    > argumentowales to oporom na przepustnicy a ja zapytalem jak to sie ma do
    > pozniejszego sprezania powietrza w ilosci jakiej udalo sie zassac przez
    > przymknieta przepustnice. Odpowiesz?

    Odpowiadałem Ci już wiele razy. Cały czas rozmawiamy o _sprawności_
    silnika, a nie o jednostkowym zapotrzebowaniu na energię.

    Podczas pracy na biegu jałowym zużywając dawkę paliwa produkujemy
    powiedzmy 5kW, z czego 4,5kW jest przejadane przez silnik.

    Podczas pracy na obrotach znamionowych zużywamy pięć takich dawek paliwa,
    ale produkujemy 50kW z czego 10kW jest przejadane przez silnik.

    W którym momencie działamy z większą sprawnością?

    Tomek


  • 77. Data: 2014-01-24 11:36:45
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-24 11:07, J.F pisze:
    > Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości grup
    >> A 6 biegów służy głównie zaspokojeniu snobizmu właściciela "jaki to ja
    >> genialny jestem, że tak starannie dobieram optymalne obroty" oraz "no
    >> - ja już jeżdżę prawie jak Szumacher czy inny Kubica"
    >
    > No nie calkiem. Takie mondeo 1.8TD, predkosc maksymalna jakies 170,
    > oczywiscie przy ~4000rpm.
    > I na jedynce przy 850 rpm wychodzi cos 7,2 km/h. Na karawan sie to nie
    > nadaje, a i korki czasem jezdza wolniej.
    >
    > Przy mocniejszym silniku proporcje beda zachowane ... i jeszcze bardziej
    > za szybko.
    > Obrotow silnika nie zmienisz, mozna biegi bardziej rozrzucic, ale to nie
    > jest zbyt elastyczny silnik, ponizej 2000 slabo ciagnie, powyzej 3500
    > tez juz slabo..

    Ojtam ch.jtam... Masz rację, ale przeteoretyzowywujesz.
    :)

    I on potrzebuje/ma 6 ? (Pytam, bo nie wiem). Ja się uczyłem/zdawałem na
    Warszawie, co miała 3 i było git.
    A jak kupiłem pierwsze "europejskie" auto, Passata 1.6D '83, co miał
    5-kę, to tę 5 wrzucałem już przy 50-ce. BTW - w tym aucie pedał gazu
    mógł być dwustanowy ;) tzn "pełny gaz" i "noga z gazu". Stany pośrednie
    były rzadko używane. Nawet przy ruszaniu z miejsca w chwili łapania
    sprzęgła wchodził "pełny gaz" i potem już było tylko sprzęgło-wajcha.

    Założę się, że 90% (98%) posiadaczy 6-biegowych skrzynek nagle
    trafionych pytaniem "na którym biegu jedziesz?" nie odpowie prawidłowo
    bez spojrzenia na wajchę (albo displej).

    Rozumiem, że 6 (i więcej) może być potrzebne w kamionie, który może
    jechać z gołą dupą (5 ton), a za chwilę z 30-tonową budą.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.


  • 78. Data: 2014-01-24 11:41:29
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 11:23:45 +0100 osobnik zwany RoMan
    Mandziejewicz napisał:

    > Hello Tomasz,
    >
    > Friday, January 24, 2014, 12:36:01 AM, you wrote:
    >
    >>>>>> A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą
    >>>>>> prędkością przy niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc
    >>>>>> silnik generuje sprawniej.
    >>>>> i 5 biegow to za malo ?
    >>>> A nie? Ile razy mi jadąc autostradą te 140km/h żałowałem że nie mam
    >>>> szóstego biegu...
    >>> Ale jak zakładają 6-biegową skrzynię, to zazwyczaj zmieniają
    >>> przełożenie główne i na najwyższym biegu dalej masz to samo, tylko po
    >>> drodze musisz więcej kilkiem mieszać :(
    >> Bo silniki coraz mniej elastyczne, to i potrzeba więcej biegów żeby
    >> zagonić na koła moc występującą w wąskim zakresie obrotów.
    >
    > Tylko dlaczego najpierw liczba biegów rośnie w tych rzekomo tak
    > elastycznych dieslach?

    bo sa coraz mniej elestyczne w związku ze stosowaniem turbo



    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 79. Data: 2014-01-24 11:41:53
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    > On Fri, 24 Jan 2014 09:27:21 +0000, AZ wrote:
    >> Widze, ze uparcie zbaczasz z tematu i jak widac robisz to celowo. Twoja
    >> wczesniejsza teza dotyczyla tego, ze na mniejszych obrotach silnik
    >> potrzebuje wiecej mocy na swoje potrzeby niz na wyzszych i
    >> argumentowales to oporom na przepustnicy a ja zapytalem jak to sie ma do
    >> pozniejszego sprezania powietrza w ilosci jakiej udalo sie zassac przez
    >> przymknieta przepustnice. Odpowiesz?
    >
    > Odpowiadałem Ci już wiele razy. Cały czas rozmawiamy o _sprawności_
    > silnika, a nie o jednostkowym zapotrzebowaniu na energię.
    >
    Ja rozmawiam z Toba akurat o tym:
    ------
    >> zmarnuje się na tarcie tłoka o ścianki. Itd. Skąd pomysł, że im niższe
    >> obroty tym trudniej napędzać siebie?
    >
    > Choćby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniętej
    > przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii niż na to samo przy w pełni
    > otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to dość obrazowy przykład.
    ------

    Wiec wg. Ciebie silnik na biegu jalowym potrzebuje na krecenie sie wiecej
    energii niz potrzebuje jej podczas pracy na obrotach znamionowych.
    >
    > Podczas pracy na biegu jałowym zużywając dawkę paliwa produkujemy
    > powiedzmy 5kW, z czego 4,5kW jest przejadane przez silnik.
    >
    > Podczas pracy na obrotach znamionowych zużywamy pięć takich dawek paliwa,
    > ale produkujemy 50kW z czego 10kW jest przejadane przez silnik.
    >
    > W którym momencie działamy z większą sprawnością?
    >
    W zadnym. Bo jaki jest sens porownywac bieg jalowy z praca...

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 80. Data: 2014-01-24 11:44:06
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> wrote:
    >
    > Rozumiem, że 6 (i więcej) może być potrzebne w kamionie, który może
    > jechać z gołą dupą (5 ton), a za chwilę z 30-tonową budą.
    >
    Albo motocyklu ktory ma jezdzic 300 ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: