eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Date: Fri, 24 Jan 2014 10:41:53 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 38
    Message-ID: <lbtg1h$d50$2@node1.news.atman.pl>
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    lbrl5e$b0o$10@dont-email.me> <lbru79$b0o$14@dont-email.me> <lbtblp$d50$1@
    node1.news.atman.pl> <lbtf82$2mn$2@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 83-144-87-54.static.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1390560113 13472 83.144.87.54 (24 Jan 2014 10:41:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jan 2014 10:41:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520812
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-01-24, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
    > On Fri, 24 Jan 2014 09:27:21 +0000, AZ wrote:
    >> Widze, ze uparcie zbaczasz z tematu i jak widac robisz to celowo. Twoja
    >> wczesniejsza teza dotyczyla tego, ze na mniejszych obrotach silnik
    >> potrzebuje wiecej mocy na swoje potrzeby niz na wyzszych i
    >> argumentowales to oporom na przepustnicy a ja zapytalem jak to sie ma do
    >> pozniejszego sprezania powietrza w ilosci jakiej udalo sie zassac przez
    >> przymknieta przepustnice. Odpowiesz?
    >
    > Odpowiadałem Ci już wiele razy. Cały czas rozmawiamy o _sprawności_
    > silnika, a nie o jednostkowym zapotrzebowaniu na energię.
    >
    Ja rozmawiam z Toba akurat o tym:
    ------
    >> zmarnuje się na tarcie tłoka o ścianki. Itd. Skąd pomysł, że im niższe
    >> obroty tym trudniej napędzać siebie?
    >
    > Choćby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniętej
    > przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii niż na to samo przy w pełni
    > otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to dość obrazowy przykład.
    ------

    Wiec wg. Ciebie silnik na biegu jalowym potrzebuje na krecenie sie wiecej
    energii niz potrzebuje jej podczas pracy na obrotach znamionowych.
    >
    > Podczas pracy na biegu jałowym zużywając dawkę paliwa produkujemy
    > powiedzmy 5kW, z czego 4,5kW jest przejadane przez silnik.
    >
    > Podczas pracy na obrotach znamionowych zużywamy pięć takich dawek paliwa,
    > ale produkujemy 50kW z czego 10kW jest przejadane przez silnik.
    >
    > W którym momencie działamy z większą sprawnością?
    >
    W zadnym. Bo jaki jest sens porownywac bieg jalowy z praca...

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: