eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 24 Jan 2014 11:36:45 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    lbqua2$4ek$2@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
    <lbr6il$1kt$6@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401232240140.1628@quad>
    <lbtb5g$8gj$2@news.agh.edu.pl>
    <52e232d8$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <52e23b53$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <52e23b53$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 140123-1, 2014-01-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 38
    Message-ID: <52e2423e$0$2138$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
    X-Trace: 1390559806 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2138 83.238.170.2:52865
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520810
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-01-24 11:07, J.F pisze:
    > Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości grup
    >> A 6 biegów służy głównie zaspokojeniu snobizmu właściciela "jaki to ja
    >> genialny jestem, że tak starannie dobieram optymalne obroty" oraz "no
    >> - ja już jeżdżę prawie jak Szumacher czy inny Kubica"
    >
    > No nie calkiem. Takie mondeo 1.8TD, predkosc maksymalna jakies 170,
    > oczywiscie przy ~4000rpm.
    > I na jedynce przy 850 rpm wychodzi cos 7,2 km/h. Na karawan sie to nie
    > nadaje, a i korki czasem jezdza wolniej.
    >
    > Przy mocniejszym silniku proporcje beda zachowane ... i jeszcze bardziej
    > za szybko.
    > Obrotow silnika nie zmienisz, mozna biegi bardziej rozrzucic, ale to nie
    > jest zbyt elastyczny silnik, ponizej 2000 slabo ciagnie, powyzej 3500
    > tez juz slabo..

    Ojtam ch.jtam... Masz rację, ale przeteoretyzowywujesz.
    :)

    I on potrzebuje/ma 6 ? (Pytam, bo nie wiem). Ja się uczyłem/zdawałem na
    Warszawie, co miała 3 i było git.
    A jak kupiłem pierwsze "europejskie" auto, Passata 1.6D '83, co miał
    5-kę, to tę 5 wrzucałem już przy 50-ce. BTW - w tym aucie pedał gazu
    mógł być dwustanowy ;) tzn "pełny gaz" i "noga z gazu". Stany pośrednie
    były rzadko używane. Nawet przy ruszaniu z miejsca w chwili łapania
    sprzęgła wchodził "pełny gaz" i potem już było tylko sprzęgło-wajcha.

    Założę się, że 90% (98%) posiadaczy 6-biegowych skrzynek nagle
    trafionych pytaniem "na którym biegu jedziesz?" nie odpowie prawidłowo
    bez spojrzenia na wajchę (albo displej).

    Rozumiem, że 6 (i więcej) może być potrzebne w kamionie, który może
    jechać z gołą dupą (5 ton), a za chwilę z 30-tonową budą.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: