-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 24 Jan 2014 11:36:45 +0100
From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
lbqua2$4ek$2@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
<lbr6il$1kt$6@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401232240140.1628@quad>
<lbtb5g$8gj$2@news.agh.edu.pl>
<52e232d8$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
<52e23b53$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <52e23b53$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 140123-1, 2014-01-23), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 38
Message-ID: <52e2423e$0$2138$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
X-Trace: 1390559806 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2138 83.238.170.2:52865
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520810
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-01-24 11:07, J.F pisze:
> Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości grup
>> A 6 biegów służy głównie zaspokojeniu snobizmu właściciela "jaki to ja
>> genialny jestem, że tak starannie dobieram optymalne obroty" oraz "no
>> - ja już jeżdżę prawie jak Szumacher czy inny Kubica"
>
> No nie calkiem. Takie mondeo 1.8TD, predkosc maksymalna jakies 170,
> oczywiscie przy ~4000rpm.
> I na jedynce przy 850 rpm wychodzi cos 7,2 km/h. Na karawan sie to nie
> nadaje, a i korki czasem jezdza wolniej.
>
> Przy mocniejszym silniku proporcje beda zachowane ... i jeszcze bardziej
> za szybko.
> Obrotow silnika nie zmienisz, mozna biegi bardziej rozrzucic, ale to nie
> jest zbyt elastyczny silnik, ponizej 2000 slabo ciagnie, powyzej 3500
> tez juz slabo..
Ojtam ch.jtam... Masz rację, ale przeteoretyzowywujesz.
:)
I on potrzebuje/ma 6 ? (Pytam, bo nie wiem). Ja się uczyłem/zdawałem na
Warszawie, co miała 3 i było git.
A jak kupiłem pierwsze "europejskie" auto, Passata 1.6D '83, co miał
5-kę, to tę 5 wrzucałem już przy 50-ce. BTW - w tym aucie pedał gazu
mógł być dwustanowy ;) tzn "pełny gaz" i "noga z gazu". Stany pośrednie
były rzadko używane. Nawet przy ruszaniu z miejsca w chwili łapania
sprzęgła wchodził "pełny gaz" i potem już było tylko sprzęgło-wajcha.
Założę się, że 90% (98%) posiadaczy 6-biegowych skrzynek nagle
trafionych pytaniem "na którym biegu jedziesz?" nie odpowie prawidłowo
bez spojrzenia na wajchę (albo displej).
Rozumiem, że 6 (i więcej) może być potrzebne w kamionie, który może
jechać z gołą dupą (5 ton), a za chwilę z 30-tonową budą.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.14 11:41 masti
- 24.01.14 11:41 AZ
- 24.01.14 11:44 AZ
- 24.01.14 11:46 Andrzej Lawa
- 24.01.14 11:50 Tomasz Stiller
- 24.01.14 11:54 Andrzej Lawa
- 24.01.14 12:00 AZ
- 24.01.14 12:10 Tomasz Stiller
- 24.01.14 12:15 AZ
- 24.01.14 12:18 Tomasz Stiller
- 24.01.14 12:25 AZ
- 24.01.14 12:41 Tomasz Stiller
- 24.01.14 12:45 sqlwiel
- 24.01.14 12:48 Tomasz Stiller
- 24.01.14 12:55 AZ
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=