eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRosnąca liczba biegów...Re: Rosnąca liczba biegów...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 24 Jan 2014 10:31:03 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rosnąca liczba biegów...
    References: <lbpoa1$26l$1@news.task.gda.pl> <lbpqmh$t0k$3@dont-email.me> <
    lbqua2$4ek$2@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401231352570.3504@quad>
    <lbr6il$1kt$6@dont-email.me> <Pine.WNT.4.64.1401232240140.1628@quad>
    <lbtb5g$8gj$2@news.agh.edu.pl>
    In-Reply-To: <lbtb5g$8gj$2@news.agh.edu.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 140123-1, 2014-01-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 34
    Message-ID: <52e232d8$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
    X-Trace: 1390555864 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2147 83.238.170.2:51726
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520799
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-01-24 10:18, Michał Jankowski pisze:
    > W dniu 23.01.2014 22:48, Gotfryd Smolik news pisze:
    >
    >> Kryterium było proste: jedziemy z jednakową prędkością, taką, że
    >> do napędzania samochodu wystarczy ułamek mocy silnika.
    >> Uprzejmie proszę o nie przenoszenie argumentów w tematykę co do
    >> której nie zabierałem głosu :)
    >
    > Daruj sobie. Każdy samochód mniej pali na wyższym biegu, po to te biegi
    > są. Nawiedzonemu nie przetłumaczysz.

    Nieprawda.
    Do pokonania określonej trasy (górki, wiatry, inne opory) z określoną
    prędkością (czy też w określonym czasie) potrzebna jest określona ilość
    energii, której musi dostarczyć silnik.
    Silnik tej energii może dostarczać pracując w różnych zakresach obrotów.
    Dobiera się to biegami. W pewnym zakresie obrotów (trzeba dodać, że
    także "w pewnym zakresie obciążenia, czyli momentu") sprawność silnika
    (liczona w gramach paliwa na dżul) jest (naj)wyższa, w innych jest
    mniejsza. Na ogół ta najwyższa sprawność jest około 2/3-3/4
    maksymalnych obr. nominalnych.

    Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan rura.

    To po co byłaby dwójka i trójka (czwórka...) ?

    A 6 biegów służy głównie zaspokojeniu snobizmu właściciela "jaki to ja
    genialny jestem, że tak starannie dobieram optymalne obroty" oraz "no -
    ja już jeżdżę prawie jak Szumacher czy inny Kubica"


    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: