eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2011-01-15 14:04:57
    Temat: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: Tomasz <tomasz@nie_ma_maila.pl>

    Witam Szanownych.

    Albo dopadła mnie dysgooglia albo rzeczywiście to jakaś pilnie
    strzeżona tajemnica, po prostu nie mogę znaleźć żadnego oficjalnego
    dokumentu co powinno być zrobione na pierwszym przeglądzie. Chodzi mi
    oczywiście o przysknerzenie kilku złotych i przygotowanie zawczasu
    materiałów, czyli olej i filtr oraz inne pozostałe, o których to właśnie
    pojęcia nie mam. Jedyne co znajduję to cennik czynności serwisowych, z
    którego dowiaduję się, że 167 zł mogę zdezynfekować klimatyzację oraz za
    100 zł wymienić filtr kabiny. Tu pytanie do Was, powinienem/warto to
    zrobić ? Całą resztę tego cennika póki co spokojnie omijam, samochód
    liczy w tej chwili ok 11 miesięcy i OIDP nie całe 8000 km przebiegu.

    Powiecie jaki problem wziąć telefon i zadzwonić do ASO ? Pofatygowłem
    się do nich dwukrotnie mejlem, ponieważ informacje takie jak typ oleju
    czy nr referencyjny części filtra oleju wolałbym mieć podane pisemnie.
    Odpowiedzi do dziś nie mam. Rozumiem, że klient który "zbiera" części na
    przegląd miesiąc wcześniej, w dodatku w umowie wytargował połowę ceny
    pierwszego przeglądu, to żaden zysk dla ASO. Jednak jak patrzę w
    instrukcję eksploatacji drugiego samochodu (KIA) to wszystkie potrzebne
    informację znajduję w postaci tabeli, którą nawet przysłowiowa blondynka
    ogarnie.

    Trochę przydługo, ale musiałem się wyżalić ;)

    --
    Renault Clio Grandtour 1.2 16V TCE


  • 2. Data: 2011-01-15 14:19:22
    Temat: Re: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <tomasz@nie_ma_maila.pl> napisał w wiadomości
    news:4d319b79$0$2446$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam Szanownych.
    >
    > Albo dopadła mnie dysgooglia albo rzeczywiście to jakaś pilnie strzeżona
    > tajemnica, po prostu nie mogę znaleźć żadnego oficjalnego dokumentu co
    > powinno być zrobione na pierwszym przeglądzie. Chodzi mi oczywiście o
    > przysknerzenie kilku złotych i przygotowanie zawczasu materiałów, czyli
    > olej i filtr oraz inne pozostałe, o których to właśnie pojęcia nie mam.

    Zadzwoń do serwisu, to Ci powiedzą co masz przywieźć ze sobą.
    Ja nigdy nie miałem problemu z takimi informacjami, nawet kody części mi
    podawali, żebym dobry filtr kupił.

    > Jedyne co znajduję to cennik czynności serwisowych, z którego dowiaduję
    > się, że 167 zł mogę zdezynfekować klimatyzację oraz za 100 zł wymienić
    > filtr kabiny. Tu pytanie do Was, powinienem/warto to zrobić ?

    Dezynfekcja klimy co rok to chyba przesada, wystarczy co 2.
    Kabinówka jak najbardziej do wymiany za każdym razem.


  • 3. Data: 2011-01-15 14:44:28
    Temat: Re: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: Tomasz <tomasz@nie_ma_maila.pl>

    W dniu 15.01.2011 14:19, Cavallino pisze:
    > [tnę]
    > Zadzwoń do serwisu, to Ci powiedzą co masz przywieźć ze sobą.
    > Ja nigdy nie miałem problemu z takimi informacjami, nawet kody części mi
    > podawali, żebym dobry filtr kupił.
    >
    Oczywiście, tak zrobię w swoim czasie, jednak zabrałem się za to właśnie
    na miesiąc wcześniej, bo telefonów nie lubię.

    >> Jedyne co znajduję to cennik czynności serwisowych, z którego
    >> dowiaduję się, że 167 zł mogę zdezynfekować klimatyzację oraz za 100
    >> zł wymienić filtr kabiny. Tu pytanie do Was, powinienem/warto to zrobić ?
    >
    > Dezynfekcja klimy co rok to chyba przesada, wystarczy co 2.
    > Kabinówka jak najbardziej do wymiany za każdym razem.
    Dzięki. To dla mnie jakaś sugestia.


  • 4. Data: 2011-01-15 17:48:22
    Temat: Re: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-15 14:04, Tomasz pisze:
    > Witam Szanownych.
    >
    > Albo dopadła mnie dysgooglia albo rzeczywiście to jakaś pilnie strzeżona
    > tajemnica, po prostu nie mogę znaleźć żadnego oficjalnego dokumentu co
    > powinno być zrobione na pierwszym przeglądzie. Chodzi mi oczywiście o
    > przysknerzenie kilku złotych i przygotowanie zawczasu materiałów, czyli
    > olej i filtr oraz inne pozostałe, o których to właśnie pojęcia nie mam.
    > Jedyne co znajduję to cennik czynności serwisowych, z którego dowiaduję
    > się, że 167 zł mogę zdezynfekować klimatyzację oraz za 100 zł wymienić
    > filtr kabiny.
    Cos drogo wychodzi w Twoim ASO , mnie pozbycie sie grzybków oraz filtr
    zrobili na wiosne tamtego roku za 98 pln :-)
    Za caly przeglad po jednym roku uzytkowania auta czyli pierwszy przeglad
    w identycznym aucie jak twoje - nie znam tylko twojej wersji reni -
    wyszlo cos okolo 500 pln z haczykiem brutto za wszystko. Wszystkie
    plyny, oleje, filtry itp. byly z aso reni, podlaczenie pod kompa,
    regulacja recznego, spr. cisnienia itp. itd. Do tego bylo czyszczenie
    zaciskow i sprawdzanie szczek i bebnnow, mycie auta z woskowaniem i
    trzepaniem dywanikow (gratis od firmy) + kawa i ciastko a w miedzyczasie
    zalatwilem ubezpieczenie auta na miejscu u milej Pani oraz rabat na auto
    zony , ktore kupila w marcu :-)
    pozdrawiam


    --
    Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
    Oskar Wilde


  • 5. Data: 2011-01-16 16:32:33
    Temat: Re: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: Tomasz <tomasz@nie_ma_maila.pl>

    W dniu 15.01.2011 17:48, Gabriel 'wilk' pisze:
    > [...]
    > Cos drogo wychodzi w Twoim ASO , mnie pozbycie sie grzybków oraz filtr
    > zrobili na wiosne tamtego roku za 98 pln :-)
    Tak przynajmniej wskazuje aktualnie cennik na stronie. Moje ASO nawet
    nie jest najdroższym w okolicy.

    > Za caly przeglad po jednym roku uzytkowania auta czyli pierwszy przeglad
    > w identycznym aucie jak twoje - nie znam tylko twojej wersji reni -
    > wyszlo cos okolo 500 pln z haczykiem brutto za wszystko. Wszystkie
    > plyny, oleje, filtry itp. byly z aso reni, podlaczenie pod kompa,
    > regulacja recznego, spr. cisnienia itp. itd. Do tego bylo czyszczenie
    > zaciskow i sprawdzanie szczek i bebnnow, mycie auta z woskowaniem i
    > trzepaniem dywanikow (gratis od firmy) + kawa i ciastko a w miedzyczasie
    > zalatwilem ubezpieczenie auta na miejscu u milej Pani oraz rabat na auto
    > zony , ktore kupila w marcu :-)
    Dzięki. Jak dla mnie, to wolałbym aby coś zrobili z opadającymi z tyłu
    szybami. Mam przy okazji pytanie do Ciebie, czy przy sporym obciążeniu
    prądowym, (choć wcale nie maksymalnym- dmuchawa, wspomaganie kierownicy,
    światła) również delikatnie spadają obroty i łatwiej auto "zadusić" ?
    Ten typ tak ma czy tylko mój egzemplarz ?


  • 6. Data: 2011-01-16 19:12:55
    Temat: Re: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@p...onet.pl>


    > Dzięki. Jak dla mnie, to wolałbym aby coś zrobili z opadającymi z tyłu
    > szybami.
    Hmmm, w lipcuó2011 minie trzy lata mojej cliowce i nic takiego sie nie
    dzieje, pomimo że szyby tylne byly wyciągane a drzwi rozkręcane bo mam
    oklejone szyby czarna folią - chyba, że to właśnie przez ten zabieg nie
    opadają :-)
    > Mam przy okazji pytanie do Ciebie, czy przy sporym obciążeniu
    > prądowym, (choć wcale nie maksymalnym- dmuchawa, wspomaganie kierownicy,
    > światła) również delikatnie spadają obroty i łatwiej auto "zadusić" ?
    > Ten typ tak ma czy tylko mój egzemplarz ?
    Obroty nieznacznie spadają gdy załącza się sprężarka klimy lub gdy w
    zimie dmuchawa jest na max a dodatkowo gra radio/CD, włączone są światła
    mijania, wycieraczki, podłączone CB + navi a do tego chcę załączyć
    ogrzewanie lusterek i tylnej szyby. Jednak to jest chwilowy spadek i po
    krótkiej chwili wszystko wraca do normy - nie udało mi się jeszcze
    zgasić auta z tego powodu :-)
    Jedyne co mi się nie podobało to dwa lub trzy razy w okresie jak
    posiadam tą cliówkę nie chciała zapalić od "dotyku" tylko trzeba było
    pokręcić ciut dłużej - sytuacja to upalny dzień + stanie z górki
    (zgłosiłem to na ostatnim przeglądzie i po sprawdzeniu wszystko jest OK)
    pozdrawiam


    --
    Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
    Oskar Wilde


  • 7. Data: 2011-01-16 19:42:25
    Temat: Re: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: Tomasz <tomasz@nie_ma_maila.pl>

    W dniu 16.01.2011 19:12, Gabriel 'wilk' pisze:
    >
    >> Dzięki. Jak dla mnie, to wolałbym aby coś zrobili z opadającymi z tyłu
    >> szybami.
    > Hmmm, w lipcuó2011 minie trzy lata mojej cliowce i nic takiego sie nie
    > dzieje, pomimo że szyby tylne byly wyciągane a drzwi rozkręcane bo mam
    > oklejone szyby czarna folią - chyba, że to właśnie przez ten zabieg nie
    > opadają :-)
    Jak znam życie, to u nas z takimi opadającymi zostanie sprzedany ;).
    Gdyby to zostało jego największą wadą to włosów z głowy rwać nie będę.

    >> Mam przy okazji pytanie do Ciebie, czy przy sporym obciążeniu
    >> prądowym, (choć wcale nie maksymalnym- dmuchawa, wspomaganie kierownicy,
    >> światła) również delikatnie spadają obroty i łatwiej auto "zadusić" ?
    >> Ten typ tak ma czy tylko mój egzemplarz ?
    > Obroty nieznacznie spadają gdy załącza się sprężarka klimy lub gdy w
    > zimie dmuchawa jest na max a dodatkowo gra radio/CD, włączone są światła
    > mijania, wycieraczki, podłączone CB + navi a do tego chcę załączyć
    > ogrzewanie lusterek i tylnej szyby. Jednak to jest chwilowy spadek i po
    > krótkiej chwili wszystko wraca do normy - nie udało mi się jeszcze
    > zgasić auta z tego powodu :-)
    Zapomniałem o klimie i lusterkach, również o wbudowanej nawigacji/radio
    i może jeszcze kilku. Jednak po samym fakcie, że to zauważasz przyjmuję,
    że to jednak norma w tych modelach. Być może nawet zjawisko opisujesz
    lepiej ode mnie. Z raz czy dwa "zdechł" w takich okolicznościach przy
    leniwym manewrowaniu na parkingu. Znów pewnie pozostaje przywyknąć.

    > Jedyne co mi się nie podobało to dwa lub trzy razy w okresie jak
    > posiadam tą cliówkę nie chciała zapalić od "dotyku" tylko trzeba było
    > pokręcić ciut dłużej - sytuacja to upalny dzień + stanie z górki
    > (zgłosiłem to na ostatnim przeglądzie i po sprawdzeniu wszystko jest OK)
    > pozdrawiam
    >
    Ja chyba na nic więcej nie mogę narzekać (póki co i niech by tak
    zostało). Dziękuję Ci za odpowiedź.


  • 8. Data: 2011-01-16 21:14:27
    Temat: Re: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <tomasz@nie_ma_maila.pl> napisał w wiadomości news:

    >>> Mam przy okazji pytanie do Ciebie, czy przy sporym obciążeniu
    >>> prądowym, (choć wcale nie maksymalnym- dmuchawa, wspomaganie kierownicy,
    >>> światła) również delikatnie spadają obroty i łatwiej auto "zadusić" ?
    >>> Ten typ tak ma czy tylko mój egzemplarz ?
    >> Obroty nieznacznie spadają gdy załącza się sprężarka klimy lub gdy w
    >> zimie dmuchawa jest na max a dodatkowo gra radio/CD, włączone są światła
    >> mijania, wycieraczki, podłączone CB + navi a do tego chcę załączyć
    >> ogrzewanie lusterek i tylnej szyby. Jednak to jest chwilowy spadek i po
    >> krótkiej chwili wszystko wraca do normy - nie udało mi się jeszcze
    >> zgasić auta z tego powodu :-)
    > Zapomniałem o klimie i lusterkach, również o wbudowanej nawigacji/radio i
    > może jeszcze kilku. Jednak po samym fakcie, że to zauważasz przyjmuję, że
    > to jednak norma w tych modelach. Być może nawet zjawisko opisujesz lepiej
    > ode mnie. Z raz czy dwa "zdechł" w takich okolicznościach przy leniwym
    > manewrowaniu na parkingu. Znów pewnie pozostaje przywyknąć.

    Lepiej nic nie rób.
    Kiedyś usiłowałem taki numer naprawić w Alfie, dwuletniej.
    Jak serwis zaczął w niej grzebać, to doszedł że to głowica i szlif jest
    potrzebny, spieprzyli go, a potem już chyba wszystko inne co się dało,
    pompy, zawory itd.
    Skończyło się dwukrotną wymianą bloku silnika, zatarciem na niemieckiej
    autostradzie i powrotem na węgielkach.
    Lepiej się przyzwyczaić.


  • 9. Data: 2011-01-17 20:22:28
    Temat: Re: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Lepiej nic nie rób.
    > Kiedyś usiłowałem taki numer naprawić w Alfie, dwuletniej.
    > Jak serwis zaczął w niej grzebać, to doszedł że to głowica i szlif jest
    > potrzebny, spieprzyli go, a potem już chyba wszystko inne co się dało,
    > pompy, zawory itd.
    > Skończyło się dwukrotną wymianą bloku silnika, zatarciem na niemieckiej
    > autostradzie i powrotem na węgielkach.
    > Lepiej się przyzwyczaić.

    ROTFL:)))

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: