    Date: Sat, 15 Jan 2011 14:04:57 +0100
    From: Tomasz <tomasz@nie_ma_maila.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Renault - zakres przeglądu gwarancyjnego

    Witam Szanownych.

    Albo dopadła mnie dysgooglia albo rzeczywiście to jakaś pilnie
    strzeżona tajemnica, po prostu nie mogę znaleźć żadnego oficjalnego
    dokumentu co powinno być zrobione na pierwszym przeglądzie. Chodzi mi
    oczywiście o przysknerzenie kilku złotych i przygotowanie zawczasu
    materiałów, czyli olej i filtr oraz inne pozostałe, o których to właśnie
    pojęcia nie mam. Jedyne co znajduję to cennik czynności serwisowych, z
    którego dowiaduję się, że 167 zł mogę zdezynfekować klimatyzację oraz za
    100 zł wymienić filtr kabiny. Tu pytanie do Was, powinienem/warto to
    zrobić ? Całą resztę tego cennika póki co spokojnie omijam, samochód
    liczy w tej chwili ok 11 miesięcy i OIDP nie całe 8000 km przebiegu.

    Powiecie jaki problem wziąć telefon i zadzwonić do ASO ? Pofatygowłem
    się do nich dwukrotnie mejlem, ponieważ informacje takie jak typ oleju
    czy nr referencyjny części filtra oleju wolałbym mieć podane pisemnie.
    Odpowiedzi do dziś nie mam. Rozumiem, że klient który "zbiera" części na
    przegląd miesiąc wcześniej, w dodatku w umowie wytargował połowę ceny
    pierwszego przeglądu, to żaden zysk dla ASO. Jednak jak patrzę w
    instrukcję eksploatacji drugiego samochodu (KIA) to wszystkie potrzebne
    informację znajduję w postaci tabeli, którą nawet przysłowiowa blondynka
    ogarnie.

    Trochę przydługo, ale musiałem się wyżalić ;)

    --
    Renault Clio Grandtour 1.2 16V TCE