eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRenault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważaćRenault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać
  • Data: 2016-01-12 13:22:58
    Temat: Renault Scenic II - padły wtryski, pompa - warsztat - na co uważać
    Od: "Sadir" <W...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kumpel sprzedaje Renault Scenic II z 2007 roku, 2.0 dCi, przebieg 180 tys.
    km.
    Decyzję o sprzedaży podjął jakieś 4 mies. temu.
    Pech chciał, ze 2-3 mies. temu znajoma zatankowała zamiast diesla - benzyne.
    Auto pojechało od stacji parę km stanęło, potem laweta, warsztat i auto
    smigało.
    Miesiąc temu znajomy zrobił parę tys. km, potem gdzieś przy granicy
    zatankowali Scenica i auto ... zaczęło tracić moc aż w koncu stanęło.
    I znowu laweta, warsztat ....
    Auto trafiło do warsztatu oddalonego od miejsca zamieszkania, kumpel wrócił
    autem zastępczym.
    Warsztat stwierdził, że trzeba robić wtryski.

    Ustaliłem z kumplem, że biorę i tak to auto.
    Mam trudność bo warsztat jest oddalony ode mnie kilkaset km.
    Auto nie zrobione a ponoć została juz wyczyszczona pompa paliwa (nie
    wymagała wymiany czy regeneracji) i zregenerowane wtryski.
    Generalnie ponoć awaria nastąpiła z powodu paliwa złej jakości (przy granicy
    to częste?).
    Możliwe że przyczyniło sie do tego również zatankowanie benzyny zamiast ropy
    parę miesięcy temu.
    Warsztat daje gwarancję na zregenerowane/wyczyszczone podzespoły.

    Auto stoi juz w warsztacie (okres Bożego Narodzenia, Nowego Roku) 3 tygodnie
    i ponoć jest jeszcze niezrobione. Podobno jakiś problemem dot. obrotów. I
    teraz moje pytania:
    a. czy to mozliwe, że robią auto 7/14 dni? Rozumiem Święta, Nowy Rok ale aż
    tyle czasu?
    b. czy taka awaria (wtrysk, pompa) jest groźna dla auta? W autoryzowanym
    serwisie Renault wyceniono tą naprawę (+wtryskiwcze) na pare tysięcy
    c. na co uważać przy odbiorze auta (czy czegoś nie podmieniono?). Obroty
    równe, odpalanie bez problemów?
    d. czy mogę poprosić warsztat aby np. zrobił jakieś podłączenie CLIP-a i
    pokazał mi (wydruk) jak zrobiono (ale jak to sprawdzić) czyli oczyszczono
    pompę i zrobiono wtryski?
    e. poprosić o jakieś zaświadczenie co zrobili i ile dają gwarancji (albo
    dokładny opis na fakturze?)

    Jakieś sugestie jak nie wtopić pieniędzy? Co sprawdzić przy odbiorze?
    Co robić jak warsztat jest tak daleko od miejsca zamieszkania? Ew. awaria to
    znowu laweta i przejazd parę godzin do warsztatu (gwarancja) i kasa do tyłu.