  • 41. Data: 2009-11-04 20:30:12
    Temat: Re: Rekawiczki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Jakich rękawiczek używacie do robienia zdjęć w trakcie mrozów?

    Robimy szybko to rękawiczki zbędne :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-11-04 20:36:26
    Od: Przemek <p...@g...com>

    wiadomościnews:hcqi73.7i0.1@teren.hamstera.pl...

    > Ze względu na cenę można kupić np. 20 par i nawet nie prać w wypadku
    > zabrudzenia. Pewnie wlezą taż do jakichś grubszych, np.
    wełnianych.http://allegro.pl/item799328661_rekawiczk
    i_bawelniane_dla_fotografa.html
    > --
    > Yogi(n)

    Ja używam zwykłych na 1/2 palca.
    Natomiast kolega AirSoftowiec pokazywał mi niedawno rękawiczki z tzw.
    palcem spustowym, tzn, na palcu wskazującym znajduje się cienki
    materiał (aczkolwiek dość ciepły). Całość zrobiona tak, żeby palcem
    wskazującym bezproblemowo operować spustem.
    Podejrzewam, że do operowania aparatem też by się nadały. Problemem
    tylko jest cena. Z tego co pamiętam, to kolega wspominał o około 200
    złotych.

  • 43. Data: 2009-11-04 20:47:54
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > A po co menu? Ja u siebie menu używam tylko by sformatować kartę lbu
    > zmienić jasność wyświetlacza. Do reszty używanych funkcji mam dedykowane
    > przyciski.

    Oj menu - tak napislem. Zamien to na np. komendy uruchamiajce jakies
    presety. Lepiej? :)

    Thomas

  • 44. Data: 2009-11-04 20:51:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Yogi(n)" hcskk1$e3s$...@a...news.neostrada.pl

    > Jak patrzę na niektóre, to tak ;-( Ale potem oglądam to, co ludzie w sieci
    prezentują i mi przechodzi ;-)

    Często przeglądam zdjęcia w czytelniach i w necie. :)
    Bardzo często widzę coś, co niby znam doskonale, ale
    ukazane jest to tak, jakbym to widział pierwszy raz
    w swoim życiu. :)

    I mam zwyczaj niekrytykowania cudzych fotek. :)
    Oczywiście czasami coś pomyślę lub nawet powiem głośno[,]
    albo nawet i napiszę, ale wolę nie krytykować cudzej twórczości.
    Wolę raczej oglądać. :) Oglądać na zasadzie -- darowanej klaczy
    nie zagląda się pod dziąsła. ;) Ją się dosiada i ujeżdża...

    No dobra... Może to inaczej jakoś szło...
    Ale -- nie palę się do krytykowania. :)

    modelem) i ma od tego czasu prawie 45 tysięcy. W

    > Ja nie miałbym nawet czasu na przejrzenie takich ilości. Wracam ze spaceru z

    A ja przeglądam swoje fotki dziesiątki razy. Bywa, że i setki razy. :)

    > czterema - ośmioma zdjęciami, czasem jedno jest dobre, czasem cztery.

    To dużo. :) Ja jeszcze nie znalazłem wśród swoich ani jednego dobrego. :)

    > Czasem zrobię dwadzieścia, ale to podczas dłuższej wyprawy. Nie mam czasu na
    obróbkę i zabawy, nie znam PS i dlatego z reguły mam
    > tylko to, co puszka wyprodukowała, Czasem w Raw Therapy podciągnę jakiś parametr,
    ale to może w wypadku jednego na tysiąc. Do
    > niedawna byłem całkiem analogowy, regularnie skanuję to co przez lata wypstrykałem
    i to owszem przechowuję na dyskach, ale nie w
    > seriach po 100 sztuk :-)

    A ja bym chciał mieć siódemkę z jej ośmioma strzałami
    na sekundę i nieco ;) wyższą czułością niż 16 setek ISO. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2009-11-04 21:42:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "StaM" <a...@y...com> napisał:

    >[...]
    >http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba797bac19c880c
    a.html

    >Dodatkowa zaleta to, ze maja nagrzewnice i sa zasilane pradem za
    >aparatu przez kabel USB.
    >[...]

    Co 'wspaniale' wpływa na żywotność baterii w aparacie...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 46. Data: 2009-11-05 08:12:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Nov 2009, Yogi(n) wrote:

    > Guzik do RAW'a przydaje się w odwrotnej sytuacji - ktoś "klepie" jotpegi

    No i tu mamy nieporozumienie: wykluczałem taką możliwość.
    Ma sens przy hybrydach, w których producenci najwyraźniej starają się
    utrudnić korzystanie z RAW użyszkodnikowi (różne "blokady" na czas
    zapisu, brak zrównoleglenia), może mieć sens jak dla kogoś 8 fps
    ciągłe przez minutę jest niezbędne, inaczej szkoda fatygi: często
    sama walka z balansem (zmienne zachmurzenie) nie jest warta
    wyłączenia RAW.

    > i kiedy spostrzeże wyjątkowe/wymagające późniejszej obróbki ujęcie to na chwilę
    > włącza RAWA (albo RAWA i jotpega równocześnie).

    Jeszcze raz: szkoda fatygi z wyłączaniem RAW+JPG jako domyślnego
    i jedynego sposobu robienia zdjęć :)
    Zbędne RAWy można wykasować (już w PC, lub pominąć przy kopiowaniu),
    niezbędne zostają.

    > Tak, ale sa ludzie wciąż (a może ich przybywa?) robiący zdjęcia w ten sposób,
    > że klepią jak oszalali po kilkadziesiąt ujęć tego samego motywu a potem
    > wybierający na komputerze to jedno "ładne".

    Zadanie domowe: ile zdjęć np. z Fuji S5 RAW+JPG po 26+4 GB sztuka
    wejdzie na kartę 32GB?
    Nie będą mieli z czego wybierać?

> [...]
    > i ma od tego czasu prawie 45 tysięcy. W wypadku takich fotografów każda karta

    Karta nie jest - karta ma starczyć na jedno połażenie z aparatem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2009-11-05 08:28:29
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kokos" <k...@k...com> napisał w wiadomości grup

    > Generalnie Kokos, to z 90% pytań już było i tyle samo odpowiedzi, wiec
    > grupę można zamknąć, bo reszta pytań zostanie sklasyfikowana jako
    > kretyńskie.

    jeżeli mają padać takie pytania to nie ma innej możliwości niż zamknąć to w
    cholere...

  • 48. Data: 2009-11-05 08:44:53
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Oj menu - tak napislem. Zamien to na np. komendy uruchamiajce jakies
    > presety. Lepiej? :)

    Tak siętylko czepiam :-)
    A jak już się czepiać na całego to w niektórych aparatach tryby własne są na
    kółku nastaw. Wtedy też bez problemu można je obsługiwac w rękawiczkach.

    No dobra to wszystko i tak nic. Spróbuj w rękawiczkach obsługiwać iPhone :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 49. Data: 2009-11-05 08:58:47
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tak siętylko czepiam :-)

    Aaa, to OK :)

    > A jak już się czepiać na całego to w niektórych aparatach tryby własne są
    > na kółku nastaw. Wtedy też bez problemu można je obsługiwac w
    > rękawiczkach.

    Kolko - wiadomo.

    > No dobra to wszystko i tak nic. Spróbuj w rękawiczkach obsługiwać iPhone
    > :-)

    Hmm.. a to on nie ma komend glosowych? :) I ludzie tak sie tym zachwycaja
    (w sensie, ze iPhonem).. phiii..

    Thomas

  • 50. Data: 2009-11-05 09:02:11
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    ca.html

    > Co 'wspaniale' wpływa na żywotność baterii w aparacie...

    Wiadmo, ze cos, za cos. Jakkolwiek wg. mnie pomysl zacny :)
    Z kazdym aparatem to podgrzewanie dziala (zakladajac, ze to nie wkret
    jakis)?

    Thomas