  • 51. Data: 2009-11-05 12:08:50
    Temat: Re: Rekawiczki
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Thomas" <a...@b...pl> napisał

    0ca.html

    > Wiadmo, ze cos, za cos. Jakkolwiek wg. mnie pomysl zacny :)
    > Z kazdym aparatem to podgrzewanie dziala (zakladajac, ze to nie wkret
    > jakis)?
    > [...]

    Obawiam się, że to raczej gadżet niż praktyczne urządzenie. Abyś w praktyce
    odczuł skutek takiego ogrzewania trzeba by w te rękawiczki ładnych parę
    watów wsadzić - akumulatorki w aparacie po kilku minutach miałyby dosyć
    (zwłaszcza, że w niskiej temperaturze ich wydolność jest znacznie niższa).
    Ogrzewanie rękawiczek to może i dobry pomysł - ale trzeba do tego mieć
    odpowiednio wydajne źródło energii.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 52. Data: 2009-11-05 12:23:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Nov., 00:34, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Jakich rękawiczek używacie do robienia zdjęć w trakcie mrozów?
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    instrukcje uzytkowania rekawiczek nie przewiduja robienie nimi zdjec
    fotograficznych.
    instrukcje uzytkowania aparatow cyfrowych nie przewiduja robienia nimi
    zdjec w trakcie mrozow.

    czyli zgodnie z instrukcjami zdjecia w trakcie mrozow nie
    rekawiczkami lub nie aparatem cyfrowym.

  • 53. Data: 2009-11-05 12:26:49
    Od: "domwar" <d...@o...pl>

    > Jakich rękawiczek używacie do robienia zdjęć w trakcie mrozów?

    Polecam Fjord Nansen z Polartec Power Stretch.
    Cienkie i ciepłe. Nie utrudniają obsługi aparatu, telefonu itp. w plenerze w
    czasie zimna.
    Sam takich używam

    Generalnie wszystkie z tego materiału powinny dać radę. Stosunkowo cienkie i
    ciepłe.

    pozdr
    domwar

  • 54. Data: 2009-11-05 12:46:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > On Wed, 4 Nov 2009, Yogi(n) wrote:
    >
    > No i tu mamy nieporozumienie: wykluczałem taką możliwość.
    > Ma sens przy hybrydach, w których producenci najwyraźniej starają się
    > utrudnić korzystanie z RAW użyszkodnikowi (różne "blokady" na czas
    > zapisu, brak zrównoleglenia), może mieć sens jak dla kogoś 8 fps
    > ciągłe przez minutę jest niezbędne, inaczej szkoda fatygi: często
    > sama walka z balansem (zmienne zachmurzenie) nie jest warta
    > wyłączenia RAW.

    Ale amator z lustrzanką (a przecież coraz więcej takich) nie musi wychodzić
    z tego samego założenia. Po prostu ;-)

    > Jeszcze raz: szkoda fatygi z wyłączaniem RAW+JPG jako domyślnego
    > i jedynego sposobu robienia zdjęć :)
    > Zbędne RAWy można wykasować (już w PC, lub pominąć przy kopiowaniu),
    > niezbędne zostają.

    To oczywiste, mnie i tak zostaje 90% miejsca na karcie, a zapasową noszę
    tylko po to, żeby w razie awarii pierwszej mieć co włożyć do body. Nie
    jestem wszakże profesjonalistą i nawet jeśli nie zrobię zdjęcia, to nie
    będzie tragedii.

    > Zadanie domowe: ile zdjęć np. z Fuji S5 RAW+JPG po 26+4 GB sztuka
    > wejdzie na kartę 32GB?
    > Nie będą mieli z czego wybierać?

    Ale to jest jakiś obowiązek robienia w rawach i zakupu 32-gigowej karty? A
    jeśli ktoś ma 2-gigówkę i zarówno balans bieli jak i sposób obróbki jotpegów
    przez body w zupełności mu odpowiada - a RAWy robi od czasu do czasu? Musi
    śleczeć nad każdym zdjęciem i je obrabiać, bo ma na stałe włączony tryb RAW?

    > Karta nie jest - karta ma starczyć na jedno połażenie z aparatem :)
    60 ujęć kotka, 80 pieska, 70 zachodów słońca - i cóż, trzeba wracać, karta
    się skończyła ;-)
    Nie, rozwiązanie z przyciskiem RAW na obudowie jest o wiele lepsze, jak
    pstrykanie wszystkiego na RAWach, nawet dla kogoś, kto robi 8-10 ujęć w
    czasie jednej wyprawy.
    --
    Yogi(n)

  • 55. Data: 2009-11-06 08:00:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    XX YY napisal:
    > instrukcje uzytkowania aparatow cyfrowych nie przewiduja robienia nimi
    > zdjec w trakcie mrozow.

    Napisz do Olympusa, ze klamia informujac w instrukcji obslugi,
    ze Tough 8000 pracuje do -10 stopni.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 56. Data: 2009-11-06 08:18:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    XX YY napisal:
    > instrukcje uzytkowania aparatow cyfrowych nie przewiduja robienia nimi
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Wykryto nisko przelatujacy kwantyfikator ogolny ;)

    > canon ma napisane w instrukcji ze od zera do 40 stopni. C

    Powyzej napisal ogolnie 'aparaty cyfrowe', a nie konkretnie 'Canon'.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 57. Data: 2009-11-06 08:20:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

  • 58. Data: 2009-11-06 08:28:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Nov., 09:18, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    > XX YY napisal:> instrukcje uzytkowania aparatow cyfrowych nie przewiduja robienia
    nimi

    >                          ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Wykryto nisko przelatujacy kwantyfikator ogolny ;)

    > Powyzej napisal ogolnie 'aparaty cyfrowe', a nie konkretnie 'Canon'.
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    slusznie - dlatego przyjalem najostrzejsze kryterium.

    gdyby napisal , ze konkretnie ten olympus to zdziwilbym sie takim
    pytaniem , ale przez uprzejmosc i uprzedzajac dlasze pytanie o czapke
    podpowiedzialbym ze kominiarka z co najmniej jednym wycieciem na oko
    bylby odpowiednia.

  • 59. Data: 2009-11-06 08:29:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 6 Nov 2009 08:00:20 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Napisz do Olympusa, ze klamia informujac w instrukcji obslugi,
    > ze Tough 8000 pracuje do -10 stopni.

    Wolf-5 twierdził że -10 stopni to nie mróz tylko orzeźwiający
    chłodek ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 60. Data: 2009-11-06 08:33:40
    Od: gAjowy Gugała <g...@w...com>

    Pawel Brzozowski usiadł(a) na ziemi obok Puchatka, ale poczuł(a) się przez
    to o wiele mniej ważny(a), więc wstał(a) z powrotem i powiedział(a):

    > Używam dokładnie takich:
    > http://sklep.e-gory.pl/product/353955/R%C4%99kawiczk
    i%20LAFUMA%20MITTSTOP
    > Moim zdaniem sprawdzają się.

    http://www.allegro.pl/item796567600_rekawiczki_bez_p
    alcow_z_klapka_motyw_gorski.html
    - 10x tańsze i wbrew pozorom solidne - 4 rok się trzymają

    --
    gAjowy
    "Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o Twoich planach na