-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zwierzęta leśne na drodze
Date: Wed, 09 Nov 2011 18:34:23 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 137
Message-ID: <j9edl1$p8m$1@mx1.internetia.pl>
References: <4eb8f0fc$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<j9auan$hkj$1@inews.gazeta.pl> <j9b02v$lo7$1@mx1.internetia.pl>
<j9b1fe$s4e$1@inews.gazeta.pl> <j9b5fr$q66$1@mx1.internetia.pl>
<j9b7hf$hdj$1@inews.gazeta.pl> <j9bov3$dvb$1@inews.gazeta.pl>
<j9bu8q$t67$1@mx1.internetia.pl> <j9c0e4$9l9$1@inews.gazeta.pl>
<j9c14n$he5$1@mx1.internetia.pl> <j9c3bb$k78$1@inews.gazeta.pl>
<j9c4gp$4qd$1@mx1.internetia.pl> <j9c6ns$30g$1@inews.gazeta.pl>
<j9c88r$s17$1@mx1.internetia.pl> <j9c9b3$baq$1@inews.gazeta.pl>
<j9dodu$ko0$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <j9dtqa$jfu$1@inews.gazeta.pl>
<j9e15h$4t2$1@cyberdyne-t3.maslag.pl> <j9e475$ahs$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-171-172.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1320860129 25878 87.205.171.172 (9 Nov 2011 17:35:29 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Nov 2011 17:35:29 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <j9e475$ahs$1@inews.gazeta.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412199
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-11-09 15:54, Deflegmator pisze:
> Artur Maśląg wrote:
(...)
>> Zdaje się, że mowa nie jest o kamizelkach dla saren, tylko o
>> prawdopodobieństwie, że sarna wyskoczy 0,5 metra przed samochodem.
>> Dodam, że w zasadzie jej możliwości kamuflażu wprost można pominąć,
>> ponieważ na jezdni/poboczu to już ją widać.
>
> No to na jezdni ją dopiero zauważysz. Może być za późno, nawet jak nie
> jedziesz szybko. Wystarczy, że zwierzak wbiegnie wprost z lasu.
> Zauważyłbyś na jego tle takiego dziczka?
>
> http://www.lumisfera.pl/photo/998814/doskona%C5%82y+
kamufla%C5%BC,+%28bl
> i%C5%BCej+nie+podejd%C4%99!%29.html
>
> Nie sądzę... :D
Skoro tak bardzo chciałeś pokazać możliwości kamuflażu to ok
- to dokonały przykład, że jadąc przez las warto jednak zwolnić,
tym bardziej, jeżeli ktoś na siłę próbuje udowodnić, że przypadek
trafienia na ślepo ma bardzo wysokie prawdopodobieństwo.
>> Nie tylko mniejsze skutki uderzenia, ale tez dłuższy czas na reakcję
>> po zobaczeniu takiego zwierza.
>
> Tak, ale to nie wyczerpuje wszystkich aspektów takiego wydarzenia. Zbyt
> dużo zmiennych, by się zadowolić samym ograniczeniem prędkości.
Nie kręć teraz, tym bardziej, że ja nigdzie nie pisałem, że można
się tylko tym zadowolić - to Twój pomysł.
>>> Nie każdy las też wygląda jak ten z filmiku.
>>
>> Zasadniczo to prawda, tylko niewiele wnosi do tematu.
>
> Wnosi bardzo wiele. W gęstym lesie i przy zakrzaczonym poboczu to
> możesz nawet idąc piechotą nie zauważyć zwierzęcia. Prędzej je
> usłyszysz. :)
Litości - chcesz mi tutaj udowodnić, że krajówki (czy podobne drogi)
powszechnie przez takie obszary prowadzą?
>> Daruj - jazda przez las to nie jest miejska dżungla i ludzki mózg
>> ma naturalne możliwości koncentracji uwagi na szczegółach, które są
>> w konkretnej sytuacji ważniejsze.
>
> Czyli np. na dziurach w nawierzchni albo cichociemnych rowerzystach,
> których spotkanie w Polsce jest bardziej prawdopodobne niż nagły wypad
> jelenia. A potem - zonk, jak na filmiku. Koleś nawet nie dotknął
> hamulca.
Pełny bajer. Z jazdy przez gęsty las zrobiła się dziurawa droga pełna
batmanów, do tego w pełnej obsadzie łosi, dzików, saren...
>> Skąd wniosek, że lubię temat prędkości?
>
> Z lektury PMS.
Aha - to zdaje się nieuważnie czytasz.
> Bronisz ograniczeń jak niepodległości.
A teraz to jestem pewien, że nieuważnie czytasz.
>> W Twojej prywatnej ocenie, która niekoniecznie jest właściwą
>> i do tego nie znasz uzasadnienie danego ograniczenia
>
> Wystarczy, że przejadę odcinek z ograniczeniem wiele razy i już mogę
> sobie opinię wyrobić.
Jak już pisałem - własną i bardzo subiektywną. Kwestie choćby hałasu,
podłoża, rezonansu czy historii odcinka są oczywiście już nieistotne.
> W jakichś 80% ograniczenia są mocno na wyrost.
Typowa opinia osoby, która traktuje ograniczenia jako sugestie
(sam to napisałeś). Zabawnie też brzmi te 80%.
> To
> niestety demoralizuje kierowców - uczy olewania tego typu znaków.
Oczywiście, przecież jakoś trzeba usprawiedliwić nagminne łamanie
ograniczeń.
>> . Mało tego,
>> inni maja prawo zakładać, że stosujesz się do ograniczeń/znaków.
>
> Ja tam tego nigdy nie zakładam - jestem realistą i wiem, że prędkość
> innych pojazdów będzie z dużym prawdopodobieństwem większa, niż
> nakazują przepisy. Jeśli ktoś zakłada inaczej, to szybko się tego w
> Polsce oduczy. :)
Mnie naprawdę nie interesuje co Ty personalnie zakładasz - piszę
o tym, co mogą robić ludzie zgodnie z prawem i póki co jest
obowiązującą normą. Możesz się zżymać, kombinować, ale tak jest.
Jeszcze gorzej - sukcesywnie poprawia się orzecznictwo w tej
materii.
>>> bywa (choć rzadziej), że trzeba jechać wolniej.
>>
>> Zależy od okoliczności.
>
> Odnoszę wrażenie, że ograniczenia w Polsce podaje się dla najgorszej
> opcji pogodowej. Tak jest np. na obwodnicy Nakła. Piękny, równy asfalt,
> szeroka jezdnia, ale wszędzie ograniczenia do 70, a nawet 50 km/h.
> Powodem jest spora liczba skrzyżowań ze światłami.
Zwykła jednojezdniowa krajówka z kolizyjnymi skrzyżowaniami, przejściami
dla pieszych itd. (jeżeli masz na myśli Nakło koło Bydgoszczy)
> Tyle, że przy dobrej
> pogodzie zupełnie bezpiecznie można jechać jakieś 100-110 km/h i
> zatrzymać się na czas na czerwonym.
No jasne. Później się dziwić, że dochodzi do wypadków.
> Za to kiedy raz przejeżdżałem
> tamtędy we mgle doceniłem sensowność tych siedemdziesiątek. :) Było to
> absolutne maksimum rozsądnej prędkości dla zachowania bezpieczeństwa.
To Ty zdaje się we mgle nie jeździłeś.
> No i ok, ale dlaczego ograniczenie obowiązuje tam _zawsze_?
Skoro bardzo chcesz się nurzać w oparach absurdu, to zadaj takie
pytanie zarządcy drogi.
> W krajach o
> nieco większej kulturze motoryzacyjnej polityka jest jednak chyba
> inna...
Na drogach podobnego typu są podobne ograniczenia i nikt ich mgłą
widzianą raz przez jakiegoś usenetowicza nie tłumaczy. Najwyżej
postawią znak o częstych mgłach, ale podwyższenia do 100-110km/h nie
będzie, a ograniczenia przed skrzyżowaniami o ruchu kierowanym
pewnie będą.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.11 19:47 Deflegmator
- 09.11.11 20:15 J.F.
- 09.11.11 20:26 Artur Maśląg
- 09.11.11 20:35 Artur Maśląg
- 09.11.11 22:04 Deflegmator
- 09.11.11 22:37 Artur Maśląg
- 10.11.11 09:33 Iksinski
- 10.11.11 10:36 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:37 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:41 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:50 Artur Maśląg
- 10.11.11 12:15 Andrzej Lawa
- 10.11.11 12:33 Artur Maśląg
- 10.11.11 12:54 J.F
- 10.11.11 13:09 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa