-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Deflegmator" <w...@M...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zwierzęta leśne na drodze
Date: Wed, 9 Nov 2011 13:05:15 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 103
Message-ID: <j9dtqa$jfu$1@inews.gazeta.pl>
References: <4eb8f0fc$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<j9auan$hkj$1@inews.gazeta.pl> <j9b02v$lo7$1@mx1.internetia.pl>
<j9b1fe$s4e$1@inews.gazeta.pl> <j9b5fr$q66$1@mx1.internetia.pl>
<j9b7hf$hdj$1@inews.gazeta.pl> <j9bov3$dvb$1@inews.gazeta.pl>
<j9bu8q$t67$1@mx1.internetia.pl> <j9c0e4$9l9$1@inews.gazeta.pl>
<j9c14n$he5$1@mx1.internetia.pl> <j9c3bb$k78$1@inews.gazeta.pl>
<j9c4gp$4qd$1@mx1.internetia.pl> <j9c6ns$30g$1@inews.gazeta.pl>
<j9c88r$s17$1@mx1.internetia.pl> <j9c9b3$baq$1@inews.gazeta.pl>
<j9dodu$ko0$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-77-115-89-85.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1320843915 19966 77.115.89.85 (9 Nov 2011 13:05:15 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Nov 2011 13:05:15 +0000 (UTC)
X-User: Deflegmator
X-Antivirus: avast! (VPS 111109-0, 2011-11-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412100
[ ukryj nagłówki ]Artur Maśląg wrote:
>
> > W leśnej gęstwinie jednak to jest i tak iluzoryczne.
>
> W leśnej gęstwinie nie jeździ się 150km/h.
A przynajmniej się nie powinno...
> > Jeśli pech
> > zechce, to zwierzak wyskoczy sekundę wcześniej i też nie zostawi ci
> > szansy na hamowanie - nawet przy sześćdziesiątce.
>
> Prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest minimalne
Nieprawda, nie jest "minimalne". Leśne zwierzę naprawdę wcale nie tak
łatwo zauważyć na tle drzew. Ewolucja o to zadbała odpowiednio. Nie ma
różowych, fluoroscencyjnych saren w polskich lasach. Zastanawiałeś się
dlaczego? :)
> i nawet
> w przypadku skrajnym bez hamowania sytuacja będzie dużo
> bezpieczniejsza i przewidywalna niż przy 100km/h.
A tu się zgadzamy. Mniejsza prędkość - mniejsze skutki uderzenia.
>
> > > Odróżniasz 0,5 od 50 metrów?
> >
> > Odróżniasz las od pola?
>
> To na filmiku to było pole? Wydawało mi się, ze pole inaczej
> wygląda.
Nie każdy las też wygląda jak ten z filmiku. Poza tym czymś zupełnie
innym jest oglądanie spokojne youtuba z chipsami w prawej ręce i
piwkiem w lewej oraz wiedzą, że zaraz zobaczysz na filmie zwierzaka, a
rzeczywista sytuacja drogowa, w której twoja uwaga rozkłada się na
wiele innych zagrożeń związanych z prowadzeniem pojazdu. A zwierzę ma
naturalny kamuflaż, przypominam.
>
> > Nie są częste, ale określenie "mocno teoretyczne" stawia je w
> > rzędzie prawie niemożliwych, moim zdaniem.
>
> "Mocno teoretyczne" to są właśnie te wtargnięcia 0,5 metra przed
> samochodem.
Nie zgodzę się z tym zupełnie i chyba się tu nie dogadamy.
> > "Mocno teoretyczna" to jest śmierć
> > od uderzenia meteorytu.
>
> Ta jest teoretyczna.
>
> > > Skoro tak, to [1].
> >
> > W lesie niezbyt, bo to zazwyczaj loteria.
>
> Gdyby to była loteria to prawdopodobieństwo byłoby określone i w
> zasadzie stałe.
A jakie jest faktycznie? ;>
> Na szczęście można zrobić parę rzeczy, które
> prawdopodobieństwo uderzenia/skutków spotkania z dzikim zwierzęciem
> przesunąć w granice, które można uznać za bezpieczne. Wyeliminować
> się nie da, ale to chyba oczywiste.
>
> > Chyba, że masz termowizję w
> > kasku, jak pilot myśliwca i faktycznie widzisz z daleka te wszystkie
> > zwierzęta. W takim razie gratuluję auta. :)
>
> Skoro mam w kasku to raczej nie zasługa samochodu - da się adoptować
> do każdego pojazdu.
W kasku masz wyświetlacz, w obrotowej głowicy zamontowanej na masce -
termowizor. Ja mam nieco bardziej zwykły samochód. :)
>
> > Ale ja pytałem o motocyklistów całkiem bez ironii, mimo emotki. Jak
> > szybko, twoim zdaniem, wolno im jeździć w nocy w lesie?
>
> Co ja mam do tego ile im wolno?
Lubisz temat prędkości - sądziłem, że dorobiłeś się już opinii na temat
tego, co wolno motocyklistom w lesie.
> Tyle ile przepisy stanowią.
> Ile jechać należy to już zależy od konkretnej sytuacji.
>
> > No to podaj jakąś uniwersalną, bezpieczną prędkość. Ciekawym bardzo.
>
> Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna, bezpieczna prędkość.
Otóż to. Dlatego znaki ograniczenia traktuję jako sugestię, a nie
wyrocznię. Bywa, że można bezpiecznie pojechać szybciej, niż wskazują,
bywa (choć rzadziej), że trzeba jechać wolniej.
--
Deflegmator
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.11 14:26 Artur Maśląg
- 09.11.11 15:02 Artur Maśląg
- 09.11.11 15:35 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 15:38 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 15:54 Deflegmator
- 09.11.11 18:34 Artur Maśląg
- 09.11.11 19:47 Deflegmator
- 09.11.11 20:15 J.F.
- 09.11.11 20:26 Artur Maśląg
- 09.11.11 20:35 Artur Maśląg
- 09.11.11 22:04 Deflegmator
- 09.11.11 22:37 Artur Maśląg
- 10.11.11 09:33 Iksinski
- 10.11.11 10:36 Andrzej Lawa
- 10.11.11 10:37 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=