  • Data: 2013-10-24 01:09:31
    Temat: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:52683a4a$0$2293$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kolejne pier....nie o niczym.
    > Konkrety proszę, a nie twoje wydumane czy wyssane z palca historyjki.

    > Pierd....sz głupoty.

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/16-przepisy-ogolne/75-podatnicy/91880-czestotliwo
    sc-dzialka-pod-budowe-grunty-rejestracja-dla-potrzeb
    -podatku-od-towarow-i-uslug-sprzedaz-gruntow-zamiar.
    html

    > No i co z tego, że nie robi jednostkowo?
    > Taka umowa jest prawnie usankcjonowana i jest jak najbardziej zgodna z
    > prawem, a dokładniej z Kodeksem Cywilnym Art. 627-646
    > Nie ma znaczenia czy dotyczy jednej sztuki, pięciu czy też pięciuset
    lub
    > kilkuset tysięcy.

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/16-przepisy-ogolne/75-podatnicy/19120-czestotliwo
    sc-wykonywania-czynnosci-opodatkowanych-podatkiem-od
    -towarow-i-uslug-likwidacja-dzialalnosci-przerwa-w-d
    zialalnosci-gospodarczej-zlozenie-deklaracji.html

> [...]

    > urządzeń w przeciągu 2 miesięcy, a jeszcze z setką innych ludzi umowy,
    > których określono skutek, ilość oraz termin, nie ma się czego obawiać,
    > bo jest to zgodne z prawem. Takich umów może zawrzeć ile tylko chce.
    > Musi tylko określić w umowie skutek oraz termin wykonania tejże umowy.
    > Nie może napisać w umowe "montaż urządzeń dla firmy X" bez określenia
    > skutku, czyli ilości oraz terminu. Taka umowa nie kwalifikuje się jako
    > umowa o dzieło, lecz jako umowa zlecenie i w takim przypadku Jarek
    > jeżeli będzie taką umowę traktował jako umowę o dzieło to będzie miał

    Infor - cenione wydawnictwo:
    http://mojafirma.infor.pl/mala-firma/abc-malej-firmy
    /92347,Umowa-o-dzielo-a-dzialalnosc-gospodarcza.html
    #i

    Zaden US nie postąpi wbrew interpretacji:
    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/4-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych/10-zrodla-p
    rzychodow/48789-dzialalnosc-gospodarcza-dzialalnosc-
    wykonywana-osobiscie-umowa-zlecenia.html

    http://interpretacje.info/Podatek-dochodowy-od-osob-
    fizycznych/Przedmiot-i-podmiot-opodatkowania/2079/20
    4672-umowa-o-dzielo-zawieszenie-dzialalnosci-gospoda
    rczej.html

    http://bialystok.so.gov.pl/orzecznictwo/orzeczenia-p
    racy/452-wyrok-z-dnia-26-marca-2012-roku-sygn-akt-v-
    u-35-12.html
    Z tego wyroku:
    Art. 58 § 1 kc stanowi, że czynność prawna sprzeczna z ustawą albo
    mająca na celu obejście ustawy jest nieważna i nie powoduje powstania
    skutków prawnych. Natomiast art. 83 § 1 kc stanowi, że nieważne jest
    oświadczenie woli złożone drugiej stronie za jej zgodą dla pozoru. Skoro
    zatem z zawarciem umowy o świadczenie usług ustawa o systemie
    ubezpieczeń społecznych wiąże obowiązek ubezpieczenia emerytalnego,
    rentowego i wypadkowego, to podjęcie zatrudnienia w ramach umowy o
    dzieło w celu uniknięcia tego obowiązku stanowi obejście prawa.

    Mam nadzieję, że Jarek będzie polegał na wyroku sądu a nie na Twojej
    Wikipedii.
    Z poważaniem
    g.