  • Data: 2013-10-24 10:41:20
    Temat: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:l49l1a$ds4$1@news.dialog.net.pl...

    > Mam nadzieję, że Jarek będzie polegał na wyroku sądu a nie na Twojej
    > Wikipedii.
    > Z poważaniem

    Zajrzałem tylko do kilku podanych przez Ciebie linków.
    Widzę tam:
    - próby wykonywania umowy o dzieło pokrywające się z prowadzoną
    działalnością gospodarczą podczas zawieszenia tej działalności,
    - a ten wyrok dotyczy próby zastąpienia zatrudnienia umową o dzieło (o ile z
    rzutu oka się zorientowałem nawet w umowie nie było, że efektem dzieła
    będzie zdanie egzaminu przez kursanta tylko ileś tam godzin pracy = żaden
    konkretny efekt).

    Możliwe, że podałeś jakiś link "na temat" ale mogłem nie dotrzeć zrażony
    tymi "nie na temat".

    Tematem wątku jest wielokrotne wykonanie dzieła (w dość ograniczonym
    czasie), przez osobę nie prowadzącą działalności gospodarczej.
    Wielokrotności nie należy tu rozumieć, że przez kolejne 5 lat będzie się to
    robiło. Pojawił się jakiś temat, jest 10 chętnych. Jarek chce zrobić 10
    urządzeń (zajmie mu to 2 miesiące) i zapomnieć o temacie.
    Mam swoje zdanie na temat interpretacji (sam próbowałem się tą drogą czegoś
    dowiedzieć - skutek 7 stron odpowiedzi w tym tylko 1 akapit na temat, a w
    tym akapicie pierwsze zdanie sugeruje (pośrednio) coś odwrotnego niż
    ostatnie (również pośrednio)).
    Nie wykluczam, że nawet 2 krotne wykonanie czegoś podobnego może jakiś
    (pomijam epitety) urzędnik próbować podciągnąć pod działalność gospodarczą
    aby "się wykazać". Najbardziej mnie boli, że między innymi ja płacę za pracę
    takiego urzędnika.
    P.G.