  • Data: 2013-10-25 03:17:51
    Temat: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kasa fiskalna ma służyć uczynieniu sprawdzalnym to, co nie jest
    > sprawdzalne. Przelewy są sprawdzalne.
    > P.G.

    Znalazłem (
    http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/kasy-fiskalne
    /294909,3,Nie-musisz-miec-kasy-fiskalnej-gdy-wszyscy
    -klienci-placa-ci-przelewem.html
    )

    taką informację (chodzi o zwolenie z konieczności kasy fiskalnej
    oczywiście) ;

    "2) Świadczenie usług, za które zapłata w całości następuje za
    pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy
    oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika
    lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie
    oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), pod warunkiem że z
    ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika,
    jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła (pkt 37 Załącznika).

    Zwolnienia te nie dotyczą podatników, którzy rozpoczęli ewidencjonowanie
    tych czynności przed dniem 1 stycznia 2011 r. (pkt 2 objaśnień do
    Załącznika)."

    Co znaczy to ostatnie do cholery ?
    Czyli co, jak założyłem firmę w 2010 powiedzmy - to nie mogę korzystać z
    tego ??