  • Data: 2013-10-23 23:27:26
    Temat: Re: "zrób mi takie coś" a kwestie prawne
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:751513520.20131023145345@pik-net.pl.invalid...

    > Już wszystko na ten temat napisałem. Jeśli US może stwierdzić, że
    > robisz to regularnie, to jest to DG i koniec.

    Nie o taką "regularność" chodzi. Mylisz regularność działania (czyli
    pracę) gdzie obowiązuje DG oraz umowa zlecenie z uzyskaniem skutku,
    jakie zawiera się podpisując umowę o dzieło.
    Umowa o dzieło to umowa o uzyskanie skutku, a nie umowa o działanie. W
    przypadku umowy o działanie musi zostać podpisana umowa zlecenie lub
    musi być prowadzona DG. W przypadku zawarcia umowy o uzyskanie
    określonego skutku, może zostać zawarta umowa o dzieło. Musi jednak
    spełniać 2 podstawowe wymogi:
    1. Być wykonaną osobiście.
    2. Musi zostać określony skutek końcowy tej umowy oraz czas, kiedy ten
    skutek zostanie osiągnięty.

    Jeżeli ktoś zawiera umowy o dzieło, spełniając te wymagania, to żaden US
    tego nie zakwestionuje.