-
Data: 2019-11-12 09:54:59
Temat: Re: znów lemingi
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello WS,
Tuesday, November 12, 2019, 8:53:12 AM, you wrote:
>> Zależy który - ten o porównaiu hamowania tira i osobówwki na podstawie
>> masy - z pewnością był bez sensu, bo mają zupełnie inne hamulce.
> Co do tego ma konstrukcja hamulcow? Jesli tylko sa w stanie jakao
> tako panowac nad sila hamowania/blokowaniem kol + maja mozliwosc
> hamowania z maks. mozliwa sila (czyli az do zablokowania kola), a
> takie hamulce to generalnie sa od roweru po TIRa to wzorki pasuja
> (zwiekszenie masy np. razy 2 powoduje 2x wieksza sile tarcia, co
> pozwala zatrzymac sie na takim samym dystansie)
> Hamowanie sprowadza sie do zatrzymania pojazdu wykorzystujac sile
> tarcia opony/jezdnia (+troche opor aerodynamiczny, ale tym nie
> sterujemy/nie mamy wplywu). Podczas hamowania energia kinetyczna
> jest zamieniana w cieplo, wiec istotne jest jego odprowadzenie
> (mocne nagrzanie tarcz, klockow, OPON) moze zmieniac katalogowe parametry.
> Natomiast przy hamowaniu awaryjnym w rowerze, motocyklu,
> samochodzie praktycznie hamuje tylko przod, tyl jest mocno odciazony
> (ma maly nacisk, wiec nie jest w stanie wygenerowac istotnie duzej sily tarcia)
> W takim TIRze to juz sie komplikuje, za duzo osi ;) + mocno zalezy od rozkladu
ladunku...
Zapominasz o jednym drobiazgu. Ładunek samochodu osobowego
potraktowany opóźnieniem 1g utrzyma się wewnątrz samochodu, zawisając
na pasach. 30 ton ładunku TIRa może przejechać przez kabinę bez
zatrzymania i pojechać dalej.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 12.11.19 10:50 Marcin Debowski
- 12.11.19 11:57 Janusz
- 12.11.19 11:59 Budzik
- 12.11.19 12:01 Janusz
- 12.11.19 14:13 WS
- 12.11.19 17:57 Shrek
- 12.11.19 18:55 Shrek
- 12.11.19 18:59 Budzik
- 12.11.19 19:17 TomN
- 12.11.19 19:25 Mateusz Bogusz
- 12.11.19 19:28 Mateusz Bogusz
- 12.11.19 19:30 Shrek
- 12.11.19 19:33 WS
- 12.11.19 20:54 Uzytkownik
- 12.11.19 21:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A